LÉLEKBÚVÁR A FÉLEMELETEN

Eric-Emmanuel Schmitt: Az ismeretlen / Rózsavölgyi Szalon
2017.10.16.

Úgy zajlik a konfliktus, hogy az erőviszonyok már nem a régiek, elbizonytalanodtak a státuszok: lényegében ki a gyerek és ki a gondviselő. STUBER ANDREA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

FARKASBŐRBE BÚJT BÁRÁNY

Beszélgetés Markó Róberttel
2017.09.03.

Sorozatunkban a Színikritikusok díjának idei várományosait szólaltatjuk meg. Markó Róbert a Budapest Bábszínházban rendezett A csillagszemű juhásszal szerepel a legjobbak között gyerekelőadás kategóriában. STUBER ANDREA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

AZ

Beszélgetés Vasvári Emesével
2017.08.20.

Sorozatunkban a Színikritikusok díjának idei várományosait szólaltatjuk meg. Vasvári Emese a kassai-komáromi Bányavakság Iringójaként van az első három között a legjobb női mellékszereplő kategóriában. STUBER ANDREA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

ÍGY JUTUNK EL AZ AKTÁIG

Molière: Tartuffe. Írta: Parti Nagy Lajos - Weöres Sándor Színház, Szombathely
2017.06.09.

A szombathelyi bemutatónak az ötödik felvonás a veleje, itt mutatkozik meg teljes fényében Béres Attila rendező interpretációja, amelynek kulcsmondataként alighanem az elferdített mondást, a Sic itur ad acta sort jelölhetjük meg. STUBER ANDREA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

TÁSKÁJÁBAN ELESÉG

Háy János: A Gézagyerek / Pinceszínház
2017.04.19.

Háy János első színpadi sikerének, A Gézagyereknek autisztikus fiú a főszereplője. Egy hibás gyerek. STUBER ANDREA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

GÓL, GÓL, GÓL

Eric Assous: Mesterhármas / Rózsavölgyi Szalon
2017.03.10.

Amikor Eric Assous a Mesterhármas című, Molière-díjjal kitüntetett színdarabját írta, nyilván nem gondolt Herczeg Ferencre (vagy /le/fordítva: François Ducre.) STUBER ANDREA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

JÁTSZANI IS ENGEDD

Örkény István: Macskajáték / Budaörsi Latinovits Színház
2017.01.29.

A Budaörsi Latinovits Színház Macskajátéka nehéz helyzetű produkció. Nehéz helyzete mindenkire kiterjed, az alkotókra, a közönségre és természetesen a kritikusra is. STUBER ANDREA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

GYERE ÉRTE ÉS VIDD

Kiss Csaba: Nappalok és éjszakák
2016.11.29.

Kiss Csaba darabja Nyinának azt a két évét beszéli el, ami az otthonról való távozásától a visszalátogatásig telt el, vagyis ami Csehov Sirályának 3. és 4. felvonása között történik. STUBER ANDREA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MONDD, MIT ÉRLEL

Háy János: A Herner Ferike faterja / Vörösmarty Színház, Székesfehérvár
2016.11.08.

A darab ontológiai szomorúságát alighanem a jeleneteket elválasztó zenei bejátszások, a Dobri Dániel által kínált két vonós fájdalmas futamai hivatottak kifejezni. Több van ebben pedig. STUBER ANDREA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

DRESSZ-KÓD

Beszélgetés Benedek Mari jelmeztervezővel
2016.09.13.

Sorozatunkban a Színikritikusok díjának idei várományosait szólaltatjuk meg. Benedek Mari a kecskeméti Macska a forró bádogtetőn-előadás jelmeztervezőjeként szerepel az első három között. STUBER ANDREA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

FOLYAMATOS JELEN

Beszélgetés Sárosdi Lillával
2016.09.05.

Sorozatunkban a Színikritikusok díjának idei várományosait szólaltatjuk meg. Sárosdi Lilla A harag napja című előadás Erzsi nővérjeként van az első három között a legjobb női főszereplő kategóriában. STUBER ANDREA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

FŐ A ROMLOTTSÁG

Shakespeare: Szeget szeggel / a varsói Teatr Dramatyczny vendégjátéka a XII. Shakespeare Fesztiválon, Gyulán
2016.07.17.

Aki a Szeget szeggelt megrendezi, annak okvetlenül gondolnia kell valamit erről a bizarr történetről és főbb szereplőiről. STUBER ANDREA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

AMI MEGTÖRTÉNIK

Beszélgetés Simkó Katalinnal
2016.03.14.

Simkó Katalin 10 éve végzett a színiegyetemen Lukáts Andor és Jordán Tamás osztályában. Azóta tagja volt két vidéki nagyszínháznak, de éveket töltött a Maladypében, majd a Forte Társulatban is. Most független a függetleneknél. Tovább a cikkhez

"MERT AZ MAGA TŰZ… UGY VIGYÁZZATOK:"

Pintér Béla: Szutyok / Vörösmarty Színház, Székesfehérvár
2016.02.21.

Amikor egy Pintér Béla-darab előadásában egy fia Pintér Béla sem mutatkozik, akkor lehet igazán felmérni, vagy legalábbis megérezni a Pintér Béla-dráma formátumát, a szöveg értékeit vagy esetleges gyengéit. STUBER ANDREA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

FÉLKARÚ

Martin McDonagh: A kripli / Tatabányai Jászai Mari Színház
2015.11.29.

A rendező nem látszik számolni avval, hogy A kripli milyen vékony jégen jár. Ha nem lennének ritmusérzékeny színészei, beszakadna az egész. STUBER ANDREA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez