FÉNYBŐL FARAGOTT KÉPEK

Bartók- és Sztravinszkij-est / MűPa, Budapesti Tavaszi Fesztivál 2012
2012.04.02.

Sztravinszkij Orfeusza és Bartók Fából faragott királyfija is megváltás-, beavatás-zene. Indokolt tehát e két művet egy estén játszani. KOLOZSI LÁSZLÓ CIKKE. Tovább a cikkhez

KURZUSTOLDI

Szarka Gyula – Experidance: Toldi / RaM Colosseum, Budapesti Tavaszi Fesztivál 2012
2012.04.02.

Olyan ez a Toldi, mintha egy bazilika oltáránál szerzetesi ruhába bújt ministránsok betlehemest játszanának, csakhogy a kis Jézuska helyett a bongyor hajú Miklós születne meg, mint megváltó hős. KRÁLL CSABA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

NEM AKAROK HASONLÍTANI SENKIHEZ

Beszélgetés Hód Adrienn koreográfussal
2012.03.22.

„Amikor dolgozom, a helyzetnek megfelelően megpróbálom a saját igazamat, a saját belső indíttatásomat szabadjára engedni. Nem szeretnék provokálni, viszont annak érdekében, ami belülről mozgat, nagyon könnyen megteszek mindent.” KRÁLL CSABA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

TESTFESTÉS

Ladjánszki Márta: JOSHA / Bakelit Multi Art Center
2012.03.13.

A tánc nyelvén előadott monodráma bármilyen szüzsé helyett elegánsan csupán egy alcímet vagy műfajt jelöl meg: „arckép”. Ladjánszki Márta darabja valóban ennyire egyszerűen, a keresetlenség mögött mégis drámaian mutatja meg címszereplőjét. HALÁSZ GLÓRIA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

MI VAN A CSOMAGBAN?

M Studio: Othello és hőn szeretett Desdemonája
2012.02.27.

Ahogy azt már láthattuk az M Studiótól és Uray Péter koreográfustól: Shakespeare aktuális lehet a mozgásszínházi előadásokban is. Mivel a drámák cselekménye ismert, a kevés szó és sok mozgás ellenére is biztosított valamiféle megértés. No de miféle? SZOBOSZLAI ANNAMÁRIA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

BESZÉDKÉNYSZER

DV8: Can we talk about this? / Temps d’Images Fesztivál 2012, Trafó
2012.02.26.

„Jobb, ha befogod a szád, különben csak további problémákat okozol.” Értsem ezt úgy, hogy akkor hallgatni arany? A Lloyd Newson vezette brit sztártársulat márpedig csak azért sem marad néma. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

ROSSZ KÖZÉRZET

Tünet Együttes: Voks / Trafó
2012.02.16.

A kortárs színház alapvető dilemmája, hogy kellenek-e még drámaírók, ad abszurdum drámák, jól-rosszul megírt, rendezőről rendezőre szálló, kötött színpadi szövegek, hogy az üres térben színház szülessen. KRÁLL CSABA CIKKE. Tovább a cikkhez

GYÉMÁNTKERESKEDÉS VAGY BOLHAPIAC?

Négy hazai koreográfus Bozsik Yvette pályázatáról
2012.01.30.

„Egy kulturális intézmény igazgatóját nem szükséges szeretnünk, elég ha tisztelhetjük majd az elért eredményei miatt. Egy színházigazgatói posztra mártírként, önáldozatként bevonulni nem lehet.” KRÁLL CSABA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

A FÜGGETLEN ELŐADÓ-MŰVÉSZETI SZÖVETSÉG SAJTÓNYILATKOZATA

2011.12.30.

A kulturális sokszínűség és esélyegyenlőség európai hagyomány, amelyet az innováció iránt elkötelezett kortárs művészeknek elemi érdeke és egyben kötelessége ápolni és megvédeni. Tovább a cikkhez

NYOMOKBAN ADYT TARTALMAZ

PR-Evolution Dance Company: Héjanász / Merlin Színház
2011.12.21.

Ha a csomagolás csokis kekszet ígér, viszont csokival legfeljebb csak az összetevők felsorolásában találkozom, csalódott leszek. Pedig lehet, hogy a keksz amúgy nem rossz. Valami ilyesmit éreztem a PR-Evolution Héjanász című előadását nézve is. MAUL ÁGNES ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

KETTEN EGYEDÜL

Russell Maliphant - Sylvie Guillem: PUSH / St. Pölten
2011.12.01.

Ha egy koreográfus rövid szólókkal és duókkal akar kitölteni egy estét és megtölteni egy nagyszínházat, akkor ott sok ötletre, briliáns koreográfiára és változatos programra van szükség. De mi történik, ha mindez nem adott? Nos, akkor kell bevetni Sylvie Guillemet. MEGYERI LÉNA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

NOSFERATU SZAMBÁZIK

Fehér Ferenc: Dracula / MU Színház
2011.11.29.

Fehér Ferenc Draculája nem félelmetes vámpír, gonosz vérszívó, hegyes fülű, hosszú karmú pokolfajzat, akit mindenki retteg, hanem a világ talán legmulatságosabb (képzelt) „gyilkosa”, aki ha csupasz női nyakat lát, kitátja a száját, de nem harap. KRÁLL CSABA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

FEKETÉN, FEHÉREN, SZÜRKÉN

Gergye Krisztián Társulata: Feltépett múlt / Trilógia Maraton I/4, MU Színház
2011.11.23.

Azok a kérdések, amelyeket Gergye a Trilógia Maratonban színpadra visz, a tánchoz, a testhez, az identitáshoz, idegenséghez és otthonossághoz, a művészet és világ viszonyához kapcsolódnak, miközben sorvezetőjévé az (előadó)művészi megszólalás problémáját teszi. VARGA ANIKÓ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

KREATÍV ENERGIÁK, EBÉD KÖZBEN

Beszélgetés Pina Bausch két táncosával
2011.11.20.

A hotel, a Goethe Intézet és a Corvin mozi háromszögében találkozunk. Egy rövid beszélgetés, néhány kanál leves és pár szó belefér. Befejeződik a vetítés, és szerencsés lenne, ha Barbara Kaufmann és Andrey Berezin színpadra állva köszönthetné a mozi közönségét. SZOBOSZLAI ANNAMÁRIA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

SHAKESPEARE-TURMIX

Shakespeare-mesék / Közép-Európa Táncszínház
2011.11.17.

A KET új Shakespeare-előadása olyan, mintha az alkotók Shakespeare drámáiból a legnagyobb szerelmeket, a legkegyetlenebb gyilkosságokat, a legemlékezetesebb karaktereket, a legjellemzőbb jelképeket bedobálták volna egy turmixgépbe, hogy aztán bekapcsolják a masinát. MAUL ÁGNES KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez