A MÁS NEVÉBEN

In unserem Namen / Maxim Gorki Theater, Berlin
2016.04.12.

Karim Daoud nekiiramodik a terem közepéről, és pont mellettem ugrik rá a falra, hogy átmászhasson rajta és átugorja. Persze a színház fedett. De hol egyik, hol meg másik irányba csapódik a falnak, közben nem esik rá senkire. Aztán rámnéz, majd lefekszik, és a kinyújtott lábamra hajtja a fejét. Tovább a cikkhez

TESTETLEN TRAGÉDIÁK

Tadeusz Słobodzianek: A mi osztályunk / Teatrul National Cluj-Napoca
2016.03.01.

Mintha elszakadt volna a moziban a film. Képek nincsenek, de mert a show-nak (és az életnek) folytatódnia kell, hát használják a szavakat, hogy a történetet elmondják. Kapaszkodó alig van, a nyelven kívül más konkrétum gyakorlatilag nem marad. Tovább a cikkhez

A KATEGORIZÁLÁS KUDARCA

Jérôme Bel: Gala
2016.01.26.

Jérôme Bel előadásairól gyakran Malevics négyzetei vagy Miró gyermekrajzszerű festményei jutnak eszembe. És a múzeumokban irigyen, lekicsinylőn összemorduló emberek: „Ilyet én is tudnék!”. (Akkor miért nem csináltad te?) NÉDER PANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

TÖRTÉNELEMHAMISÍTÁS!

Shakespeare: Antonius és Kleopátra / Residenztheater, München
2015.09.30.

A Münchenben bemutatott Antonius és Kleopátra a maskarák előadása. KELEMEN KRISTÓF ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

IRTÓ HANGOSAN ÉS RÉM KÖZEL

Noise – junges theater basel / Wiener Festwochen 2015
2015.07.06.

Kapitalizmuskritika, genderkérdések, a részvétel vagy a kívülállás kora, élet a sztereotípiák mentén vagy azok ellenében – személyes és intenzív politikai színház Svájcból kamaszokkal és fiatal felnőttekkel, nem csak kamaszoknak és fiatal felnőtteknek. PAPP TÍMEA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

A HATALOM LEHETSÉGES VÁLTOZATAIRÓL

Kings of War / Wiener Festwochen 2015
2015.07.01.

Ivo van Hove három Shakespeare-királydrámát sűrít egy estébe. A cél: a hatalomra kerülés módjainak, illetve a hatalommal való élés és/vagy visszaélés módjainak vizsgálata. PAPP TÍMEA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

ÉLŐHOLTAK ÉDENKERTJE

Theatertreffen 2015, Berlin
2015.06.11.

Miként generálnak a teljesen felcserélhető, kifejezéstelen arcú viaszfigurák az emberi kapcsolatok kiüresedése felett érzett viszolygást és bánatot a nézőben? És merre hajózunk a kedves, svájci zombikkal? NÉDER PANNI BESZÁMOLÓJA, 1. RÉSZ. Tovább a cikkhez

KÜLÖNÖS EGY KÉP

Romeo Castellucci - Socìetas Raffaello Sanzio: Go down, Moses / Wiener Festwochen, 2015
2015.06.01.

„Hiszed-e, hogy ezek az emberek önmagukból és egymásból valaha is mást láttak, mint azokat az árnyékokat, amelyeket a tűz a barlangnak velük szembe eső falára vetített? Hogy is láthattak volna…” JÁKFALVI MAGDOLNA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez