KRISZTUSBÓL BOHÓCOT

Kleist: Kohlhaas Mihály / Ódry Színpad
2020.03.24.

Kleist látszólag pofonegyszerű üzeneteket hordozó klasszikusát ezúttal Antal Bálint rendezte meg az Ódry Színpadon. Az előadás a túlbuzgó erények okozta katasztrófák mellett a műfaji keretek szakítószilárdságáról is mesél. Teszi mindezt humorban gazdagon. MOSOLYGÓ MIKLÓS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

FENNTARTHATÓ ÉLETÉRZÉS

FACT Fesztivál 2020 / Színház- és Filmművészeti Egyetem
2020.03.03.

Nyüzsgő, impresszív, laza művészeti fesztivál a FACT, amely 2020-ban a fenntarthatóság és a művészet kapcsolatát helyezte a középpontba, míg a meghívott színházi előadások és egyetemi társulatok közül többen a felnőtté válás különböző stádiumait dolgozták fel. KOLLÁR ZSUZSANNA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

AZ ÉLET GYANÚJELEI

Anima / Ódry Színpad
2020.02.24.

Generációs kísérlet a mozgatott és a mozgató közötti kapcsolatról. Amikor a báb realizálja a mozgatóit, mint ahogy a kisgyerek észleli a végtagjait. Ebben még nem lenne semmi eredeti. Tovább a cikkhez

IDŐHUROK

Szvetlana Alekszijevics: Secondhand - szovjetűdök / Örkény Színház
2018.10.14.

Nem Alekszijevics világa a Secondhand című előadás, hanem a kelet-európai emlékezetpolitika kis tükre: egyszerre van jelen benne amnézia, nosztalgia és egy mitizált posztszovjet társadalomkép. KOLLÁR ZSUZSANNA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SZÍNMŰ VÖLGYE

Művészetek Völgye 2018
2018.08.10.

Kaposvári színészhallgatók az SZFE Globe színpadán, bemutatkozó és elköszönő színművészetis osztályok legelső és talán utolsó előadásai a Völgyben. REZEK BORI BESZÁMOLÓJA. Tovább a cikkhez

AZ IGAZSÁG ODAÁT VAN

Euripidész: Helené, Kleist: A Schroffenstein család / Színház- és Filmművészeti Egyetem
2018.04.25.

Nem minden az, aminek látszik – irgalmatlan nagy közhely, tudom, de végül is megbocsátható, ha arra gondolunk, hogy az európai drámatörténet jó része ennek a klisének szétszálazására, folytonos újragondolására épül. PUSKÁS PANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

HOSSZÚ ÁRNYÉKOK

Ibsen: A vadkacsa / SZFE IV. éves színészosztály, Ódry Színpad
2018.01.09.

Amikor olyan színdarabbal van dolgunk, amiről Kosztolányi Dezső publikált színikritikát, nehéz ellenállni az idézésének. Szerencsére nem is muszáj ellenállni. STUBER ANDREA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MI VAN AZ ERŐSZAKON TÚL?

Schiller-Horváth-Olasz: Kitagadottak / Színház- és Filmművészeti Egyetem
2017.03.07.

Olasz Renátónak, az SZFE ötödéves színész szakos hallgatójának nem a Kitagadottak az első rendezése. Azonban az első rendezése, melyet az Színház- és Filmművészeti Egyetem, valamint a Staféta pályázati program támogat. SZEMERÉDI FANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

LOVE INTERRUPTION

Schiller-Horváth-Olasz: Kitagadottak / Színház- és Filmművészeti Egyetem
2017.03.07.

Soha nem jutott eszembe korábban, hogy a Haramiák című dráma a Harcosok klubjának az előképe, Olasz Renátónak viszont igen. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

TANONC-SZABADSÁG

Haikuk / Színház-és Filmművészeti Egyetem, Ódry Színpad (Padlás)
2013.07.02.

A tanítványok meghívták a mestert, Jeles Andrást, aki jött, látott, látni tanított, és szárnyalni engedte meghívói fantáziáját. Répa, retek, mogyoró – nem az r hang leckéje, hanem a „változatok – mire is…?” szabadiskolája a vizsgaelőadás. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez