VIRTUÁLIS ERŐSZAK

Jennifer Haley: A Menedék / TÁP Színház, Trafó
2020.09.29.

Jennifer Hailey disztópia-drámája a Földön játszódik, ahol a természet már régen kipusztult. Itt egy kihallgatószobába és egy fizetőképes pedofiloknak fejlesztett oldal virtuális világába enged számunkra betekintést. PROICS LILLA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

HOVÁ TEVÉ BOLDOGTALAN FIAIT?

Füge Produkció – Narratíva Társulat: A Jelentéktelen / Jurányi Ház
2020.09.20.

Az egész játék ilyen: egyszerre bujkál benne realizmus és poézis, valóság és stilizáció, földközeliség és elrajzoltság. STUBER ANDREA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

DE MI LETT A LÉVEL?

Joe Orton: Szajré - Ódry Színpad/Padlás
2020.06.10.

Álszent gyászolók gyülekezete, egy konstans helyváltoztatásra kárhoztatott holttest és nem kevés lopott pénz. Joe Orton éjfekete humora több mint fél évszázaddal az ősbemutató után is betalál, kíméletlenül karikíroz halálhoz való viszonyt és kirakat-hitbuzgalmat. Tovább a cikkhez

NEM TÁNCOL AZ ASZTAL

Galgóczi Erzsébet: Törvényen belül / Narratíva Produkció
2020.01.20.

Furcsa előadás; amikor úgy érzem, megtaláltam a fogást rajta, mégiscsak kicsúszik a kezem közül. Lehet, hogy éppen ez a rendező szándéka? CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ACHTUNG, ACHTUNG!

Brecht: Kurázsi és gyerekei / Narratíva
2019.12.23.

„Na, most kell nagyon vigyázni”, ez jutott eszembe, amikor még el sem kezdődött a Kurázsi és gyerekei című előadás a Radnóti Tesla Laborban. A Narratíva nevű új független csapat első premierjére olyan közönség gyűlt össze, mintha az egész városban elmaradt volna minden előadás. Tovább a cikkhez

NEM KURVA, AKI FÉL EGYEDÜL

Akik maradtak, Foglyok / 16. CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztivál 2019
2019.09.24.

Az Oscar-díjas Mindenki rendezője és a friss Oscar-nevezett Tóth Barnabás is a Rákosi-korszakban keresett és talált szíverősítő történeteket. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A MÉDIUM

Shakespeare: Hamlet / Vígszínház
2017.10.29.

Jöjj el, szabadság, mondja tagolt, pontos értelmezéssel a színészkirály a József Attila-verset az előadásban. A négy évszázados tragédia, s a harmincas évek súlyos látlelete a mába ér. KOVÁCS DEZSŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MAI MAGYAR MÁTRIX

STEREO AKT: Boross Martin – Thury Gábor: Emlékek klinikája / Trafó, NEXTFESZT 2017
2017.02.13.

Politikai science fictionként határozza meg Emlékek klinikája című, a Trafóban bemutatott új előadása műfaját Boross Martin, a Stereo Akt vezetője és rendezője. SZEMERÉDI FANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ÉLETEK A BONCASZTALON

Dosztojevszkij: Bűn és bűnhődés / Vígszínház
2017.02.10.

Nyomozás vagy boncolás? Ki a gyilkos? Egyetlen tudatosan ölő ember vagy a maga módján mindenki? Lehet-e olyan helyzet, amikor jogos az élet kioltása? Szétbogozható-e Raszkolnyikov és Porfirij igaza? NÁNAY ISTVÁN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A SZANASZÉT SZERETÉS ÁRTALMAIRÓL

Bertolt Brecht – Molière: Don Juan / Pesti Színház
2016.11.08.

Nem egészen azt kapjuk, amit várunk a Pesti Színház Don Juan-bemutatóján: a nagy csábító látványos elkárhozás helyett egyszerűen kilép az életéből, lesétál a színpadról. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez