EREJE TELJÉBEN

Maguy Marin: May B / Trafó
2013.05.13.

Az egyetemes tánctörténet egyik emblematikus alkotása, az annak keletkezése idején harmincadik évét éppen csak betöltő Maguy Marin May B című koreográfiája tért vissza Budapestre. Tovább a cikkhez

LÁNY, POKOLBAN

Minden ötödik órában / Orlai Produkció, FÜGE Produkció, Átrium Film-Színház
2013.04.25.

Bozsik Yvette új rendezése Minden ötödik órában címmel a családon belüli erőszakról szól. Új műfaj a láthatáron: figyelemfelhívó társadalmi hirdetés, élő plakátképek musicalben elbeszélve. SISSO KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KEVESEBB TÖBB LETT VOLNA

Csongor és Tünde / Budapesti Tavaszi Fesztivál 2013
2013.04.18.

Száz éve született Weiner Leó Csongor és Tündéje. A centenáriumon a Tavaszi Fesztivál nagyszabású összművészeti alkotással kívánt tisztelegni a kísérőzene értékei és szerzője emléke előtt. CSENGERY KRISTÓF ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

NÉZŐTERÁPIA

Jérôme Bel – Theater Hora: Sérült színház (Disabled Theater) / Trafó
2013.03.27.

Alig több mint egy éve Pichet Klunchun thai táncossal közös, kétszemélyes estjével járt legutóbb nálunk Jérôme Bel. Az ismerkedéstörténetet megörökítő, újrajátszó, egymásra csodálkozásból épített művet most – bizonyos értelemben – hasonló követte, a Theater Hora fogyatékos művészeivel. Tovább a cikkhez

HANGOK A MAGASBÓL

Preljocaj: Annonciation + Helicopter / Trafó
2013.03.11.

Tovább a cikkhez

ÉLETEM A NETEN

Beszélgetés Jérôme Bel-lel
2013.03.06.

A feszített munkarendről, a fogyatékosokkal való munka gyökereiről és lefolyásáról, meg arról is beszélt a világhírű koreográfus, hogy miért nem büszke a legelső darabjára, amit Budapesten készített két évtizeddel ezelőtt. SZOBOSZLAI ANNAMÁRIA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

NEM KELL A PÚDER!

Hofesh Shechter: Political Mother / St. Pölten, Festspielhaus
2013.02.25.

A színházterem bejáratánál nem csak a jegyünket kezelik, hanem előrelátóan füldugóval is kínálnak, elsősorban mégsem a decibelek miatt érezhetjük kényelmetlenül magunkat Hofesh Shechter társulatának előadásán. KRÁLL CSABA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SZÉPET, LEPKEHÁLÓVAL

M Studio: Mint a fagyöngy / Szkéné Színház
2013.02.13.

Mi az értelme egy lepkehálójával rovarokat gyűjtögető, modern életet élő tanárember mindennapjainak? És milyen értelmet tulajdoníthat valaki – például egy homoksírba temetett asszony – az életnek, akinek a mindennapjai, látszólag örömtelenül, a puszta önfenntartás körül forognak? Tovább a cikkhez

A VÉLETLEN KOREOGRÁFUSA

Roger Copeland: Merce Cunningham
2013.02.11.

A modern tánc modernizálása a balett szókincsének újrahasznosításával. Egy névbe tömörítve: Merce Cunningham. Roger Copeland tanulmánykötete nem a reformer amerikai koreográfus életrajzában búvárkodik, hanem a forradalmi alkotópályát elemzi lényeglátó eredetiséggel. KRÁLL CSABA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

KÖNYVEK FÖLÖTT, FRESKÓK ALATT

Beszélgetés Fehér Ferenccel
2013.02.10.

„Szeretem, amikor elérem azt a szintet, amikor már minden mozdulatot unalomig ismerek. Akkor derül ki igazán, mi van az egyes mozdulatok mögött valójában.” SZOBOSZLAI ANNAMÁRIA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

PIANO ÉS FORTE

Beszélgetés Horváth Csabával
2013.02.07.

„Én nem azt mondom, hogy kussolni kell. Engem nagyon is érdekel, hogy a kollégák mit mondanak, de csak abban az esetben, ha az nem csak őróluk szól.” KRÁLL CSABA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

VIRTUÁLIS POFAVIZIT

Liquid Loft - Chris Haring: Talking head / Trafó
2013.01.30.

Amikor forradalmat vezényelhetnek le interneten keresztül, amikor a banki ügyintézéstől a szerelmi vallomásokig jóformán minden online van már, nincs mit csodálkozni azon, hogy a közösségi média is helyet követel magának a színpadon. KRÁLL CSABA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KOREOGRÁFUS, SKYPE-ON

Beszélgetés Chris Haringgel
2013.01.16.

Mi a filozófiai kérdés, mivé alakul a gép, hol végződik az ember? Távol tarthatjuk magunkat a cyborg, a „gép-ember” léttől, vagy egy Skype-on folytatott beszélgetés esetén még a kérdés felvetése is megmosolyogtató? Beszélő fejek beszéltek a net két végén: Chris Haring koreográfusé és az enyém. Tovább a cikkhez

ELVESZVE, DE MEGBABONÁZVA

The Forsythe Company: Sider / TanzQuartier Wien
2013.01.14.

Őszinte leszek: nem tudom, mit láttam Bécsben, már azon túl, hogy a legújabb Forsythe-koreográfiát ültem végig a TQW nagytermében. Talány a cím, talány a hetvenperces mű maga és talány az előadáshoz való viszonyom is. Tetszésről nem beszélhetünk, mégis vétek lett volna kihagyni. KRÁLL CSABA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

FELSZABADÍTANI A KREATIVITÁST!

Kortárs TáncGenerációk Szemle
2012.11.13.

Ha csak a címben szereplő egyetlen mondatot töltötte volna meg tartalommal az Angelus Iván alapította és irányította Budapest Tánciskola (BUTI) fennállásának cirka húsz éve alatt, már akkor is azt mondhatnánk, megérte. KRÁLL CSABA ÖSSZEFOGLALÓJA, 1. RÉSZ. Tovább a cikkhez