NEM SÉTAGALOPP

Partizán Színházi Találkozó / Partizán
2021.07.12.

Karsai György kiemeli, hogy a nemrég véglegesen felszámolt Pécsi Országos Színházi Találkozó egyik nagy vívmánya a találkozás volt: a magyar színházi szakma egy helyen, egy időben beszélgetett egymással. Gulyás Mártonnak, ha nem is Pécsen, de ismét sikerült leültetni a szakma egy töredékét. Tovább a cikkhez

SZENVEDÉSTÖRTÉNET

A Passió / TV2
2021.04.06.

Blaszfémia és suta giccs - Herendi Gáborék passiójátéka láttán a felekezeten kívüli, agnosztikus néző éppúgy méltán háboroghat, mint a hívő keresztény. Lám, nemcsak az ünnep egyesíthet. LÁSZLÓ FERENC ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

INKÁBB VAGYOK POFÁTLAN, MINTSEM ELVESZÍTSEM A SZABADSÁGOM

Beszélgetés Bach Katával
2021.02.14.

Színházi gyakorlatát, majd még egy rövid időszakot a Szputnyik társulatánál töltötte, egészen annak megszűnéséig. Több független társulatnál is dolgozott, majd a Vígszínházhoz szerződött. Pályakezdésről, váltásokról, szerepekről beszélgettünk Bach Katával. MARTON ÉVA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

KÉT SZERELMES PÁR

Madách Színház: Örökké fogd a kezem, Jövőre veled ugyanitt
2020.06.30.

A Madách Színház online sorozata a karanténszínház utolsó aktuális pillanatát csípte el. Az Örökké fogd a kezem és Jövőre veled ugyanitt bemutatójával egy időben újrakezdődtek az offline előadások, a miskolci vagy budapesti első fecskéket egyre többen fogják követni. NAGY KLÁRA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

VÍGSZÍNHÁZI SZAKASZHATÁR

Igazgatói pályázat a Vígszínházban
2020.03.04.

„Hogy miért most?”, nézett rám a Vígszínház immár nagyon távolról sem kezdő színésznője. „Hát azért, mert ez, ami most van, nem mehet így még öt évig”. „Mi az, ami most van?”, kérdeztem vissza. Lehet, hogy nem kellett volna. CSÁKI JUDIT ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

DALNOKUNK

Müller Péter – Seress Rezső: Szomorú vasárnap / Madách Színház
2018.11.03.

Vannak helyzetek, amikor káromkodni vagy sírni lehet csak, akár nézői, akár szereplői vagyunk a történéseknek. S vannak életek, amik jobbára ilyen helyzetekből állanak. Seress Rezső, született Spitzer Rudolf, tudna mesélni. GABNAI KATALIN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

NEM BÁNT, CSAK MEGKÓSTOL

Albee: Nem félünk a farkastól / Centrál Színház
2016.03.15.

Egy Martha és egy George biztosan kell hozzá, mármint Edward Albee Nem félünk a farkastól című darabjához, és persze nem árt egy Honey és Nick sem, a fiatal untermann-pár. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

JURTADISZKONT

Tasnádi – Dinyés – Hajós: Spam operett / Radnóti Színház
2015.05.09.

Eljátszani a darabot és eljátszani, hogy van darab, az nagyon nem ugyanaz. Leginkább ezt a színházi alapigazságot illusztrálja a Radnóti legújabb produkciója. LÁSZLÓ FERENC KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

VOLT EGYSZER EGY FORRADALOM

Kossuthkifli
2015.05.03.

Regényt filmre adaptálni ziccer, de egy feldolgozás ugyanilyen könnyen okozhat csalódást is. Rudolf Péter sorozata, a Kossuthkifli nem készült hiába, de nem sokon múlott. CSIGER ÁDÁM KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MACSÓHÍMZÉS

Szajki Péter: Nejem, nőm, csajom
2012.12.18.

Időnként valóban vicces, néhány jó színészi pillanattal megáldott, szolidan hímsovén magyar vígjáték. Nejem, nőm, csajom – így, birtokos esetben, csak hogy mindenki értse, hol az asszony helye. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez