WELCOME TO HUNGARY, ABOUZAR AND ARMIN!

Liberty Fesztivál / Trafó
2021.09.14.

Az 1940-es évek végén a polgárháború elől menekülő görögök közül 7500-at fogadott be a magyar népi demokrácia, elvi alapon. Más szelek fújtak akkor. A Trafó Liberty Fesztiváljának ez a történet jelentette kiindulópontját – ezt gondolták több szempontból tovább tehetséges színházi alkotóink. Tovább a cikkhez

MEGRÁGNAK A TEREK

THEALTER Fesztivál 2021, 7-9. nap
2021.08.15.

Különös dolog a nosztalgia, furcsamód működik. Összetettebb, mint ahogy valaha is gondoltam rá – előfordulhat, hogy nincs is köze az emlékezéshez, a konkrét visszajutáshoz. Inkább egy utazás, ami alatt újragondolhatunk dolgokat. FERENCZ HEDVIG BESZÁMOLÓJA. Tovább a cikkhez

ÖRDÖGLAKAT

Beszélgetés Dohy Balázs rendezővel
2021.07.01.

Egy német katona megőrül a dzsungelben. Nincs más megoldás, mint felkutatni és megadni a koordinátáit a műveleti központnak. Pellner főtörzsőrmester feladata, hogy felhajózzon a Hindukuson, egy sötét, lassan hömpölygő folyón. Tovább a cikkhez

TALÁLKOZÁS EGY FIATALEMBERREL

Stereo Akt: Ex Katedra / Jurányi Inkubátorház
2021.03.16.

Hogy a magyar közoktatás nem feltétlenül diáknak való vidék, azzal nap mint nap szembesül pedagógus, szülő, meg főleg gyerek, de mi van az elrettentő statisztikák és a hétköznapi kudarcélmények mögött? Boross Martin szerint sok-sok egyéni történet. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

„EGYÜTT TALÁLJUK KI A SÍNT, AMIN VÉGIG MEGYÜNK”

Beszélgetés Schnábel Zitával
2020.12.01.

A Theaterpreis Hamburg német nyelvterületen fontos színházi díj, amivel a virágzó hamburgi színházi életben az évad legjobb teljesítményeit ismerik el. November 30-án hozták nyilvánosságra, hogy Schnábel Zita kapja a legjobb díszletért járó díjat Bodó Viktor A kastély című előadásának teréért. Tovább a cikkhez

WIN-WIN

Boross Martin – Neudold Júlia – Szabó-Székely Ármin: Kiváló dolgozók / Örkény Színház, Café Budapest
2020.11.13.

Alább az első stream-kritikát olvashatják. Nem a kritika stream, hanem az előadás, amiről íródik. Welcome in the 21st century. Avagy: covid-termék, de megtartjuk. CSÁKI JUDIT ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

AUTONÓM LÉNYEK

Deres Kornélia – Herczog Noémi (szerk.): Színház és társadalom
2019.07.29.

Azzal nem mondunk semmi újat, ha kijelentjük, hogy amikor színházi esemény zajlik, az társadalmi-politikai történés is egyben. Még akkor is, ha egy adott rezsim kultúrpolitikai irányítása mindent megtesz azért, hogy távol tartsa az égető társadalmi kérdésektől saját korának színházát. Tovább a cikkhez

NEM A KORMÁNY RENDELTE MEG

Olvasói levél a Semmelweis című operáról
2019.02.05.

Alább egy olvasói levelet közlünk. Egy helyesbítést, amely egy újságcikkre érkezett válaszul – a cikk azonban nem a Revizoron jelent meg. A SZERK. Tovább a cikkhez

ÍGY HALNAK ANYÁK AZ ÚR DICSŐSÉGÉRE

Raymond J. Lustig: Semmelweis / Budapesti Operettszínház
2018.12.02.

Mi történik, ha a gyermekágyi lázat és a szülészorvosok hatalmát a női test felett egy előadás erejéig szakrális köntösbe bújtatjuk? Ráadásul megfejelve mindezt sok-sok zenével. HAJNAL MÁRTON KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

NEKIK, RÓLUK, VELÜK

Mi a kortárs? / Stereo 5 Fesztivál, Trafó
2018.05.22.

A Stereo Akt által szervezett négypaneles konferencia két középső blokkjáról tudósítok: a részvétel és a dokumentarizmus amúgy se esik olyan messze egymástól. JÁSZAY TAMÁS BESZÁMOLÓJA. Tovább a cikkhez