AMIKOR A PARA AZ ÚR A FEJBEN Kelsey Mann: Agymanók 2
Minden idők egyik legjobb animációjának folytatása nem lett minden idők másik legjobb animációja, de az Agymanók 2 így is visszaad valamit a Pixarba vetett, az elmúlt években megtépázódott hitünkből. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA.
R-BESZÉLGETÉS: VÁRADI GERGELY
Váradi Gergelyt A besúgóban ismerte meg az ország: Jászay Tamással folytatott beszélgetéséből kiderül, kapott-e szebb felsálat az első epizód bemutatójának másnapján a hentesnél, hogy mit tanult az SZFE elfoglalásakor, meg azt, hogy öt év múlva milyen nyelven tervez színházat csinálni.
MOZART ÉS SOSZTAKOVICS Magyar Valentin és a Korossy Vonósnégyes koncertsorozata, 3. rész / Zeneakadémia
Kell-e feltétlenül összefüggést keresni egy hangverseny műsorszámai között? A kontraszt, az „éles váltás” élménye sokszor legalább olyan fontos és üdítő, mint a párhuzam, amelyet a kompozíciók között felfedezhetünk. A kapcsolat olykor nem is a darabok között mutatkozik meg, néha inkább abban, hogy ez is, az is kivételes előadásban szólalt meg.
Nincs találat
A keresett oldal nem található. Próbálja meg finomítani a keresést vagy használja a fenti navigációt, hogy megtalálja a bejegyzést.
Hirdetés
TÁNCOSNŐ A TERROR ÉVEIBEN Christina Ezrahi: Sztálin balerinája
Christina Ezrahi a szentpétervári Nemzeti Könyvtár Visszaadott Nevek részlegében bukkant rá Nyina Anyiszimova történetére. A szentpétervári, illetve leningrádi primabalerina történetét, karrierjét, kitelepítését majd visszatérését a tények alapján, mégis regényesítve dolgozta fel. HUSZÁR ÁGNES RECENZIÓJA.
VALAMIT VALAMIÉRT Benjamin Appl és a Gabetta Consort / Bartók Tavasz
Melegséget sugárzó hangszíne egykori mentorára, Dietrich Fischer-Dieskaura emlékezteti hallgatóját, s ugyancsak őrá vall Benjamin Appl fokozhatatlanul világos-plasztikus és gondos szövegmondása és deklamációja. MALINA JÁNOS ÍRÁSA.
MAGYAROK, FÉRFIAK ÉS ASSZONYOK! Tasnádi István: Tapasztalt asszony / Orlai Produkció, Jurányi Ház
A másfél órás darab ha nem is különösebben differenciáltan, de igyekszik több oldalról közelíteni meg a férfi-nő kérdést, az odaéléstől a visszaélésig, elkapástól túlkapásig, a közhelyestől az általánoson át az egyediig. STUBER ANDREA KRITIKÁJA.
BŐSÉGSZARU Ligeti 100 / Bartók Tavasz
Azért valami inspiráló mégiscsak kell, hogy legyen ezekben a nagy, kerek jubileumokban. A Ligeti 100 című fesztiválkoncert legalábbis ezt bizonyította. MALINA JÁNOS ÍRÁSA.
LÉLEKTANI ÉS KALANDREGÉNY Hász Róbert: Fábián Marcell és a Hét nővér
A történelmi regényeiről is ismert író, Hász Róbert évekkel ezelőtt különös kísérletbe fogott: detektívregényeket kezdett írni. A huszadik század elején a délvidéki Bácskában játszódó Fábián Marcell-történetek harmadik része jelent meg tavaly év végén. A Fábián Marcell és a Hét nővér címűbe annyi mindent írt bele a szerző, hogy nehéz eldönteni, lezárta ezzel a folyamot, vagy bemutatta a lehetséges folytatások irányát. NAGYGÉCI KOVÁCS JÓZSEF KRITIKÁJA.
NYÁRBA ZÁRT TELJESSÉG Az első kettő
Álom és valóság, idill és zavar, vágy és apátia keveredik Szövényi-Lux Balázs nagyjátékfilmes debütálásában, melyben a szellemi és lelki mellett a mozikban keveset tapasztalt testi síkot is játékba hozza. CSOMÁN SÁNDOR KRITIKÁJA.
MITŐL LESZ VALAKIBŐL HŐS? Tér12 Kulturális Egyesület: Antigoné / Stúdió K Színház
A csilivili díszletek lecsurognak a színpadról, elárasztják a bársonyszőnyeges nézőteret is, a hatalmas szereplőgárda ruhakölteményeit elnézegetnénk napestig, itt boldog a jelen (de még boldogabb a jövő!), itt otthon van a remény és a család (a hazáról már ne is beszéljünk!), hej, beh szép hely is Magyarország, bokréta az Úr kalapján! KARSAI GYÖRGY KRITIKÁJA.
ÉLNI VÁGYÓ KÁBEL-KOMBINÁCIÓK ÉS FÜSTGÉP A SPOTLIGHTBAN Reflex5 / Tamási Áron Színház, Sepsiszentgyörgy
A sepsiszentgyörgyi Reflex Nemzetközi Színházi Fesztivál három évente megrendezett szemle. A rendezvény megbecsültségét elismerések és díjak felsorolása nélkül is tudom érzékeltetni: a Reflexet várjuk, emlegetjük, nem felejtjük. KÓSA-SZIGETY ZSÓFIA BESZÁMOLÓJA.
KÁEURÓPÁBAN SZERETNI NAGYON NEHÉZ Sediánszky Nóra: Dühöngő / Anyaszínház és RS9 Színház
A Dühöngő, az Anyaszínház és az RS9 Színház közös előadása a szálakat ügyesen kézben tartva mutatja meg: hiába mossuk arcunkat másban, ha közben tükörbe se tudunk nézni. KISS LÓRÁNT KRITIKÁJA.
Hirdetés
„MINDANNYIAN A VALÓSÁGBÓL INSPIRÁLÓDUNK” Beszélgetés Illés Mártonnal a FüSziről
A Független Színház Magyarország decemberben nyitotta meg Budapesten, a Páva utca 30-ban új bázisát, a FüSzit. A roma kulturális térhez kapcsolódó tervekről, programokról Illés Márton operatív vezetővel beszélgettünk. HOLLÓSI ZSOLT INTERJÚJA.
MINDENKI *ASZÓDJON MEG! Utódlás 4.évad / HBO
Az Utódlás új évada még csak a harmadik résznél tart, de az utóbbi évek legjobb sorozatáról lévén szó, soha nem túl korai beszélni róla. Az önmagát szatirikus fekete komédia-drámaként meghatározó sorozat műfaji komplexitásához kétség sem fér: a Lear király parafrázisaként is értelmezhető családi tragikomédia megsemmisítő humorral trancsírozza fel hőseit, a néző legnagyobb örömére. SUGÁR BERTALAN ÍRÁSA.
A HÁROM „B” Várjon Dénes és a Concerto Budapest koncertje / Bartók Tavasz
A Concerto Budapest és Várjon Dénes két évre tervezett „Bartók-összes” sorozatának utolsó állomására érkeztek a művészek április 5-én az 1. zongoraverseny megszólaltatásával. GYENGE ENIKŐ KRITIKÁJA.
HOL ITT A FARKAS? Edward Albee: Nem félünk a farkastól / Vörösmarty Színház, Székesfehérvár
Hálás, mármint színészileg hálás szerepek vannak ebben a darabban, bár a játszást nem megkönnyíti, hanem megnehezíti a gyakori, refrénszerű alkoholizálás. Hogy mi itt a tét – no, ezt már nehezebb tetten érni Edward Albee hatvanplusz éves darabjában. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA.
A FLAMINGÓK TITKOS ÉLETE Michelle Kholos Brooks – Kelly Younger: Kalamazoo / Orlai Produkció, próbanapló 1.
Kivételezett helyzetben van, aki közelről nézhet olyan nagy színészeket, mint Hernádi és Kern. Négy alkalommal adott lehetőség a Revizor tudósítójaként részt vennem a Kalamazoo próbáin. Az előadást április közepén mutatja be a Belvárosi Színházban az Orlai Produkció. MIKLÓS MELÁNIA PRÓBANAPLÓJA – 1. rész.
ÖT, TÍZ, TIZENÖT Vidnyánszky Attilát újabb öt évre kinevezték a Nemzeti Színház igazgatójává
A Nemzeti Színház nagyszínpadán jelenleg futó tizenöt előadásból tízet a direktor, Vidnyánszky Attila rendezett. Négyet három külföldi rendező. És van egy mesemondó est is. CSÁKI JUDIT ÍRÁSA.
TE MEG MIT NÉZEL? Háromezer számozott darab
Császi Ádám új filmje szűkebb értelemben a roma reprezentáció, tágabb kontextusban pedig a művészi megragadhatóság kérdéseit vizsgálja esszéfilmes eszköztárral. A Háromezer számozott darab maró szatíra, amely egy helyes ábrázolási stratégia felvázolása helyett a meglévő módozatokat bírálja. VIGH MARTIN KRITIKÁJA.
TURMIX MÉSZÖLYBŐL ÉS CSALIMESÉBŐL Markó Róbert: Gyigyimóka története / Vaskakas Bábszínház
Csalódott lesz az, aki a Vaskakas Bábszínház honlapján Gyigyimóka történetével szeretne találkozni a Gyigyimóka története című előadásban. De még őt is kárpótolhatja az elvarázsolt tűzoltózenekar muzsikája. PUSKÁS PANNI KRITIKÁJA.
MIKOR VOLTÁL UTOLJÁRA BOLDOG? Direkt terápia / Apple TV+
A Ted Lasso alkotóinak új sorozata a nagy elődhöz hasonló módon egyensúlyoz a komikus és drámai pillanatok között, miközben egyszerre ábrázolja karakterei spleenjét és életigenlését. VIGH MARTIN ÍRÁSA.