DIDERGETŐ DIAGNÓZIS

Molière: A képzelt beteg / Budapest Bábszínház
2016.11.24.

Halálos hiánybetegség sújtja Argant, a polgárt. Saját erények híján, melyek megszerzésének lehetetlenségére rá kellett hogy jöjjön, elképzelt testi nyomorúságait reklámozza, hogy sztárszerepbe jusson. GABNAI KATALIN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

NEM LEHETEK ÖNMAGAM NÉZŐJE

Beszélgetés Mészáros Sárával
2016.11.24.

Pécsett kezdett, Egerben vált ismert színésszé. A jelenleg kaposvári színésznő főszereplésével a közelmúltban mutatták be Háy János A halottember című előadását a Szkéné, az Ördögkatlan Produkció és a Nézőművészeti Kft produkciójában. Tovább a cikkhez

ÉDES GRUNDUNK

Dés – Geszti – Grecsó: A Pál utcai fiúk / Vígszínház
2016.11.23.

Nem vitás, igazi slágerdarab lesz a Vígszínházban A Pál utcai fiúk, s ezen még az a tény sem változtathat, hogy Molnár Ferenc regényéből egyslágeres zenés darab született. LÁSZLÓ FERENC KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SZEMEK

Kontakt –Keleti Éva fotói / Magyar Nemzeti Múzeum
2016.11.23.

A kiállítás születésnapi megemlékezés, amely azonban nemcsak a nyolcvanöt éves fotósnak szól, hiszen azt a nyolcvanöt képet, amit az ünnepelt a kurátorával, Szarka Klárával közösen válogatott ki, igazából a közönség kapja ajándékba. NÁNAY ISTVÁN ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

HOL A FÓKUSZ?

Almássy Bettina: Családi Al-Bumm / Trafó
2016.11.22.

Ősbemutató a Trafóban. Színházi keresés, kutatás, kísérletezés. A nagyváradi Szigligeti Színház, a Marosvásárhelyi Művészeti Egyetem Magyar Kara és a Tomcsa Sándor Színház dráMÁzat II. című pályázatának egyik díjnyertes darabja a kísérlet alanya és tárgya. SZEMERÉDI FANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

BONYOLULT EGYSZERŰ TÖRTÉNETEK

Urbán András és Schilling Árpád montenegrói előadásai / Desiré Central Station Festival 2016
2016.11.22.

Úgy látszik, valami történik Montenegróban: a cetinjei „Zetski dom” Királyi Színház két, más okokból igencsak figyelemre méltó előadással lépett fel a szabadkai Desiré Fesztiválon. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

CSEHOV-MIX

Dollár Papa Gyermekei: Csehov
2016.11.22.

Három nővér ül a Cseresznyéskertben egy Sirállyal, amely nyomokban Ivanovot tartalmaz. PUSKÁS PANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MESE A HAJLÉKTALANSÁGRÓL

Tündérkeresztanya / Vaskakas Bábszínház, Győr
2016.11.20.

Lehet-e a gyerekeknek a hajléktalanságról és a mélyszegénységről beszélni? A győri Vaskakas Bábszínház a kérdésre határozott igennel felel. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

MA MÁR OLAJ SINCSEN

Molnár Ferenc: Egy, kettő, három – Átrium Film-Színház, Kultúrbrigád
2016.11.20.

Virtigli bravúrstück, sokak szerint Molnár Ferenc legjobb darabja az Egy, kettő, három. Ugyancsak sokak szerint azon múlik minden, hogy Norrison bankár szerepét jól játssza-e a színész. Nos, Norrison bankár szerepét az Átrium és a Kultúrbrigád előadásában jól játssza a színész. Tovább a cikkhez

DIONÜSZOSZ A NIGHTCLUBBAN

Euripidész: Bakkhánsnők / Miskolci Nemzeti Színház
2016.11.15.

Látványos akció és veretes dikció kényes egyensúlyát hozza létre Szőcs Artur a miskolci társulattal, amikor Euripidész ma is érvényes gondolatait egy futófényekkel dekorált lebujban mondatja el. JÁSZAY TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

PRÓBÁLGATOM, MELYIK

Párhuzamos világok (Olvasópróba 2.)
2016.11.14.

A drámát szívesen olvasó, a mai magyar színházban otthonos érdeklődők és a szakemberek is gyakran teszik szóvá: a műnemeket tekintve a kortárs hazai színművek nyomtatott közreadása jóval mostohább a lírai, epikai terméshez képest. A helyzet nem jó, de nem lesújtóan rossz. TARJÁN TAMÁS RECENZIÓJA. Tovább a cikkhez

NÁLUNK MINDEN SZÖVEG

Beszélgetés Ivana Müllerrel
2016.11.13.

A magyar színházi körökben is elismertségnek örvendő Ivana Müller bekategorizálhatatlan művész: táncos-koreográfus-előadó-író-gondolkodó-rendező. November végén Budapestre érkezik a 2. OPEN Fesztiválra a We Are Still Watching című előadásával. Szerencsére az sem lesz felcímkézhető. Tovább a cikkhez

HATALOM, DÖLYF

Szálinger Balázs: Köztársaság / Zsámbéki Színházi Bázis
2016.11.10.

A játéktér (Cseh Renátó és az egykori szovjet hadsereg munkája) - három oldala átlátszó, a negyedik pedig a holdfényes erdei éjszakába nyílik – félelmetesen sugallta, hogy ez a köztársaságlenyomat nemcsak korabeli, de időtlen és örök. PROICS LILLA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

MONDD, MIT ÉRLEL

Háy János: A Herner Ferike faterja / Vörösmarty Színház, Székesfehérvár
2016.11.08.

A darab ontológiai szomorúságát alighanem a jeleneteket elválasztó zenei bejátszások, a Dobri Dániel által kínált két vonós fájdalmas futamai hivatottak kifejezni. Több van ebben pedig. STUBER ANDREA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SZINTÉZIS

Forte Társulat: 5. vonósnégyes, Concerto / CAFe Budapest, Várkert Bazár
2016.11.08.

Rég várt találkozás, rég várt élményekkel. Horváth Csaba Bartókot koreografált. KRÁLL CSABA ELEMZÉSE. Tovább a cikkhez