Nincs találat

A keresett oldal nem található. Próbálja meg finomítani a keresést vagy használja a fenti navigációt, hogy megtalálja a bejegyzést.

Hirdetés

kolibri urbanlegendak revizor
budaors 20240118
szepmu kapuk
orlai lavina 20240110

Hirdetés

kockasfulu nyul banner
bfz jarvi
szfvar 20240118
6szin kizarolag revizor
maimano munoz revizor
bun es bunhodes

A FLAMINGÓK TITKOS ÉLETE
Michelle Kholos Brooks – Kelly Younger: Kalamazoo / Orlai Produkció, próbanapló 1.

Kivételezett helyzetben van, aki közelről nézhet olyan nagy színészeket, mint Hernádi és Kern. Négy alkalommal adott lehetőség a Revizor tudósítójaként részt vennem a Kalamazoo próbáin. Az előadást április közepén mutatja be a Belvárosi Színházban az Orlai Produkció. MIKLÓS MELÁNIA PRÓBANAPLÓJA – 1. rész.

Tovább a cikkhez

TE MEG MIT NÉZEL?
Háromezer számozott darab

Császi Ádám új filmje szűkebb értelemben a roma reprezentáció, tágabb kontextusban pedig a művészi megragadhatóság kérdéseit vizsgálja esszéfilmes eszköztárral. A Háromezer számozott darab maró szatíra, amely egy helyes ábrázolási stratégia felvázolása helyett a meglévő módozatokat bírálja. VIGH MARTIN KRITIKÁJA.

Tovább a cikkhez

VÁGYAD IS NEKI SZOLGÁL
Lénárd Róbert – Selmeczi Bea: A szexualitás története / TÁP SZÍNHÁZ

A TÁP Színház A szexualitás története című előadása a vágyaink visszaszerzéséért indított küzdelem reménytelen és abszurd mivoltát mutatja be. Nem szemérmeskedik, őszintén és kiváló ritmusérzékkel adagolja a feszültséget és a humort, hogy végül a kezünkbe adja a felszabadítás kulcsát. KISS LÓRÁNT KRITIKÁJA.

Tovább a cikkhez

Hirdetés

magveto krasznahorkai 20240117
btm kozepkor 20240115
szepmu 20240224 revizor
orlai mikor hazudtam 20240110
babszinhaz krabat kicsi revizor

POLITIKAI SZÍNHÁZ GYEREKEKNEK
Hi PerformaCZ / Prága, Brno

Eszközeiben, stílusában, humorában végtelenül közel áll a magyar és a cseh színház. Ismerős az irónia, a sorok közé rejtett üzenetek, a ki- és összekacsintás a nézőkkel. A kis művészszínházak, a garázsokban, foglalt pincékben összeverődő alkotóközösségek világát éppúgy nem kell bemutatni a magyar közönség egy részének, mint ahogy a szerény szcenikával, de hatalmas kreativitással dolgozó produkciókat. BRAUN BARNA ÍRÁSA.

Tovább a cikkhez

ÖLJ, PARÁZNÁLKODJ, HAZUDJ ÉS LOPJ!
Isten nevében: Szent árulás / Netflix

A Netflix dél-koreai dokusorozata négy, még a szokottnál is megdöbbentőbb véget ért szekta történetét dolgozza fel. Az önmagukat értelemszerűen messiásként definiáló vezetők pokollá változatták fanatikus követőik életét: bűneik megbocsájtása még a legnagyvonalúbb isten számára is kihívást jelentene. SUGÁR BERTALAN ÍRÁSA.

Tovább a cikkhez

ÖRÖK JELENIDŐ
Pataki Éva: Tűzföld

Tűzföld (spanyolul Tierra del Fuego) a Dél-Amerika legdélibb területét alkotó szigetvilág. A Magellán-szoros választja el a kontinenstől. A világ vége, ahol semmi sincs, egyvalamit kivéve: ez a szabadság. Pataki Éva új generációs közösségi regénye. VÁNDOR JUDIT RECENZIÓJA.

Tovább a cikkhez

ORBÁN VIKTOR ÉS JÉGER ZSOMBOR A SZLOVÁK AUTÓPÁLYÁN
Kárpáti Péter: Szaturnusz gyűrűje / Örkény István Színház

Furcsa cím, kis játszóhely, kevés néző, híres színészek, mitológiai utalás. Szinte kódolva van, hogy valami filozofálgatós előadás lesz. Van-e olyan együttállás azonban, ami ebből a koktélból valami egészen egyedit és ne adj’ Isten szórakoztatót tud létrehozni? Rövid válasz nincsen, csak hosszú. KESZTE BÁLINT KRITIKÁJA.

Tovább a cikkhez

FELHŐBE MENTÉS
Lengyel András: …minden fent van a felhőben… / Ludwig Múzeum

Lengyel András legutóbbi kiállítása, a Budapest felett az ég 2004-ben volt látható a Ludwig Múzeumban. A cím – utalva Wim Wenders filmdrámájára – nem esett messze Lengyel technikájától: megfigyelni és meghallgatni a város lakóinak gondolatait. És mik lehetnének erre alkalmasabbak, mint a felhők? A felhő motívumán túlmutatva a retrospektív kiállítás most átfogóbb, gazdagabb anyagot tár a látogatók elé. MARTINCSÁK KATA KRITIKÁJA.

Tovább a cikkhez

NÉHA JOBB NEM FELÉBREDNI
Merre jársz…? / Színház- és Filmművészeti Egyetem, Padlás

Együtt jár-e törvényszerűen a talajvesztettség az álmokba meneküléssel? Meddig zárható ki büntetlenül a külvilág valósága? Az előadásban ábrázolt elbizonytalanodáshoz a közelmúltban kényszerűen átalakult Színház- és Filmművészeti Egyetem végzős prózai színészosztályának összes kétségének is jó eséllyel köze van. KÓNYA RITA VERONIKA KRITIKÁJA.

Tovább a cikkhez

A SZEMÜK SE ÁLL JÓL
Grimm testvérek–Fodor Orsolya–Oláh-Bebesi Bori: Egyszem, Kétszem, Háromszem / Ciróka Bábszínház, Kecskemét

Kirekesztés és normalitás kérdéseit veti fel a Grimm testvérek Egyszemű, Kétszemű, Háromszemű című meséje, és a belőle készült adaptáció is, amelyet Fodor Orsolya és Oláh-Bebesi Bori készítette a Ciróka Bábszínház számára. A kettő között csak finom hangsúlyeltolódásokat figyelhetünk meg. PUSKÁS PANNI KRITIKÁJA.

Tovább a cikkhez