BENT

Utcaszínházi Alkotóközösség: Hajótörés / EMMI Budapesti Javítóintézete
2013.03.11.

Az Utcaszínházi Alkotóközösség Hajótörésében nem annyira az előadás a fontos, nem is annyira a közönség. Inkább a tér, ami megnyílik a kettő között. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

HULLÁMOK ÉS VÖLGYEK

22. Thealter Feszt, Szeged / Hatodik nap
2012.07.29.

Nincs igazság: Hód Adrienn felvillanyozó, jó levegőjű táncszínháza után a fesztivál hatodik napjának a színvonala váratlanul zuhanórepülésbe kezdett. JÁSZAY TAMÁS BESZÁMOLÓJA. Tovább a cikkhez

SÖTÉTBEN TAPOGATÓZVA

Tünet Együttes: Katasztrófa Maraton / Szkéné Színház
2009.01.21.

A Tünet Együttes tizenegy Beckett-játékból készült előadásának címét látván kaján mosollyal állapítottam meg, hogy az alkotók alighanem indulni szándékoznak a nézőt leginkább elrettentő előadáscímek versenyében. URBÁN BALÁZS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ELLENKEZŐ IRÁNYBAN

Simon Balázs: A másik mondat
2008.08.22.

„Éjjel hazafelé jöttem egy kedves, öreg barátomtól, aki egy könyvet adott nekem…” – kezdődik Az emlékezőművész első (tizenkilenc soros) mondata. Tovább a cikkhez

Címkék: Jelenkor, Simon Balázs

MOHAMED, ISTEN BÁRÁNYA

Musztafa, gyere haza! / Utca-Szak Színház, Zsámbéki Színházi Bázis
2008.07.21.

Az előadást legalább négy különböző címen hirdették meg, míg végül megállapodtak a Musztafa, gyere hazánál – ez a káosz jellemző a szövegvázlatok és persze improvizációk alapján létrejött „színdarabra” is. KOVÁCS BÁLINT CIKKE. Tovább a cikkhez

HOL ITT A SZERELEM?

Mi a szerelem? / Honvéd Kamaraszínház
2008.02.03.

„Mekkora dudája van!” – zendül fel gong helyett egy rap-ritmusban átszabott népi rigmus. Szókimondó, vaskos bolondozásra is felkészül a néző. Erre utal a harcra kész nemi szervekből kreált szürreális festmény is a vásári paravánon. Tovább a cikkhez