„HARMINC ÉVVEL KORÁBBAN KELLETT VOLNA SZÜLETNEM”

Interjú Csombor Terézzel
2021.02.04.

Hogyan lehet tizenegy év után újrakezdeni a pályát, átalakítani, majd hozzáalakítani az életet, miközben a „teljesen más” is részben a kényszerből otthagyottat idézi? Csombor Terézzel, a Kecskeméti Katona József Nemzeti Színház művészével beszélgettünk. VLASICS SAROLTA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

HALÁLOS MÉREG

Elżbieta Chowaniec: Gardénia / Katona József Nemzeti Színház, Kecskemét
2020.11.12.

Négy nő, négy generáció, mérgezett és egymást megmérgező életek. Lehet-e az ember elég tudatos ahhoz, hogy lezárjon egy rossz sort, eltérhet-e teljesen a családi mintáktól? Krakkóban járunk, a szereplők lengyelek, de a Gardénia című dráma itthon is fájón ismerős. PUSKÁS PANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ÉS MOST NEM VISZI

Mohácsi István – Mohácsi János: Liliomfi / Katona József Színház, Kecskemét
2019.12.02.

Kell-e Mohácsi János rendező egy Mohácsi-szöveg bemutatásához, vagy másnak is a kezére áll az a komplex utalásrendszer és humor, amit a Mohácsi-előadásoktól megszoktunk? Ez az egyik tétje a kecskeméti Katona József Színház Liliomfi című előadásának. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

A SZABADSÁG ÖNKÉNYE

Bertolt Brecht: Baal / Katona József Színház, Kecskemét
2019.03.03.

Legóból készült ichtyosaurus látható Zsótér Sándor kecskeméti rendezésének, a Baalnak a színlapján. Mint azt az előadásból megtudjuk, az őshüllő nem szállt fel Noé bárkájára, s így a faj kipusztult. Tovább a cikkhez

MÁR MEGINT ITT VAN A…

Goldoni: Nyaralás / Kecskeméti Katona József Színház
2018.12.21.

Rusznyák Gábor szerint utoljára a hatvanas évek prüdériája tudta úgy elrontani az emberek szerelmi életét, mint a XVIII. század beteges társasági normái és illemszabályai. Éljen hát a szexuális forradalom! PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

A TOLERANCIA TERE

26. THEALTER Fesztivál
2016.08.01.

Zsótér Sándor lengő pólós, farmernadrágos alakja fel-feltűnt az általa rendezett előadások nézőterén is. Kíváncsian figyeltem, ahogy láthatatlan karmesterként odaintett a színészeknek, miközben leplezetlen érdeklődéssel követte az előadásokat. BALÁZS NÓRA BESZÁMOLÓJA. Tovább a cikkhez

PILLANATKÉPEK A MOSTBÓL

II. MOSTFeszt / Jászai Mari Színház, Tatabánya
2016.04.04.

Második alkalommal rendezi meg a Tatabányai Jászai Mari Színház a MOSTFeszt-et, a Monodráma és Stúdiószínházi Fesztivált. Erős mezőny, mélyrétegig ható előadások, a válogatásban megfontolt koncepció, következetesség és igényesség jellemzi a szervezők munkáját. SZEMERÉDI FANNI BESZÁMOLÓJA. Tovább a cikkhez

ANTIFEMINIZMUS

Arisztophanész: Lüszisztráté / Kecskeméti Katona József Színház
2014.05.07.

Meglepő és egyben rettenetes az, ha egy rendezés látszólag a feminista értékek mellett akarja felemelni a hangját, de közben éppen a tárgykör legsúlyosabb sztereotípiáit erősíti fel. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

ELEVE ELRENDELTETETT

Réczei Tamás: Szabadság kórus / Kecskeméti Katona József Színház
2014.02.23.

Sok lehetőséget és még több veszélyt rejt magában, amikor egy rendező a saját szerzeményét állítja színpadra. Ha másért nem is, már önmagában ezért a felismerésért megérte bemutatni a Szabadság kórust. LÉNÁRT ÁDÁM KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

REPÜLÜNK!

Vitéz Miklós – Vadnai László: Meseautó / Katona József Színház, Kecskemét
2013.03.12.

Hatásosan és dinamikusan kezdődik, jól kigondolt stilizációba öltöztetve, mozgás, ritmus, gegek mind együtt vannak és működnek, jaj, de jó, nem a filmet fogom látni, gondolom, és nagyjából úgy is lesz. IBOS ÉVA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez