A FIÚ, AKI NEM HAZUDIK

Mark Haddon-Simon Stephens: A kutya különös esete az éjszakában / A Tatabányai Jászai Mari Színház és Népház vendégjátéka a Városmajori Szemlén
2020.08.31.

Ha meglátod a vasvillát a szomszéd élettelen kutyájába döfve és felordítasz, lesz, aki téged tart az eb gyilkosának. No, akkor pánikolsz be igazán. Főképp, ha tizenöt éves vagy és autista. GABNAI KATALIN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

NÍVÓS SZÓRAKOZTATÓSZÍNHÁZ? LEHETSÉGES.

Rejtő Jenő: A tizennégy karátos autó / Városmajori Szabadtéri Színpad
2020.08.18.

Keresztes Tamás első rendezése bulvárszínház, de a szó lehető legjobb értelmében: profi, kreatív, vicces, nem okoz csalódást annak sem, aki Rejtő Jenőt szereti. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

SZELFIBOTTAL KASZÁL A HALÁL

Halas Dóra - Nagy Fruzsina - Soharóza: Tabu kollekció, Az Ügy / Városmajori Szabadtéri Színpad
2020.08.06.

Besétál a kifutóra a fekete himlő. Papírhalmokba öltözött, hivatali angyalok személyit kérnek, a földönkívüli tolmácsot. Ez (is) a Soharóza. GERGICS ENIKŐ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

ROCK ME, AMADEUS?

POPera. Mozart összes operái röviden / Városmajori Szabadtéri Színpad
2020.07.21.

A POPera a salzburgi zseni művészetét kortársiasítja, és könnyű szívvel szennyezi be a hangjegyeit. Szabad ilyet? Van rá szükség? Egy fiktív operarajongó aggályai, aki egyaránt szól az irónia ellen beoltott és oltásellenes olvasókhoz. CSABAI MÁTÉ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

SZENVTELEN SZERELEM

Jó estét nyár, jó estét szerelem / Budapesti Nyári Fesztivál, Városmajori Szabadtéri Színpad
2019.07.21.

A Jó estét nyár, jó estét szerelem esetében erősen félrevisz a romantikus dráma műfaji megjelölés. Fejes Endre történetében eleve nincs túl sok romantika, a Budapesti Nyári Fesztivál előadásából pedig a dráma hiányzik. PAPP TÍMEA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

BÉKEBELI VISZONYOK

László Miklós: Illatszertár – Nyíregyházi Móricz Zsigmond Színház, Városmajori Színházi Szemle
2018.07.24.

Mohácsi János lényegében mindent rábízott színészeire, s jól tette. Érett, minuciózusan kidolgozott színészi játék élteti a jó tempójú, pörgős előadást. KOVÁCS DEZSŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KIS, MAGYAR VALÓSÁG

Mohácsi István – Mohácsi János: A falu rossza / Weöres Sándor Színház, Szombathely
2017.06.27.

Ha egyetlen aktuálpolitikai utalást sem hallanánk A falu rosszában, akkor se tudnánk elvonatkoztatni közben jelenünk magyar valóságától. A szegénység, a szűklátókörűség és az előítéletek könnyen teszik tönkre becsületes emberek sorsát. PUSKÁS PANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A NAGYEMBER TRAGÉDIÁJA

Bereményi Géza: Shakespeare királynője / Szabad Tér Színház – Kaposvári Csiky Gergely Színház (a Városmajori Szabadtéri Színpadon)
2016.06.28.

Az előadás játéktere szcenikai műremek. A komplex, organikus látvány nyújtotta élmény, a szokatlan díszlet eleven, mozgékony színessége és gondolatisága részben kárpótolja a közönséget az egyéb erényekben szerény bemutatóért. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A FELNŐTTÉ VÁLÁS IGAZ TÖRTÉNETE

A Dzsungel könyve / Harlekin Bábszínház – Budapesti Nyári Fesztivál
2015.09.08.

Bonyolult, de szerető családi háttér, kamaszkor, másság és azonosság, a társadalomba való beilleszkedés: A dzsungel könyve musical a felnőtté válás igaz története, az egri Harlekin Bábszínház budapesti vendégjátékában is. PUSKÁS PANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ERŐTLENÜL CSÜGG

Zilahy Lajos: Halálos tavasz
2015.08.06.

Ütem- és helyzetgyakorlatozásnak, a színészi játékfegyelem próbájának igazán remek, azonban előadásként már jóval nehezebben értelmezhető a Zilahy híres regénye-és-filmje nyomán készült szabadtéri produkció. LÁSZLÓ FERENC ÍRÁSA. Tovább a cikkhez