ELMENNI
Revizor Plusz /

ELMENNI

A fecsegő potyautas 9.

Olykor érteni vélem azokat, akik egy idő után úgy döntenek, nem mozdulnak ki többé. Azt mondják, nem, elég. Maradás van. Ami kint van, félelmetes. Ami kint van, megbízhatatlan, veszélyes, és leginkább minek. SZÍV ERNŐ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

ANYUKÁM ÉS A GYURI
Könyv /

ANYUKÁM ÉS A GYURI

A fecsegő potyautas 8.

Na, most tegnap az történt, hogy édesanyámat el akarta rabolni Soros György, aki a Sátán, illetve még egy szörnyű tekintetű, fölgránátozott migráns is. Így hárman. Ja, ez kettő. SZÍV ERNŐ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

CSAK OLVASSON A GYEREK!
Könyv /

CSAK OLVASSON A GYEREK!

Hansági Ágnes – Hermann Zoltán – Mészáros Márton – Szekeres Nikoletta (szerk.): Mesebeszéd. A gyerek- és ifjúsági irodalom kézikönyve

Mindegy mit, csak olvasson a gyerek! Aki eljutott eddig a kétségbeesett gondolatig, vagy épp ellenkezőleg, nem bízza a véletlenre a környezete kulturális nevelését, azt biztosan érdekelni fogja a Mesebeszéd. HARMATH ARTEMISZ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

MINDIG A HIÁNYOKBÓL TUDOK ELINDULNI
Könyv /

MINDIG A HIÁNYOKBÓL TUDOK ELINDULNI

Beszélgetés Tompa Andreával

A rózsa erős metafora. A nőiségé, az erőé, a hallgatásé, a törékenységé. Az egyszervolt kerté. A sub rosa a titoké. Ahogy Vilmos, az Omerta központi figurája látja, láttatja rózsáit, indítja el a történetszálakat, mondja új regényéről Tompa Andrea. MARTON ÉVA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

„EGY KICSIT BESZÉLGETTÜNK, NEM SOKAT”
Könyv /

„EGY KICSIT BESZÉLGETTÜNK, NEM SOKAT”

Kántor Péter: Valahol itt

Kántor Péter egy szemtelenül együgyű dalocskát választ vezérversnek. Egy madár repül. Ez a címe. HARMATH ARTEMISZ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

GÁTÁ
Könyv /

GÁTÁ

Tompa Andrea: Omerta

Négy, jóvátehetetlenül személyes belső térben hangzik el Tompa Andrea regényének négy belső monológja, amit semmiféle külső nézőpont nem old fel: annyit „látunk”, amennyit ők látnak és értelmezni képesek a körülöttük zajló politikai-társadalmi folyamatokból. SIPOS BALÁZS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

EGY HIHETŐ TÖRTÉNET
Könyv /

EGY HIHETŐ TÖRTÉNET

Vida Gábor: Egy dadogás története

Vannak írók, akik szerelmesek saját szövegeikbe – bizonyos értelemben persze minden író az. Olyanok is vannak, akik önmagukba szerelmesek: írásművészetük az önimádat tárgya, eszköze, kiteljesítési formája egyszerre. POGRÁNYI PÉTER KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez