ÖSSZEKAPASZKODÁSOK

Szép Ernő: Kávécsarnok/Május / Budaörsi Latinovits Színház
2019.10.06.

Fekete május lenne a megfelelő cím, ha nem viselné azt sok más, lelki és meteorológiai rendellenességről szóló írás, köztük egy 1899-es Ady-cikkecske is. Itt és most a történelmi elsötétülés megidézése indokolná: 1915-1917 között járunk. GABNAI KATALIN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A KATASZTRÓFA ELŐTTI PILLANAT

Beszélgetés Botos Évával
2019.09.12.

Nem íróként vagy rendezőként ismerjük Botos Éva nevét, az általa gründolt csRSnyést most mégis a Színikritikusok díja várományosai között találjuk az évad legjobb független színházi előadásainak listáján. JÁSZAY TAMÁS INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

CSIRKÉK ÉS LEVENDULÁK

Rossz versek
2018.12.26.

Reisz Gábor minden bizonnyal feltalálta az önéletrajzot mint filmes műfajt. Nem, nem az életrajzi filmet (biopic) találta fel, azzal Dunát lehetne rekeszteni, hanem az önelemző lírát, a szubjektív naplót nagyjátékfilmen. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

JÁTSZANI IS ENGEDD

Örkény István: Macskajáték / Budaörsi Latinovits Színház
2017.01.29.

A Budaörsi Latinovits Színház Macskajátéka nehéz helyzetű produkció. Nehéz helyzete mindenkire kiterjed, az alkotókra, a közönségre és természetesen a kritikusra is. STUBER ANDREA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

LASSÚ BOSSZÚ

Bornemisza Péter nyomán Háy János: Magyar Elektra / Csiky Gergely Színház, Kaposvár
2015.01.27.

Szinte minimalista egyszerűségű, érzelmekben mégis gazdag előadást rendezett Horváth Csaba a Magyar Elektrából. Átreidák újratöltve Kaposváron. JÁSZAY TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

DÜHROHAM

Merénylet - De Sade úr betanításában / Gergye Krisztián Társulat, Átrium Film-Színház, Kultúrbrigád
2014.11.13.

Nevezzük trilógiának? Gergye Krisztián koreográfus az Adaptáció trikolór és az Opera Amorale után színdarabhoz nyúlt, hogy megmutassa: milyen baromi rosszul érezzük magunkat. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MAGYAR PARADICSOM

VAN valami furcsa és megmagyarázhatatlan
2014.10.28.

Reisz Gábor első filmje, a VAN valami furcsa és megmagyarázhatatlan amellett, hogy kedves, szerethető nemzedéki mozi, látlelet a mai Budapestről egy huszonéves fiú szemén keresztül. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ELHAGY A TEST

A szerető álma / Rózsavölgyi Szalon
2012.11.25.

A szaxofon tehet mindenről. Érces, dévaj hangjai beúsznak az elektronikus zongora futamai alá; finom dzsesszfíling, csipetnyi melankólia, meg némi erotika, megbizsergetik a szívet, a lelket, a gyomrot, s egyéb testrészeket. Mire föleszmélsz, már levettek a lábadról. KOVÁCS DEZSŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

VÁNKOSTÁNC

Závada Pál: Jadviga párnája – Belvárosi Színház (Orlai Produkció)
2012.10.29.

Az író mesterfokon oldotta meg a némi tartózkodással várt munkát, saját nagysikerű művének színpadra ültetését. A regény legfontosabb tartalmai, erényei, jegyei megmaradtak, de egy másik Jadviga párnája keletkezett. Szuverén alkotás. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

TARTÜFFÖLÉS

Bulgakov: Képmutatók cselszövése / Füge, Vádli, Szkéné Színház
2012.09.23.

A történelmi kontextusba ágyazott társadalomkritika, a görög tragédiákat idéző vérfertőzés és a „színház a színházban” következetesen végigvitt koncepciója ellenére a Képmutatók cselszövése a fegyelmezett alakítások és a mértéktartó rendezés miatt érdemel elismerést. LÉNÁRT ÁDÁM KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez