SZÍNPAD A VÁSZON

Kérchy Vera: Médea lányai. Performatív aktusok a kortárs film „színpadán”
2020.06.10.

Traumák, elfojtások és Másikok kerülgetik egymást kultfilmek valós vagy metaforikus színpadain Kérchy Vera könyvében, aki a színházon keresztül fejti meg Lynch, Kubrick, Trier vagy Cronenberg rejtélyeit. GYENGE ZSOLT RECENZIÓJA. Tovább a cikkhez

ADD A KEZED!

Csak Isten bocsáthat meg
2013.08.06.

A Csak Isten bocsáthat meg hipnotikus vízió, allegorikus moralitásjáték, melyet a rendező, Nicolas Winding Refn a chilei művészpolihisztornak, Alejandro Jodorowskynak ajánl, jóllehet a film végig olyan benyomást kelt, mintha beszorultunk volna David Lynch vörös szobájába a Twin Peaksből. Tovább a cikkhez

ÚJRAMELEGÍTÉS

Korszakalkotók: Kortárs amerikai filmrendezők
2013.07.05.

Az amerikai mainstream és független szcéna legkarakteresebb szerző-direktorait összegyűjtő portrékötet többé-kevésbé sikerrel elégíti ki a téma iránt érdeklődő olvasók, valamint a korpuszt unalomig ismerő akadémikusok igényeit. SZABÓ ÁDÁM KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KÉPEK IDEJE: BACON, FREUD, LYNCH

Gergye Krisztián Társulata: Folyamatos jelen / Trilógia Maraton II/1-2-3, MU Színház
2012.04.17.

„Előre elnézést kérünk a valóságunkért” – a Folyamatos jelen második stációjában elhangzó mondat nem éppen túlcsiszolt, de feltétlenül igaz a trilógia mindhárom előadására. KRÁLL CSABA ÍRÁSA, 2. RÉSZ. Tovább a cikkhez