TELE TÍZES

X. Győrkőcfesztivál
2017.07.30.

Bár a megnyitót élőben, egyenesben, színesben, képernyőmérettől függően több-kevesebb colon nézhetően online közvetítették, a Győrkőcfesztivált nem földi-égi kamerákon keresztül kell nézni, hanem el kell merülni a sűrűjében. PAPP TÍMEA BESZÁMOLÓJA. Tovább a cikkhez

EGYÜTT LEGYŐZNI AZ ÓRIÁST

Az óriás ölelése / InSite Dráma és Kerekasztal Színházi Nevelési Központ
2017.06.27.

Nemcsak a műanyag szemetet, de a népmeséket is újrahasznosítja az InSite Dráma és az idén 25 éves Kerekasztal Színházi Nevelési Központ óvodásoknak szóló komplex színházi nevelési előadása. SZEMERÉDI FANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KACSA A MAGASBAN

Lázár Ervin: Szegény Dzsoni és Árnika / Budapesti Operettszínház, Raktárszínház
2017.06.06.

„Mit tudsz te?” – kérdi megvetően a boszorkány. „Szeretni.” - feleli rá derűs nyugalommal a főhős. S rejlik ebben a szóváltásban valami kétséget nem ismerő erő, valami – a rángatózó korszellemet is vállon ölelni merő – vakmerőség. GABNAI KATALIN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MÁSVILÁG

Holle anyó / Budapest Bábszínház
2017.05.29.

Kreatív vizuális ötletekből és kevésbé kreatív, Disney-filmekre erősen emlékeztető dalokból áll össze a Budapest Bábszínház új produkciója, a Holle anyó. PUSKÁS PANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

JÁTSZANI IS ENGEDD…

Játék a városban / Óbudai Múzeum; Meseváros – Budapest / Deák 17 Galéria
2017.05.23.

Lezajlott a 2. Budapest Art Week, a Budapesti Tavaszi Fesztivál képzőművészeti kísérőeseménye. A zavarba ejtően gazdag kínálatból a gyerekkor témájára reflektáló két tárlatot – egy frissen megnyílt állandó és egy időszaki kiállítást – jártunk körbe gyermeki rácsodálkozással. ZÖLDI ANNA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

LÁZÁR ERVIN EGYSZERRE SZÓL A GYEREKEKHEZ ÉS A FELNŐTTEKHEZ

Beszélgetés Szenteczki Zitával
2017.05.02.

Színművész szakon kezdett, de hamarosan rájött, hogy a bábok és a rendezés jelenti a teljességet. Diplomamunkáját, Lázár Ervin Szegény Dzsoni és Árnika című meséjéből készült rendezését az Operettszínház mutatja be. Szenteczki Zita bábrendező szakos hallgatóval beszélgettünk. MARTON ÉVA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

EGY TÁL REMÉNY

Edward Bond: Széttört tál / Hevesi Sándor Színház, Zalaegerszeg
2017.01.24.

Bevallom, meglepett az az odaadó figyelem, amivel háromszáznál is több fiatal kamasz követte a zalaegerszegi nagyszínpadon Edward Bond realisztikus rémmeséjét. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

MESE A HAJLÉKTALANSÁGRÓL

Tündérkeresztanya / Vaskakas Bábszínház, Győr
2016.11.20.

Lehet-e a gyerekeknek a hajléktalanságról és a mélyszegénységről beszélni? A győri Vaskakas Bábszínház a kérdésre határozott igennel felel. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

MIÉRT BÁBBAL?

Magyarországi Bábszínházak 13. Találkozója, Kecskemét
2016.11.03.

Huszonkilencből öt előadásról szólok. Nem mintha másokról nem lenne érdemes írni, de ezek jelzik leginkább azokat a próbálkozásokat, amelyeket az ember és báb kapcsolatában manapság gyakran tapasztalhatunk. NÁNAY ISTVÁN ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

TOLLHINTÉS

Lúdas Matyi a cirkuszban / Fővárosi Nagycirkusz
2016.10.22.

Műfajteremtő előadásnak hirdeti a Fővárosi Nagycirkusz a Lúdas Matyit. Gyorsan szögezzük le: nem az. PAPP TÍMEA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

EGYSZER VOLT, EGYSZER LESZ

Szálinger Balázs: A csillagszemű juhász / Budapest Bábszínház
2016.10.21.

Nem tudok szabadulni a gondolattól, hogy A csillagszemű juhász a Budapest Bábszínházban a régi nemzetis Egyszer élünk avagy a tenger azontúl tűnik semmiségbe című előadás köpönyegéből bújt ki. RÁDAI ANDREA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

A KENGURUKÖLYÖK ÉN VAGYOK

A kengurukölyök / Stúdió K Színház
2016.10.19.

Onnan lehet tudni, hogy a Stúdió K-ban kezdődik A kengurukölyök, hogy a két színész, Homonnai Katalin és Spilák Lajos feláll, és megvillan szemükben a huncutság. Pillantásuk pedig azt mondja: itt valami lesz. RÁDAI ANDREA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

A BÁB EGYSZERRE TUD TÖBBET ÉS KEVESEBBET AZ ÉLŐ SZÍNHÁZNÁL

Beszélgetés Markó Róberttel
2016.10.11.

Tíz pontos dobás volt, hogy a szegedi THEALTER szervezői a Manna Kulturális Egyesülettel szövetkezve az idén ráfókuszáltak a bábjátszásra. A műfaj eddig sem volt idegen a fesztiváltól, de ekkora dózisban utoljára a kétezres években kaptunk belőle. Tovább a cikkhez

MINDEN, AMIT A BÁBSZÍNHÁZRÓL NEM TUDUNK

Bródy Vera: A bábtervező mesél
2016.10.11.

Aki először a képeket lapozza át, könnyen arra juthat, hogy ez valami gyerek-dolog. Bizonyos értelemben tényleg az, de egészében teljesen más, konkrétan Bródy Vera alkotói pályája, és mellesleg a magyar bábjátszás öt évtizedet felölelő korrajza. IBOS ÉVA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KIBONTANI VAGY BECSOMAGOLNI?

Erich Kästner: A két Lotti / Budaörsi Latinovits Színház
2016.10.11.

Egy sereg mindenre kész cserfes kislány nyüzsög a Budaörsi Latinovits Színház színpadán. Mi folyik itt? A Múzsák Társulat Tasnádi Csaba rendezésében bemutatja A két Lotti című zenés előadást - gyerekekkel gyerekeknek. SZEMERÉDI FANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez