EMLÉKTÖREDÉKEK

k2 Színház – Závada Péter: Holdkő / Szkéné Színház
2017.10.18.

Körbevesznek minket az emlékek.... Minden oldalról, megkerülhetetlenül, szembesítenek. Miközben a körülöttünk felhangzó vallomások mind a személyes emlékezet törmelékei. „Töredékek-a-töredékben”. DARIDA VERONIKA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ELGURULT A GYÓGYSZER

Moliére: A képzelt beteg (a Mohácsi-testvérek átiratában) / Kecskeméti Katona József Színház
2017.10.18.

Ha lenne még egy-két jelenet a vége után, Argan úgy elsétálna a Halál kezét fogva, mint a huzat. És milyen igaza lenne. De hát nincs még egy-két jelenet. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

LÉLEKBÚVÁR A FÉLEMELETEN

Eric-Emmanuel Schmitt: Az ismeretlen / Rózsavölgyi Szalon
2017.10.16.

Úgy zajlik a konfliktus, hogy az erőviszonyok már nem a régiek, elbizonytalanodtak a státuszok: lényegében ki a gyerek és ki a gondviselő. STUBER ANDREA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

HATÁRESETEK

Eurothalia Fesztivál 2017, Temesvár
2017.10.15.

Folyton határokba ütközünk: a temesvári Német Állami Színház idén hetedszer megrendezett Eurothalia Fesztiváljának előadásai a határok megnyitása mellett foglalnak állást. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

KATARZIS ALABAMÁBAN

Vajda Gergely: Georgia Bottoms / CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál
2017.10.15.

Az idei CAFé fesztivál első operabemutatója Vajda Gergely műve, a Georgia Bottoms – alcíme szerint: „Vígopera a modern Délről” – előadása volt a Zeneakadémia Solti Termében. A kétszer is eljátszott darabot az első alkalommal, október 8-án láttam. MALINA JÁNOS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

KÉREK EGY IMÁT: EZT NE

Young Jean Lee: Templom / Szkéné
2017.10.13.

Sötét van, ülünk fegyelmezetten, szól a zene, mintha templomi kórus énekelne, túl sok misebor után. Ez már az előadás? CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KORTÁRSNAK GONDOLOM MAGAM

Beszélgetés Selmeczi Györggyel
2017.10.12.

A CAFé Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál keretében október 17-én mutatja be a Kolozsvári Állami Magyar Opera a Boldogasszony lovagját, Selmeczi György vígoperáját. Az előadást a bemutató után Budapesten, Kolozsváron, Győrben és Nagyváradon is láthatja a közönség. VLASICS SAROLTA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

LENNE MIT FELDOLGOZNI

IV. Tantermi Színházi Szemle
2017.10.10.

Negyedik alkalommal rendezték meg a tantermi színházi előadások seregszemléjét. A szemlét 2011-ben Polgár András hívta életre, példaként állítva a Krétakör hamlet. Tovább a cikkhez

PIROSKA

„Emberi hang…” Molnár Piroska zenés színházi estje / Rózsavölgyi Szalon
2017.10.10.

Fehér ingben, vörös nyakkendősen vártunk sorunkra a júniusi hőségben. S figyeltük őt. Föltűnt ugyanis egy copfos lány Békés megye versmondói között. Róla mondták, hogy hű!… Lestük tehát. Akkor, a kicsikhez soroltan, nem hallhattam. De láttam. GABNAI KATALIN ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

A TÁVOLSÁGOT, MINT

51. Bitef, Belgrád
2017.10.09.

A Bitef kör alakú, kék alapon nagy fehér csillagokat tartalmazó logója lehetne akár üveggolyó is, de nekem mindig az a hatalmas labda jut eszembe róla, amin a cirkuszban egyensúlyoz artista, elefánt, bárki. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

AZNAP EGY KŐRE

Bohócok a Láthatáron: Én Prométheuszra gondoltam
2017.10.03.

A Bohócok a Láthatáron Csoport Én Prométheuszra gondoltam című részvételi slamszínházi előadáshoz egy belvárosi középiskola tantermében volt szerencsém. PROICS LILLA (RÉSZVÉTELI) KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

NYITRAI PUZZLE

26. Nyitrai Nemzetközi Színházi Fesztivál
2017.10.01.

A régió egyik legjelentékenyebb színházi fesztiválja idén rejtvényfejtésben utazott. JÁSZAY TAMÁS ÖSSZEFOGLALÓJA. Tovább a cikkhez

PÉNZ, PÉNZ, PÉNZ, PÉNZ

Szép Ernő: Vőlegény / Orlai Produkciós Iroda, Belvárosi Színház
2017.10.01.

Különös élmény egy Szép Ernő-mű robbantott változatával találkozni. Az előadás első felvonása szilánkokra hasad, de aztán, leginkább a szerzőnek köszönhetően, szépen gyógyul, s részeiben magára talál a produkció. GABNAI KATALIN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

TOCQUEVILLE ÁLTAL HOMÁLYOSAN

Socìetas, Romeo Castellucci: Democracy in America / Wiener Festwochen 2017
2017.09.29.

A politikai filozófia, a politikatudomány és a szociológia XIX. században írt, de máig megkerülhetetlennek számító alapművét, Az amerikai demokráciát Romeo Castellucci a képek nyelvén fogalmazó lírai színpadi esszévé fordította le. PAPP TÍMEA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

A GYANÚ ÁRNYÉKA

Kétely / Orlai Produkció, Belvárosi Színház
2017.09.26.

„De akkor most molesztálta a pap azt a fiút vagy nem?” Szinte dühösen szegezi a kérdést az egyik néző a másiknak a premier után. JÁSZAY TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez