ASZTALNÁL, MUNKARUHÁBAN

Háy János: Kik vagytok ti? Kötelező magyar irodalom
2019.08.02.

Találkozások élménybeszámolói ezek az írások. Nem irodalomtörténeti kalauz, nem is tudományos munka ez. Nem akar az lenni. De ha még sokáig rosszul reklámozzák, ez lesz az a könyv, amit merő tévedésből „pihévé szednek hűvös kócsagok”. Kár lenne. GABNAI KATALIN ELEMZÉSE. Tovább a cikkhez

CÉLZOTT EMLÉKMŰ

Krusovszky Dénes: Akik már nem leszünk sosem
2018.08.01.

Krusovszky regénye azoknak a műveknek a sorába illeszkedik, melyek a történelmi múlt dicstelen eseményeit beszélik ki. MODOR BÁLINT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KAMARACIRKUSZ

Egyenes labirintus / Fővárosi Nagycirkusz
2018.01.28.

A klasszikus cirkusz önmagában is bámulatos, a Budapest Cirkuszfesztivál pedig évről évre ünnep a műfaj kedvelőinek. Idén, a modern cirkuszművészet megszületésének 250. jubileumaként hirdetett évben az FNC úgy döntött, szélesíti a porondot. MOLNÁR ZSÓFIA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

NYILAS GYÖNYÖR

Zoltán Gábor: Orgia
2016.08.02.

Erősebb címet, amely élesebben foglalná össze regénye szemléletmódját és vízióját, nem adhatott volna művének Zoltán Gábor. SZŰCS TERI RECENZIÓJA ÉS INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

ELMONDTAM MINDENT MÁR SZÁZSZOR

Törőcsik Mari nyolcvan éves
2015.11.17.

A hallban Maár Gyula hatalmas arcképe, rajta a dátumok: 1934-2013. Nem a falon, hanem az ajtónak támasztva, mintha most tette volna oda valaki. „Az egyetlen férfi volt az életemben, akin nem tudtam átlépni. Értsd, ahogy érted.” CSÁKI JUDIT ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

JANCSI

Kovács Péter: Pilinszky közelében
2015.06.30.

A Pilinszky család sokat tesz a költő életének, életművének teljesebb megismertetéséért, főleg szubjektív emlékezések és értékes fotóanyag (másutt a levelek) révén gyarapítva a korábban igen élénk, mostanában kissé stagnáló Pilinszky-filológiát. TARJÁN TAMÁS RECENZIÓJA. Tovább a cikkhez

TEREMTÉS VAGY

Térey János: Teremtés vagy sem
2012.08.29.

Térey János első esszékötete a fülszöveg és a hátlapon olvasható részlet alapján nem elsősorban a szerzőt szándékozik közel hozni, noha az Apollinaire-től választott mottó önazonosításra vállalkozik és meglevő tudást kínál. SZOLCSÁNYI ÁKOS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

… ÉS A VÉGÉN JÓT NEVET

15. Pécsi Nemzetközi Felnőttbábfesztivál / Pécs, EKF 2010
2010.08.31.

A felszabadult játék, s vele a nevetés is igen kevéssé volt jelen az előadásokban, tán mert a „felnőttbáb-játék” szabadulni akar a könnyedség és könnyűség ódiumától. Pedig hát legalább Huizinga óta jól tudjuk, hogy a játék nagyon is komoly dolog. MILBACHER RÓBERT BESZÁMOLÓJA, 2. RÉSZ. Tovább a cikkhez

GYÖK; JEL

„A semmi napja mielőtt” - Tandori Dezső rajzai Pilinszky János verseihez
2009.01.18.

Négy idézet szögeli ki a szép kötet a borítón piros/vajszín/fekete, a belső oldalakon fehér-fekete téglalapját. Három Pilinszkytől való, egy Tandoritól. De ez – lényege szerint – Tandori-könyv. TARJÁN TAMÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

TE MIT (NEM) SZERETNÉL ELMONDANI?

Urbán András Társulata: Urbi et Orbi / Kosztolányi Dezső Színház, Szabadka, POSZT 2008, 7. Nemzetközi Kortárs Drámafesztivál
2008.11.24.

Négy, selyempizsamába, köntösbe, illetve hálóingbe öltözött fiatal fogad bennünket a szinte üres térben. Kedvesen a helyünkre kalauzolnak, hárman elvegyülnek köztünk, egyikük pedig leül a velünk szemben lévő székre. MIKLÓS MELÁNIA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez