A FILMKÉP VARÁZSLATA KÉT CANNES-I TÉTELBEN Alain Guiraudie: Miséricorde; Constance Tsang: Blue Sun Palace / 77. Cannes-i filmfesztivál
Vannak filmek, amelyek úgy varázsolnak el, hogy a varázslat maga szinte tettenérhetetlen: csak azt veszed észre, hogy egy fárasztó fesztivál sokadik vetítésén az utolsó pillanatig képesek fenntartani az intellektuális és érzelmi figyelmet, és nagyon ritkán tapasztalható intenzív képi jelenlétet hoznak létre. Az idei cannes-i fesztivál hatodik napjáig kellett várni, hogy
BENZINGŐZÖS RETORZIÓ George Miller: Furiosa: Történet a Mad Maxből
George Miller még mindig tudja, mitől döglik a posztapokaliptikus gitárszóló hangszórójába száguldó légy: Furiosa epikus eredettörténete az előd elemeit hasznosítja újra, ám A harag útjához társított műfaji és tartalmi reveláció elmarad. CSOMÁN SÁNDOR KRITIKÁJA.
THÉBAI MITOLÓGIAI TÖRTÉNETE ÖT TRAGÉDIÁBAN ELMESÉLVE Roland Schimmelpfennig: Anthropolis / Deutsches Schauspielhaus, Hamburg
A hamburgi Deutsches Schauspielhaus a 2023/24-es szezonban egy egészen különleges drámasorozattal állt elő. Meglepő, de ízig-vérig színházi logikán alapuló ötlet a fennmaradt görög tragédiák alapján elmesélni az egyik legfontosabb mitológiai történethelyszín, Thébai városának történetét, az alapítástól a Dionüszosz általi elpusztításáig. KARSAI GYÖRGY ELEMZÉSE.
Nincs találat
A keresett oldal nem található. Próbálja meg finomítani a keresést vagy használja a fenti navigációt, hogy megtalálja a bejegyzést.
Hirdetés
SENKI TOLDIJA Jankovics Marcell: Toldi – A mozifilm
Jankovics Marcell és munkáját befejező alkotótársai úgy próbálták a Toldit adaptálni, hogy láthatóan semmit nem gondoltak róla. Arany Toldija a magyar kultúra örök darabja – Jankovics adaptációja sajnos nem lesz az. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA.
BÁRÁNYOK, BÁRÁNYOK ÖRVENDEZVE… Ulrich Hub: Az utolsó bárány / Budapest Bábszínház
Mária és József szamárháton kénytelenek Betlehembe eljutni, de mivel sehol sem találnak szállást, a kis Jézusnak egy istállóban, bárányokkal körülvéve kell világra jönnie. A jól ismert történet a Budapest Bábszínház Az utolsó bárány című előadásában új szemszögből, a bárányok nézőpontjából meséli újra az eseményeket, egy alternatív történetet hozva létre. BÁLINT ZSÓFIA KRITIKÁJA.
TÖRÉKENY TÁNCOK Nyitrai Nemzetközi Színházi Fesztivál 2022
A szlovák és a közép-kelet-európai színház sokféle törékenységét vonultatta fel a szeptember végén megrendezett Nyitrai Nemzetközi Színházi Fesztivál. BÁLINT ZSÓFIA ÉS FERENCZ HEDVIG BESZÁMOLÓJA.
ÚT A PANORÁMÁHOZ Szeifert Natália: Örökpanoráma
Szeifert Natália harmadik regényével jól láthatóvá válik az író pályaképének alakulása, távlatai. Az Örökpanoráma egy falu keletkezésének és megszűnésének történetét írja le lakóinak életén keresztül. De vajon létezik-e örökpanoráma? HUTVÁGNER ÉVA RECENZIÓJA.
„LIGETI NEM A SAJÁT STÍLUSÁT TANÍTOTTA” mustMEET Composers – Unsuk Chin
A hatvanegy éves dél-koreai művész a világ egyik legkeresettebb komponistája, akinek zenéjét színes, harsány hangvételéért és gyakran fekete humoráért méltatják. Október elején Budapesten járt. CSABAI MÁTÉ BESZÁMOLÓJA.
SZÖRNYSZÜLÉS A Halloween véget ér
David Gordon Green visszatér 2018-as Halloweenjének személyesebb hangvételéhez, és egyúttal Mike Myers mítoszának újszerű aspektusát tárja fel. Bár igyekezete biztató, a végeredmény hagy maga után némi kívánnivalót. SÜLL KRISTÓF KRITIKÁJA.
ERRE A VILÁGRA Pintér Béla és Társulata: Az imádkozó / UP Újpesti Rendezvénytér
A gyerekvállalás, és az azzal kapcsolatos nehézségek a legintimebb magánügyeink, miközben – mivel Magyarországon élünk – súlyosan befolyásolja ezeket a közbeszéd. Pintér Béla új rendezésének fókuszában a magánügy áll, amely egyszersmind felvillant egy szélesebb társadalmi kontextust is. PUSKÁS PANNI KRITIKÁJA.
LED-FAL A PARADEMIA FESTŐVÁSZNA Árvai György és Korai Zsolt audiovizuális installációja a Trafóban
Különleges élményt ígérő audiovizuális szimfóniának nevezi Árvai György a Parademia című installációt, amit alkotótársával, Korai Zsolttal tizenkilenc hónap alatt hoztak létre. Október 18-án és 19-én hatszor láthatja a közönség a Trafóban. HOLLÓSI ZSOLT AJÁNLÓJA.
HAZUDTAM. ÉS? Csiky Gergely – Mohácsi testvérek: Az üzlet az üzlet, avagy eladó a menyasszony / Budaörsi Latinovits Színház
Csiky Gergely után, miatt és helyett írták a Mohácsi testvérek a darabot, írja a színlap, s a friss mű hosszú címe tulajdonképpen egyetlen „Phíjjj!”-t, egy, a galád hősökre vonatkozó, utálkozó alkotói kiköpést takar. Az indulatos véleménynyilvánítás sikerült. GABNAI KATALIN KRITIKÁJA.
Hirdetés
HATÁSTANULMÁNY Dmitrij Krimov: Mindenki itt van / SzínházTV
Te mire emlékszel életed legfontosabb előadásából? A színészekre, egy-egy gesztusra, hangsúlyra, netán arra, hogy mit éreztél közben? Dmitrij Krimov érzelmes színháztörténeti nosztalgiakörútra hív: nyílt színi varázslat a képernyőn. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA.
NEM SZERETNÉNK MEGSZŰNÉSRŐL BESZÉLNI… Beszélgetés Hegymegi Mátéval
2020 elején mutatkozott be a négy fiatal rendező összefogásával létrejött alkotócsoport, a Narratíva. Hogyan változtak a lehetőségek, szükségszerű-e az átalakulás, beszélhetünk-e még a kollektíváról az elmúlt időszak történései után? Hegymegi Mátét kérdeztük. VLASICS SAROLTA INTERJÚJA.
EGY PÁR MAI VIRSLI Molnár Ferenc: Játék a kastélyban / Szegedi Nemzeti Színház
Leporolva, húzva is kicsit hosszú a Játék a kastélyban Bezerédi Zoltán rendezésében a Szegedi Nemzeti Színházban, ahol Gömöri Krisztiánnak és Borovics Tamásnak köszönhetően szórakoztató meccsé válik a drámaíró Turai és a színész Almády összecsapása. HOLLÓSI ZSOLT KRITIKÁJA.
PÁRIZS, DIOR, SZERELEM Mrs. Harris Párizsba megy
Lesley Manville londoni takarítóként elhatározza, hogy Párizsba utazik, hogy egy Christian Dior-ruha büszke tulajdonosa legyen. A Mrs. Harris Párizsba megy tökéletes mozi a hűvös őszi napokra. KISS DALMA KRITIKÁJA.
KODÁLY, AZ ISMERETLEN Ránki Fülöp koncertje / Ars Sacra Fesztivál
Nem túlzó ez a cím? Van Kodály sokrétű tevékenységének olyan fejezete, amely a zeneszerző–tudós–pedagógus halála után ötvenöt évvel nem minősül széles körben ismertnek, legalább hazájában? CSENGERY KRISTÓF KRITIKÁJA.
ÍVEK, DARABOK, SZÍNEK Ránki Dezső szólóestje
Negyvenöt éve járok Ránki Dezső-koncertekre. Nem tartozom azok közé, akik minden hangversenyén ott tapsolnak, de életem különböző szakaszaiból vannak emlékeim róla, és számos nagyon szép eseményt tudok felidézni. MESTERHÁZI GÁBOR ÍRÁSA.
EGY SZÖSZI ÉLETE Szöszi / Netflix
Joyce Carol Oates regénye alapján készült el Marilyn Monroe új, rendhagyó és messze nem hivatalos életrajzi portréja. A fiktív elemekkel jócskán átitatott Szöszi a „szőkeség” és világhír árnyékos oldalát mutatja be. Egy szerep felkavaró mellékhatásait. PAPP SÁNDOR ZSIGMOND KRITIKÁJA.
AMIKOR ISMERED A VICCET, MÉGIS NEVETSZ RAJTA Ecc, pecc, ki lehetsz?
Mérsékelten szellemes Agatha Christie-krimi és -paródia, és egy újabb remeklés Saoirse Ronantól, amivel kellemesen lehet múlatni az időt, amíg megérkezik a Tőrbe ejtve folytatása. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA.
A CÁRNŐ Anna Netrebko az Operaházban
Bájosan integet a felső karéj közönségének, puszit dob az őt éljenzőknek és olyan meglepetten mosolyog, mintha először hallana tapsot. Vérbeli profizmus hajtja, de emberi mozzanatai teszik varázslatossá Anna Netrebko dal- és áriaestjét. ESZTERGÁLYOS MÁTÉ CIKKE.