„…SOHASEM TÉVED, MERT ANYANYELVEKÉNT BESZÉLI” A cselló mestere: Perényi Miklóst köszöntjük / MÁV Szimfonikus Zenekar, Zeneakadémia
Perényi Miklós tökéletesen csellózik: játéka a biztonságos hangszeres rutin és a megkérdőjelezhetetlen ízlés pillanatait nyújtja. Nincs kétségünk, ezeket a darabokat pontosan így kell lejátszani, nem érdemes itt hangideálról, intonációs tökélyről, kiérlelt koncepciókról hadoválni, Perényi annál sokkal magasabb osztályba jár. GYENGE ENIKŐ KRITIKÁJA.
PICASSO TEKINTETE Látogatóban Picassónál. Juan Gyenes / Mai Manó Ház
Ha bárkit megállítanánk az utcán azzal a kérdéssel, hogy nevezzen meg egy világhírű huszadik századi festőművészt, nagy valószínűséggel Picasso nevét mondaná. Ha az illetőt arra is megkérnénk, hogy pár szóval írja le, hogyan nézett ki a spanyol zseni, akit egész életében a világ kitüntetett figyelme kísért („Néha kedvem volna plasztikai
AMIKOR A PARA AZ ÚR A FEJBEN Kelsey Mann: Agymanók 2
Minden idők egyik legjobb animációjának folytatása nem lett minden idők másik legjobb animációja, de az Agymanók 2 így is visszaad valamit a Pixarba vetett, az elmúlt években megtépázódott hitünkből. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA.
Nincs találat
A keresett oldal nem található. Próbálja meg finomítani a keresést vagy használja a fenti navigációt, hogy megtalálja a bejegyzést.
Hirdetés
ÉLNI VÁGYÓ KÁBEL-KOMBINÁCIÓK ÉS FÜSTGÉP A SPOTLIGHTBAN Reflex5 / Tamási Áron Színház, Sepsiszentgyörgy
A sepsiszentgyörgyi Reflex Nemzetközi Színházi Fesztivál három évente megrendezett szemle. A rendezvény megbecsültségét elismerések és díjak felsorolása nélkül is tudom érzékeltetni: a Reflexet várjuk, emlegetjük, nem felejtjük. KÓSA-SZIGETY ZSÓFIA BESZÁMOLÓJA.
KÁEURÓPÁBAN SZERETNI NAGYON NEHÉZ Sediánszky Nóra: Dühöngő / Anyaszínház és RS9 Színház
A Dühöngő, az Anyaszínház és az RS9 Színház közös előadása a szálakat ügyesen kézben tartva mutatja meg: hiába mossuk arcunkat másban, ha közben tükörbe se tudunk nézni. KISS LÓRÁNT KRITIKÁJA.
„MINDANNYIAN A VALÓSÁGBÓL INSPIRÁLÓDUNK” Beszélgetés Illés Mártonnal a FüSziről
A Független Színház Magyarország decemberben nyitotta meg Budapesten, a Páva utca 30-ban új bázisát, a FüSzit. A roma kulturális térhez kapcsolódó tervekről, programokról Illés Márton operatív vezetővel beszélgettünk. HOLLÓSI ZSOLT INTERJÚJA.
MINDENKI *ASZÓDJON MEG! Utódlás 4.évad / HBO
Az Utódlás új évada még csak a harmadik résznél tart, de az utóbbi évek legjobb sorozatáról lévén szó, soha nem túl korai beszélni róla. Az önmagát szatirikus fekete komédia-drámaként meghatározó sorozat műfaji komplexitásához kétség sem fér: a Lear király parafrázisaként is értelmezhető családi tragikomédia megsemmisítő humorral trancsírozza fel hőseit, a néző legnagyobb örömére. SUGÁR BERTALAN ÍRÁSA.
A HÁROM „B” Várjon Dénes és a Concerto Budapest koncertje / Bartók Tavasz
A Concerto Budapest és Várjon Dénes két évre tervezett „Bartók-összes” sorozatának utolsó állomására érkeztek a művészek április 5-én az 1. zongoraverseny megszólaltatásával. GYENGE ENIKŐ KRITIKÁJA.
HOL ITT A FARKAS? Edward Albee: Nem félünk a farkastól / Vörösmarty Színház, Székesfehérvár
Hálás, mármint színészileg hálás szerepek vannak ebben a darabban, bár a játszást nem megkönnyíti, hanem megnehezíti a gyakori, refrénszerű alkoholizálás. Hogy mi itt a tét – no, ezt már nehezebb tetten érni Edward Albee hatvanplusz éves darabjában. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA.
A FLAMINGÓK TITKOS ÉLETE Michelle Kholos Brooks – Kelly Younger: Kalamazoo / Orlai Produkció, próbanapló 1.
Kivételezett helyzetben van, aki közelről nézhet olyan nagy színészeket, mint Hernádi és Kern. Négy alkalommal adott lehetőség a Revizor tudósítójaként részt vennem a Kalamazoo próbáin. Az előadást április közepén mutatja be a Belvárosi Színházban az Orlai Produkció. MIKLÓS MELÁNIA PRÓBANAPLÓJA – 1. rész.
ÖT, TÍZ, TIZENÖT Vidnyánszky Attilát újabb öt évre kinevezték a Nemzeti Színház igazgatójává
A Nemzeti Színház nagyszínpadán jelenleg futó tizenöt előadásból tízet a direktor, Vidnyánszky Attila rendezett. Négyet három külföldi rendező. És van egy mesemondó est is. CSÁKI JUDIT ÍRÁSA.
TE MEG MIT NÉZEL? Háromezer számozott darab
Császi Ádám új filmje szűkebb értelemben a roma reprezentáció, tágabb kontextusban pedig a művészi megragadhatóság kérdéseit vizsgálja esszéfilmes eszköztárral. A Háromezer számozott darab maró szatíra, amely egy helyes ábrázolási stratégia felvázolása helyett a meglévő módozatokat bírálja. VIGH MARTIN KRITIKÁJA.
Hirdetés
TURMIX MÉSZÖLYBŐL ÉS CSALIMESÉBŐL Markó Róbert: Gyigyimóka története / Vaskakas Bábszínház
Csalódott lesz az, aki a Vaskakas Bábszínház honlapján Gyigyimóka történetével szeretne találkozni a Gyigyimóka története című előadásban. De még őt is kárpótolhatja az elvarázsolt tűzoltózenekar muzsikája. PUSKÁS PANNI KRITIKÁJA.
MIKOR VOLTÁL UTOLJÁRA BOLDOG? Direkt terápia / Apple TV+
A Ted Lasso alkotóinak új sorozata a nagy elődhöz hasonló módon egyensúlyoz a komikus és drámai pillanatok között, miközben egyszerre ábrázolja karakterei spleenjét és életigenlését. VIGH MARTIN ÍRÁSA.
MERCI, SZPÁSZÍBÁ, KÖSZÖNET A Háború és béke új fordításáról
Egyetlen jelző vitatható megválasztása nem dönthet a Háború és béke új fordításáról. Még akkor sem, ha ez a jelző jószerint uralja a megjelenés kiadói kommunikációját, s ott szerepel a fordító interjúiban és alighanem mindahány cikkben, amely Gy. Horváth László tiszteletreméltó teljesítményéről szól. LÁSZLÓ FERENC ÍRÁSA.
KALANDOK A HATODIKON Neil Simon: Mezítláb a parkban / Belvárosi Színház, Orlai Produkció
Kisebb, nagyobb megtorpanásokkal, nekilódulással profimód működik a komédia, rendre ülnek a poénok, hőseink nem is hagynak ki egyetlen kínálkozó ziccert sem. KOVÁCS DEZSŐ KRITIKÁJA.
VÁGYAD IS NEKI SZOLGÁL Lénárd Róbert – Selmeczi Bea: A szexualitás története / TÁP SZÍNHÁZ
A TÁP Színház A szexualitás története című előadása a vágyaink visszaszerzéséért indított küzdelem reménytelen és abszurd mivoltát mutatja be. Nem szemérmeskedik, őszintén és kiváló ritmusérzékkel adagolja a feszültséget és a humort, hogy végül a kezünkbe adja a felszabadítás kulcsát. KISS LÓRÁNT KRITIKÁJA.
POLITIKAI SZÍNHÁZ GYEREKEKNEK Hi PerformaCZ / Prága, Brno
Eszközeiben, stílusában, humorában végtelenül közel áll a magyar és a cseh színház. Ismerős az irónia, a sorok közé rejtett üzenetek, a ki- és összekacsintás a nézőkkel. A kis művészszínházak, a garázsokban, foglalt pincékben összeverődő alkotóközösségek világát éppúgy nem kell bemutatni a magyar közönség egy részének, mint ahogy a szerény szcenikával, de hatalmas kreativitással dolgozó produkciókat. BRAUN BARNA ÍRÁSA.
ÖLJ, PARÁZNÁLKODJ, HAZUDJ ÉS LOPJ! Isten nevében: Szent árulás / Netflix
A Netflix dél-koreai dokusorozata négy, még a szokottnál is megdöbbentőbb véget ért szekta történetét dolgozza fel. Az önmagukat értelemszerűen messiásként definiáló vezetők pokollá változatták fanatikus követőik életét: bűneik megbocsájtása még a legnagyvonalúbb isten számára is kihívást jelentene. SUGÁR BERTALAN ÍRÁSA.
ÖRÖK JELENIDŐ Pataki Éva: Tűzföld
Tűzföld (spanyolul Tierra del Fuego) a Dél-Amerika legdélibb területét alkotó szigetvilág. A Magellán-szoros választja el a kontinenstől. A világ vége, ahol semmi sincs, egyvalamit kivéve: ez a szabadság. Pataki Éva új generációs közösségi regénye. VÁNDOR JUDIT RECENZIÓJA.
ORBÁN VIKTOR ÉS JÉGER ZSOMBOR A SZLOVÁK AUTÓPÁLYÁN Kárpáti Péter: Szaturnusz gyűrűje / Örkény István Színház
Furcsa cím, kis játszóhely, kevés néző, híres színészek, mitológiai utalás. Szinte kódolva van, hogy valami filozofálgatós előadás lesz. Van-e olyan együttállás azonban, ami ebből a koktélból valami egészen egyedit és ne adj’ Isten szórakoztatót tud létrehozni? Rövid válasz nincsen, csak hosszú. KESZTE BÁLINT KRITIKÁJA.