HOGY JÓL TUDJAK ADNI

Interjú Spolarics Andreával
2018.06.19.

Spolarics Andrea a Madách Színházban indult, majd rövid idő után Szolnokra szerződött, onnan Kolozsvárra, ahonnan díjakkal övezett és kihívásokkal teli hét év után hazajött, hogy részt vegyen a Bárka alapításában. Tovább a cikkhez

BAJBAJÓ

Kabóca Showcase 2018
2018.02.27.

Itt tartunk most - mondják. Láttunk marionettet, maszkos játékot, babaszínházi előadást, tantermi színházi előadást és foglalkozást, megidéztek ősi hagyományokat, rítusokat, népmeséket, Arany János versszövege keveredett mai prózával, Grimmék klasszikusában rappelt a béka. Tovább a cikkhez

SZÍNRE SZÍNT

Münchausen báró kalandjai / Vaskakas Bábszínház
2018.02.21.

A Vaskakas Bábszínház Münchausenje a nézőnek is felfedezés; kaland - ismeretlen esztétikai tájakra. Felmerül azonban a kérdést, hogy az erősen a vizualitásra épülő előadás mennyi és milyen kapcsolódási pontot kínál, illetve hogyan és mennyire ébresztgeti a fantázia egyéni, belső munkáját a nézőben. Tovább a cikkhez

AZ ÖNSAJNÁLAT NEM FÉR BELE

Élet.történetek.hu / Orlai Produkciós Iroda, Mozsár Műhely
2018.02.05.

Valóságalapú színházi miniportrék sorozata. Lengyel Nagy Anna rádiós újságíró negyven év beszélgetéseiből szemezget, s interjúalanyai élettörténeteit monológokká gyúrva színházi sorozatot alapoz meg. Ez az Élet.történetek.hu. SZEMERÉDI FANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

FELADNI VAGY NEM FELADNI

Csehov: Ivanov / Weöres Sándor Színház, Szombathely
2017.09.27.

Hosszan-hosszan reszketve szól egy hegedű, egyetlen ember ül a színpadon a nézőknek háttal, szinte élettelenül dőlve a széktámlának. Karja, keze lóg, ő maga meg sem mozdul. Nem lélegzik. Gunnyaszt? Bambul? Alszik? Vagy halott? SZEMERÉDI FANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ADJ NEKI HANGOT!

Roma hősök – I. Nemzetközi Storytelling Fesztivál / Stúdió K Színház
2017.09.03.

Létezik olyasmi Magyarországon, hogy storytelling? Skóciában minden évben fesztiválon gyűlnek össze a stroytellerek, működik egy International Storytelling Center is. Számomra azonban nem volt ismerős a műfaj - így kíváncsian vártam a Roma Hősök - I. Tovább a cikkhez

EGYÜTT LEGYŐZNI AZ ÓRIÁST

Az óriás ölelése / InSite Dráma és Kerekasztal Színházi Nevelési Központ
2017.06.27.

Nemcsak a műanyag szemetet, de a népmeséket is újrahasznosítja az InSite Dráma és az idén 25 éves Kerekasztal Színházi Nevelési Központ óvodásoknak szóló komplex színházi nevelési előadása. SZEMERÉDI FANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SZÍNHÁZ, AMI FELSZABADÍT

MOST FESZT 2017 / Jászai Mari Színház, Tatabánya
2017.04.14.

A MOST FESZT harmadszor tart szemlét és versenyt a határon túli, vidéki és független szférából érkező mono- és stúdiószínházi előadásoknak. Tovább a cikkhez

A SZÉPSÉG (ÉS) A SZÖRNYETEG

Thomas Middleton – William Rowley: Maskarák / Budaörsi Latinovits Színház
2017.03.15.

A budaörsi társulat Berzsenyi Bellaagh Ádám vezetésével Shakespeare két kortársának egy, korában igen sikeres, magyar színpadon keveset játszott rémdrámájából kerekített romantikus tragikomédiát, a hangsúlyt inkább a lélektani finomságokra, mint a klasszikus horror-hozzávalókra helyezve. Tovább a cikkhez

MI VAN AZ ERŐSZAKON TÚL?

Schiller-Horváth-Olasz: Kitagadottak / Színház- és Filmművészeti Egyetem
2017.03.07.

Olasz Renátónak, az SZFE ötödéves színész szakos hallgatójának nem a Kitagadottak az első rendezése. Azonban az első rendezése, melyet az Színház- és Filmművészeti Egyetem, valamint a Staféta pályázati program támogat. SZEMERÉDI FANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MAI MAGYAR MÁTRIX

STEREO AKT: Boross Martin – Thury Gábor: Emlékek klinikája / Trafó, NEXTFESZT 2017
2017.02.13.

Politikai science fictionként határozza meg Emlékek klinikája című, a Trafóban bemutatott új előadása műfaját Boross Martin, a Stereo Akt vezetője és rendezője. SZEMERÉDI FANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MEGFIGYELÉS ÉS RÉSZVÉT(EL)

Szíjártó Tímea Aletta: Az eset / Nagyváradi Szigligeti Színház, Kortárs Drámafesztivál 2016
2016.12.14.

Sardar Tagirovsky rendezéseit kutatásként, kísérletként aposztrofálja. Hogyan működik a kísérlet színházi előadásként, milyen szerepet játszik benne a néző, és hogyan hat rá a folyamat? Tovább a cikkhez

GUILTY PLEASURE

Bocs, félrement! / Orlai Produkciós Iroda, Belvárosi Színház
2016.12.08.

Orlai Tibor előadásainak egy része a tuti siker receptje szerint készül, másik része pedig merész, kockázatos vállalás, a minden értelemben vett bukás lehetőségét megengedő bátor kísérletezés. Mielőtt megnéztem volna a Bocs, félrement! Tovább a cikkhez

HOL A FÓKUSZ?

Almássy Bettina: Családi Al-Bumm / Trafó
2016.11.22.

Ősbemutató a Trafóban. Színházi keresés, kutatás, kísérletezés. A nagyváradi Szigligeti Színház, a Marosvásárhelyi Művészeti Egyetem Magyar Kara és a Tomcsa Sándor Színház dráMÁzat II. című pályázatának egyik díjnyertes darabja a kísérlet alanya és tárgya. SZEMERÉDI FANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KIBONTANI VAGY BECSOMAGOLNI?

Erich Kästner: A két Lotti / Budaörsi Latinovits Színház
2016.10.11.

Egy sereg mindenre kész cserfes kislány nyüzsög a Budaörsi Latinovits Színház színpadán. Mi folyik itt? A Múzsák Társulat Tasnádi Csaba rendezésében bemutatja A két Lotti című zenés előadást - gyerekekkel gyerekeknek. SZEMERÉDI FANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez