SÚLYOS KINCS
Könyv /

SÚLYOS KINCS

A bilincs a szabadság legyen. Mészöly Miklós – Polcz Alaine levelezése, 1948–1997

„Körülöttünk ugyanis annyi, de annyi házasság belepusztult önmagába, hogy azt kell mondjam, valami isteni kegyelem folytán mi megúsztuk” – írja Mészöly. (A francokat úsztátok meg, jegyezné itt meg Nádas, szándékos, sebző és önsebző vulgaritásainak egyikével.) REMÉNYI JÓZSEF TAMÁS RECENZIÓJA. Tovább a cikkhez

DOMESZTIKÁLT DÉMONOK
Színház /

DOMESZTIKÁLT DÉMONOK

Franz Kafka: Az átváltozás / Örkény István Színház

Próbálom elkerülni a címbe tolakvó alliterációt, de erősebb nálam. S végül is, erről van szó. Gáspár Ildikó Kafka-látomásának lényege a barátkozó borzalom, a házi koszton hizlalt rémképek tanító célzatú bemutatása. GABNAI KATALIN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

NINCS REMÉNY
Színház /

NINCS REMÉNY

Ibsen: Kísértetek / Centrál Színház

Ibsen feljövőben, noha néhány éve úgy tűnt: Csehov végleg lemosta a színpadokról. Kivéve a Nórát, mondjuk. A Kísérteteket azonban ma is igen kockázatos vállalkozás műsorra tűzni. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MOST PEDIG MI JÖVÜNK
Revizor Plusz /

MOST PEDIG MI JÖVÜNK

A fecsegő potyautas 20.

És amikor a nemzeti lélektan előküzdi magát a tétova részegséggel hegedülő susnyásból, csak azt mondja: most pedig mi jövünk. SZÍV ERNŐ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

MÁSODSORBAN
Színház /

MÁSODSORBAN

Carl Maria von Weber: Oberon / A Kolozsvári Magyar Opera az Erkel Színházban

A rendező, Selmeczi György sok mindent ígért: provokatív rendezést, lenyűgöző látványt, kiváló énekeseket és zenekart. Ezekből azonban nem sok minden valósult meg. MERÉNYI PÉTER KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

IMPOZÁNS TOKÁVAL HITLER ELLEN
Film /

IMPOZÁNS TOKÁVAL HITLER ELLEN

A legsötétebb óra

Sokak szerint Gary Oldman karrierje legjobb alakítását nyújtja Joe Wright filmjében, és minden bizonnyal Oscar-díjat is nyer majd ezért márciusban. Nem értek egyet... BUJDOSÓ BORI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SZUPERHŐSÜNK, SIGMUND FREUD
Film /

SZUPERHŐSÜNK, SIGMUND FREUD

Thelma

A Thelma egy mélységesen erotikus mese a szeretethiányról és az első, nagy, kontrollálhatatlan szerelemről. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez