EGY BŰNROSSZ KÖNYV
Könyv /

EGY BŰNROSSZ KÖNYV

Náray Tamás: Az utolsó reggel Párizsban

Baj-e, ha egy nemzetközi hírű divattervező életrajzi regénye nem bizonyul kimagasló szépirodalmi alkotásnak? Természetesen nem. Ahogy legjobb íróinkat nem öltözködésük alapján ítéljük meg, divattervezőink hírnevét sem irodalmi munkásságuk öregbíti. POGRÁNYI PÉTER KRITIKÁJA.

Film /

KALLÓDÓ SENKIK SZIGETE

KALLÓDÓ SENKIK SZIGETE

Török Ferenc: Senki szigete

Zavarba ejtően céltalan, magával ragadóan meseszerű Török Ferenc új filmje. Szeszélyes sutasága ellenére - vagy éppen amiatt - az utóbbi évek egyik legizgalmasabb magyar alkotása. GYENGE ZSOLT ÍRÁSA.

Tovább a cikkhez
Színház /

ÉLET A TITKAINK UTÁN

ÉLET A TITKAINK UTÁN

Bárkibármikor /Pintér Béla és Társulata, Átrium

Miközben a méretes tapsvihar után jöttünk kifelé a legújabb „Pintérbélabemutatóról”, néhány csalódott kommentárt hallván arra gondoltam: igazi istencsapása kiemelkedő, zsigerekbe égő előadást rendezni, mert a közönség attól fogva nem éri be kevesebbel. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA.

Tovább a cikkhez
Revizor Plusz /

TUDATOS EMBER, ÖNTUDATOS EMBER

TUDATOS EMBER, ÖNTUDATOS EMBER

Vita a slam poetryről a Revizoron, 9.

A Kiszorultak társadalmi integrációjára jelenleg kevés alkalmasabb kulturális kísérletet látok a slam poetrynél. Ez az ígéret arra is lehetőséget kínálhat, hogy megteremtődjön valami (szükségszerűen alacsony belépési küszöbbel), amit konszenzuális művészetnek nevezhetünk.

Tovább a cikkhez
MINDENKI? VALAKI?
Revizor Plusz /

MINDENKI? VALAKI?

Vita a slam poetryről a Revizoron, 10.

Egyik legprogresszívebbnek számító költőnk, a nagy Ady Endre 1904-ben Párizsban betévedt egy anarchista estre, és nem győzött fintorogni azon, hogy ott „mindenki valaki”, ahelyett hogy szép rendben külön lennének a felszólalók egyfelől (a pódiumon, nyilván) és a publikum másfelől, a sorokban.

Tovább a cikkhez
PASTÁT PASTÁVAL
Színház /

PASTÁT PASTÁVAL

Joe Dipietro: A folyón túl Itália / Orlai Produkció

Bejön Lukáts Andor, aztán Benedek Miklós, aztán Szabó Éva; leülnek az asztalhoz, és Lázár Kati is bejön, és megkérdezi: kértek enni?. Kérnek, nem kérnek, enni fognak, négy amerikai-olasz nagyszülő és középen a pasta. Mi kell még? Az unoka. CSÁKI JUDIT ÍRÁSA.

Tovább a cikkhez
SZERESD A NŐT!
Színház /

SZERESD A NŐT!

Recirquel Újcirkusz Társulat: Párizs éjjel / Café Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál

Másfél év alatt három bemutatót tartott a Recirquel a Müpában: az első hazai újcirkusz társulat munkáját joggal követi ma már népes rajongótábor. És éppen ezért kellene és illene nagyobb odafigyeléssel fogalmazniuk a színpadon. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA.

Tovább a cikkhez
ISTENTŐL ELHAGYATVA
Színház /

ISTENTŐL ELHAGYATVA

Euripidész: Oresztész / Radnóti Színház

Kétarcú Euripidész tragédiája, s kétarcú Horváth Csaba előadása is, csak éppen másként. NÁNAY ISTVÁN ÍRÁSA.

Tovább a cikkhez

SZABAD ÖTLETEK EGY ÜLÉSBEN

Skizofrén monológ / Szűcs Lajos estje (a Nyitott Műhelyben)

Tovább a cikkhez

BEZZEG A MI IDŐNKBEN

AMI 20x20 – (Z)Generáció / FUGA Budapesti Építészeti Központ

Tovább a cikkhez

SZÜRREÁLISAN ESIK SZÉT

Az erdő

Tovább a cikkhez

NOSZTALGIAKÜSZÖB

Konyha a tükörben: a mindennapok kiállítása / Pécs, Néprajzi Múzeum

Tovább a cikkhez

EGY CSEMEGEPULTOS BÁBSZÍNHÁZA

A csemegepultos naplója / Orlai Produkció a Jurányi Inkubátorházban

Tovább a cikkhez

AZ ISKOLÁK ELLENÉBEN

Szemrevaló – Új filmek Ausztriából, Svájcból és Németországból

Tovább a cikkhez

ŐRÜLTSÉGGEL TELJES

Hodworks: A halandóság feltételei / MU Színház

Tovább a cikkhez

MOST ITT TART

Schilling Árpád és Krétakör: Lúzer – a remény színháza / Trafó

Tovább a cikkhez

Kiemelt ajánlónk

Október 21-én a Katonában A mi osztályunk című előadást játsszák. Kritikánk itt olvasható.

Tovább a cikkhez
Port.hu