TAJTÉKOS LAPOK

A Pentagon titkai
2018.02.22.

A Pentagon titkai a The Washington Post és a The New York Times közös küzdelmét mutatja be a sajtószabadságért a kormányzattal szemben a hetvenes évek elejéről, avagy Steven Spielberg különvéleménye a demokratikus alapjogokról. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2018

KIÁBRÁNDULNI A SZAVAKBÓL

A víz érintése
2018.02.20.

Guillermo del Toro szerelmesfilmjében mindenért lehet rajongani, csak a szerelemért nem. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2018

ITT A SOROS SZUPERHŐSFILM

Fekete párduc
2018.02.14.

Fontos film a Fekete párduc, de végeredményben csak egy újabb szuperhősmozi a szuperhősmozik végeláthatatlan sorában. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2018

VALAMI BLAMA

Valami Amerika 3.
2018.02.14.

Ahol sok a folytatás, kevés az ötlet, mondja a filmes álmoskönyv. És mennyire igaza van! A Valami Amerika harmadik része kimaradt poénok és újramelegített történetek durva egyvelege, melyen nevetve sírunk vagy inkább sírva heherészünk. PAPP SÁNDOR ZSIGMOND KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2018

UGYANODA VISSZATÁNCOL

Foxtrott
2018.02.13.

Az izraeli Samuel Maoz hazájában politikai botrány kavart (és számos szakmai díjjal kitüntetett) filmje Velencében megkapta az Ezüst Oroszlánt, s csak épphogy lecsúszott az idei legjobb idegen nyelvű alkotások Oscar-ötöséről. Pedig ott lenne a helye. KOVÁCS GELLÉRT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2018

IRÁNBAN A DIKTATÚRA VÁLTOZATLAN

Teheráni tabuk
2018.02.08.

Az iráni botrányfilm akkor is szívet facsar, ha közhelyekbe botlik. Mert ami itt melodráma, az ott szomorú realitás. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2018

CAFATOKRA TÉPI A SZÍVED

Szólíts a neveden
2018.02.08.

Mivel a magyar mozikban most bemutatott Szólíts a neveden valójában tavalyi premier, nyugodtan kijelenthetjük: az év legszebb szerelmes filmje volt. BUJDOSÓ BORI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2018

A KORCSOLYA ÉLÉN

Én, Tonya
2018.02.01.

Van, amit még a műkorcsolya légiessége sem bír el. Hiszen ki látott már káromkodó, verőembereket felfogadó élsportolót? Az Én, Tonya igen hatásos mozi: azon nevetünk, amit amúgy nem bírnánk elviselni. PAPP SÁNDOR ZSIGMOND KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

OROSZORSZÁG A FUTÓPADON EDZ

Szeretet nélkül
2018.02.01.

Akire nem figyelnek, az tényleg eltűnik. Ebből a tézisből indul ki a világhírű Andrej Zvjagincev monumentálisan kegyetlen filmje. NAGY V. GERGŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SZERETNI FOGSZ, HA BELEDÖGLESZ IS!

Fantomszál
2018.02.01.

A Fantomszál tökéletes folytatása annak, amit Paul Thomas Anderson a Vérző olajban és a Masterben elkezdett. Nem nagyon ér mostanában a nyomába senki. BUJDOSÓ BORI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez