A GYEREKEK IS EBBEN A VILÁGBAN ÉLNEK

A győri Vaskakas Bábszínház utóbbi évadjairól
2021.02.08.

Felnőttként szeretnénk gyermekünket minél nagyobb biztonságban tudni, és elkerülni azt, hogy bármi olyasmit lásson, ami „nem neki való”. Ennek eredménye gyakran lesz az, hogy nem engedjük őt kapcsolatba kerülni a valósággal. Tovább a cikkhez

„NEM A PARAVÁN MÖGÉ TERVEZTEK MINKET”

Beszélgetés Horváth Márkkal
2021.01.31.

Főszerepeket játszik, bábokat tervez, emellett saját előadásait írja és rendezi. Horváth Márkkal, a győri Vaskakas Bábszínház sokoldalú művészével öngyilkos parafafiguráról, szakrális színházról és vérfrissítésről is beszélgettünk. JÁSZAY TAMÁS INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

HALÁLOS MÉREG

Elżbieta Chowaniec: Gardénia / Katona József Nemzeti Színház, Kecskemét
2020.11.12.

Négy nő, négy generáció, mérgezett és egymást megmérgező életek. Lehet-e az ember elég tudatos ahhoz, hogy lezárjon egy rossz sort, eltérhet-e teljesen a családi mintáktól? Krakkóban járunk, a szereplők lengyelek, de a Gardénia című dráma itthon is fájón ismerős. PUSKÁS PANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

RÓKASZÍV

Vuk / Vaskakas Bábszínház
2020.10.26.

Vuk története – felnőtt fejjel nézve – olyan, mintha a bibliai József életét követnénk, a fölívelő egyiptomi időkben. Neki drukkolni annyi, mint hódolni a hősnek, a maga erejéből sikeresnek, a szerző-védő, épeszű és könyörtelen gyereknek, s a bájjal teli, ifjúi férfierőnek. GABNAI KATALIN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

LÁSZLÓ LEGYEN VAGY HENRIK?

Markó Róbert: Vitéz László Ángliában / Budapest Bábszínház
2020.03.30.

Tovább folytatódik, alakul Vitéz László majd’ kétszáz éves története. Legújabb epizódja a Budapest Bábszínház Kemény Henrik termében bemutatott Vitéz László Ángliában, Barna Zsombor rendezésében és előadásában. SZEMERÉDI FANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KISMALACLÉT A VADONBAN

Markó Róbert: A kismalac meg a farkasok / Vaskakas Bábszínház, Győr
2020.03.08.

A győri Vaskakas Bábszínház A kismalac meg a farkasok című előadása egy hibátlan klasszicista dráma. Nemcsak gyönyörködtet, de tanít, amiként minden nagy klasszikus. PROICS LILLA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KOMOLYAN VETT JÁTÉK

Medvék minden mennyiségben / Vaskakas Bábszínház
2019.11.07.

Félórás színházi alapélmény négy éven aluliaknak rengeteg plüssel és még több alapossággal. GERGICS ENIKŐ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

MIT KERES A POLITIKA A GYEREKSZÍNHÁZBAN?

Lúdas Matyi / A győri Vaskakas Bábszínház és a pécsi Bóbita Bábszínház előadásának összehasonlítása
2019.06.16.

Lúdas Matyival kezdődött az évad a pécsi Bóbita Bábszínházban, és Lúdas Matyival végződött a győri Vaskakasban. E két előadásból úgy tűnik, ehhez a történethez van a legtöbb közünk mostanában. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

NINCS VARÁZSLAT, NINCS CSODA

L. Frank Baum – Nagy Orsolya: Óz / Vaskakas Bábszínház
2019.03.12.

Igazán lenyűgöző, varázslatos világ varázstalanodik a Vaskakas Bábszínház Óz című előadásában. A boldogságkeresés itt nem jár olyan egyértelmű eredménnyel, mint L. Frank Baum könyvében, vagy a belőle készült világhírű musicalben. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

RÉGI-ÚJ MESÉK

Magyarországi Bábszínházak 14. Találkozója / Kecskeméti Ciróka Bábszínház
2018.11.06.

A Magyarországi Bábszínházak 14. Találkozóján az derült ki, amit már korábban is gyanítottam, hogy lehet a gyerekekkel okosan olyan témákról beszélgetni, mint a válás, az ismeretlentől való félelem, a hatalomhoz való viszony vagy a poszttraumás stressz szindróma. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez