NEM DOB LE A VÁSZON AZ AMATŐRÖK MELLETT
Színház /

NEM DOB LE A VÁSZON AZ AMATŐRÖK MELLETT

Beszélgetés Máhr Ágival

Az idei évad egyik legizgalmasabb előadása a Kivilágos kivirradtig, amelyet Rusznyák Gábor rendezett Miskolcon. Ebben az előadásban Malvin szerepét játssza minden idők egyik legszerényebb színésznője, Máhr Ági. PUSKÁS PANNI INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

IDŐUTAZÁSOK
Színház /

IDŐUTAZÁSOK

Georges Feydeau: A hülyéje; Elza, vagy a világ vége / Miskolci Nemzeti Színház

A két miskolci előadás két távoli bolygó szülötte. A hülyéje, mondhatni, szabatos, klasszikus bohózat, az Elza, vagy a világ vége abszurd színjáték, amely kétségkívül vicces víziót hoz színre. Az Elza jut messzebbre. KOVÁCS DEZSŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

FORGANDÓSÁG
Színház /

FORGANDÓSÁG

Dosztojevszkij: A játékos / Radnóti Színház

Nem is eső ez, inkább zápor. Fénylő fonalak zuhatagából álló, falat is képezni tudó, sűrű aranyzápor ez, ami az üres színpadot három oldalról körbeveszi. Középen lapos cirkuszporond, aranyrojtokkal az oldalán. GABNAI KATALIN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KŐBÁNYAI PEER GYNT
Színház /

KŐBÁNYAI PEER GYNT

Ibsen: Peer Gynt / Stúdió K Színház

Ez a cím tartozhatna egy szociofotóhoz is, de nem, ez most szikár és tárgyilagos összefoglalása annak, hogy mi vár a kalandvágyó nézőre, aki a Stúdió K Színház szuperprodukciójának megtekintésére vállalkozik. JÁSZAY TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MEGTALÁLT HANGOK
Színház /

MEGTALÁLT HANGOK

A Bandy-lányok / Miskolci Nemzeti Színház

A Bandy-lányok miskolci előadása nem elsősorban a dalokról meg a revüről szól. Miközben megmarad szórakoztatónak, és nem megy át szociodrámába, a két tapasztalt dívára írt habkönnyű nosztalgiadarab-jutalomjátékot életárnyalatokra színezik az alkotók. PAPP TÍMEA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

IJESZTŐEN CSÁBÍTÓ A JÓ
Színház /

IJESZTŐEN CSÁBÍTÓ A JÓ

Brecht-Dessau: Kaukázusi krétakör - Katona József Színház, Kamra

"Írd meg a jóságot", szól oda nekem valaki, amikor kifelé jövünk a Kamrából a Kaukázusi krétakör előadása után. Visszakérdeznék, és a rosszasággal mi lesz, de már elsodródtunk egymástól. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

TÖBB KÖDÖT
Színház /

TÖBB KÖDÖT

Eugene O’Neill: Utazás az éjszakába / Magyar Színház

A kezdés jót ígér. Tiszta, harmonikus színpadképben tiszta, célratörő rendezői elképzelést, amely majd fokozatosan felkavarja és értelmezi a rejteni próbált családi szennyet. A remélt színpadi erővonalak azonban nélkülözik a közlés sodró erejét, s csak vonalak, vonalak. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez