A SZABAD AKARAT DIADALA?

Cigány magyar / a Tudás Hatalom és a Mentőcsónak Egység előadása
2019.02.22.

Szeretjük azt hinni, hogy akinek nem alakult jól az élete, az maga felelős a kudarcért. Miért nem tanult rendesen és/vagy dolgozott serényebben, miért hozott rendre rossz döntéseket, miért követte el mindig ugyanazokat a hibákat, miért kereste magának a bajt, minek ment oda. Tovább a cikkhez

AZ A NŐ

The Clinton Affair
2019.01.07.

A Clinton Affair elemi erővel láttatja, hogy Bill Clinton „nőügyeinek” leleplezését nem a szexuális zaklatás és a nemi erőszak elleni fellépés motiválta, annak rideg hatalomtechnikai okai voltak. KRICSFALUSI BEATRIX ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

MI NEM ÍGY MONDJUK

Strindberg: Júlia kisasszony/ Debreceni Csokonai Nemzeti Színház
2018.11.05.

Strindberg 1880-as évek végén megrajzolt „szerelmi háromszöge” Jeles András értelmezésében kortársunkként beszél az alá-fölérendeltségi viszonyokkal átszőtt férfi-nő kapcsolatról, szexről és hatalomról, a nemek és osztályok harcáról. Tovább a cikkhez

IGAZSÁG VAGY RÚT NEMZETI GYŰLÖLET?

Katona József: Bánk bán / Nemzeti Színház
2018.05.06.

Tovább a cikkhez

ENGEDETLEN TESTEK

Salamon Eszter és Christophe Wavelet: MONUMENT 0.1 & MONUMENT 0.2: Valda & Gus
2017.12.04.

A táncost sokáig az különböztette meg a többi földi halandótól, hogy a teste tökéletesen képzett és engedelmes. A gravitációval dacol, anyagként azonban az idő múlása alól nem vonhatja ki magát. KRICSFALUSI BEATRIX ELEMZÉSE. Tovább a cikkhez

AZ AKTIVISTA BÜSZKESÉG NAPJA

PanoDráma: A csodát magunktól kell várni. Rózsa Milán emlékére /Átrium Filmszínház
2017.07.19.

A politikai aktivizmus a kívülállók számára egy szubkultúrának tűnik, melynek tagjait sokszor még azok is konfliktuskeresőnek és magamutogatónak tartják, akik egyébként elismerik, hogy fontos ügyekért állnak ki, méghozzá mindannyiunk helyett. KRICSFALUSI BEATRIX ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

ASSZONYOK AZ ÖNBECSÜLÉS SZÉLÉN

SzívHANG / Éljen soká Regina! - Trafó
2017.05.15.

Borsodi roma közmunkás asszonyok színházi előadást, ormánsági fiatalok fotókat és filmet készítenek az életükről, melyeket nemcsak a lakóhelyükön mutatnak be, hanem például a Trafóban is. Tovább a cikkhez

GYEREKJÁTÉK

Milo Rau: Mitleid. Die Geschichte des Maschinengewehrs; Five Easy Pieces
2017.02.16.

Milo Rau sohasem a közügyekért felelősséget érző értelmiségiként fordul napjaink legégetőbb társadalmi problémáihoz, hanem színházcsinálóként. Tovább a cikkhez

MUZEÁLIS TÁNCARCHÍVUM

Pina Bausch und das Tanztheater / Martin-Gropius-Bau, Berlin
2016.12.16.

A tánc megőrzésének, az archívumok kiállításának, a tánctörténet múzeumi és színházi színrevitelének lehetőségei körül az elmúlt két évtizedben rendkívül termékeny diskurzus alakult ki a kortárs táncszíntéren. Tovább a cikkhez

A SZEMÉLYESSÉG POLITIKÁJA

Politika a Független Színházban / Freiburg
2015.04.15.

A Bundeszentrale für Politische Bildungot (bpb) az a meggyőződés hozta létre és működteti immáron több mint hatvan éve, hogy a demokráciának „élő, harcos civil társadalomra” van szüksége, mert csak akkor működőképes, ha a polgárai aktívan részt vesznek a társadalmi-politikai élet alakításában. Tovább a cikkhez

OTTHONOS IDEGENSÉG

REFLEX3 Nemzetközi Színházi Fesztivál Sepsiszentgyörgy, 2015.
2015.04.12.

Erdélyben lassan ahány színház, annyi nemzetközi fesztivál. Azt mégis túlzás volna állítani, hogy maguktól bújnak elő a földből, mint a gomba, mert az éltető (pénz)eső ott sem mindenkire egyformán hullik. Tovább a cikkhez

GYERE KÖZELEBB

Horda2 / Káva Kulturális Műhely, Közép-Európa Táncszínház, Nemzeti Táncszínház
2014.06.24.

A színház egyik legfontosabb belpolitikai kérdése mostanság kétségkívül az, hogy miként lehetne ennek a jelenkori mediális viszonyok közt archaikusnak számító közegnek megnyerni a fiatal közönséget. Tovább a cikkhez

AZOKÉ LEGYEN, AKIK JÓL BÁNNAK VELE

Krétakör: A párt / Trafó
2014.04.06.

Hét éve annak, hogy Schilling Árpád a magyar színházművészet zászlóshajójának számító független társulat üzemeltetése helyett a színház intézményességének és társadalmi hatásának kritikai vizsgálata felé fordult. Tovább a cikkhez

MI KÖZÖM HOZZÁ?

Káva Kulturális Műhely: Az emlékezés drámái / MU Színház
2014.01.21.

Amennyiben a Szobor című előadás középpontjában álló műalkotást egy nagy fába vágott fejszeként értelmezzük, akkor azt bizony vonatkoztathatjuk a Káva emlékezés-projektjének egészére is. KRICSFALUSI BEATRIX KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

AZ APPARÁTUS HATALMA

A Német Szövetségi Külügyminisztérium Látogatói Programja az 50. berlini Színházi Találkozón
2013.07.31.

Színház és mozi egymás ellen vívott küzdelméből eddig inkább az utóbbi került ki győztesen. Talán jobb is, ha az előbbi inkább a ritmussal, a térrel, és a színészi jelenlét közvetlenségével foglalatoskodik. KRICSFALUSI BEATRIX BESZÁMOLÓJA, 3. RÉSZ. Tovább a cikkhez