MACBETH PIZSAMÁJA

Shakespeare: Macbeth – Örkény Színház Stúdió
2019.04.07.

Az elszánt skót házaspár történetét látjuk, ahogyan azt az Örkény Színház színészei – magukat múzeumi teremőröknek kiadva – játsszák, Gáspár Ildikó betanításában. Frissesség s némi óvatlanság tölti be a stúdiót. GABNAI KATALIN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

AJTÓT MUTAT

Euripidész - Fodor Tamás: Elektra / Budaörsi Latinovits Színház
2019.04.02.

Alföldi Róbert rendezése eleven színházi paradoxon: hatásos előadás - nem különösebben erős, izgalmas vagy jelentékeny főszereplőkkel. Sok a csend, sok a támadó látvány- és játékötlet, sok a hisztéria a budaörsi Elektrában. Néha túl sok. LÁSZLÓ FERENC KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ÖREG SZÍNÉSZEK

A fecsegő potyautas 64.
2019.03.07.

"Ma a rendezés csiliviliségben relativizálódik, a színészi jelenlét elveszni látszik, elhomályosodik az intim, semmivel nem pótólható humanista tett, úgy értem, a hús-vér megformálása. Tovább a cikkhez

BÚCSÚ MAGUNKTÓL

William Shakesperare: A vihar / Budapest Bábszínház
2018.10.08.

„Jön a vihar, tajtékja ében,/ haragos bírák feketében…” szól József Attila bűnverseinek egyike, s e sorokat nem lehet elhessegetni, mikor átadjuk magunkat a bűnről és a büntetés kétes hasznáról szóló régi regének. GABNAI KATALIN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SZÉTHULL DARABOKRA

Eugène Ionesco: A székek / Magyar Színház
2018.07.04.

„Semmi nem komikus. Minden tragikus. Semmi nem tragikus, minden komikus, minden reális, irreális, lehetséges, lehetetlen, felfogható, felfoghatatlan.” – vallotta a szerző. S mindez érvényes a most született előadásra is. GABNAI KATALIN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MÁJUSI MEGRENDÜLÉSEK

A fecsegő potyautas 40.
2018.06.06.

Magyarország öreg ország lett. Öreg, suttyó és gőgös, s ha a díszletek csiliviliben nyomják is, a mélyben, a háttérben terjeng a rothadás édes, émelyítő illata, mert azért Borsodban nem a 2-es villamos nünükézik a rozsdamarta buckák közt. SZÍV ERNŐ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

HOSSZÚ ÁRNYÉKOK

Ibsen: A vadkacsa / SZFE IV. éves színészosztály, Ódry Színpad
2018.01.09.

Amikor olyan színdarabbal van dolgunk, amiről Kosztolányi Dezső publikált színikritikát, nehéz ellenállni az idézésének. Szerencsére nem is muszáj ellenállni. STUBER ANDREA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MOSTANRA BÁTRABB LETTEM

Beszélgetés Németh Ilonával

2017.12.10.

„Nem tudom, milyen a jó báb, de azt tudom, hogy Németh Ilona jó bábokat készít.” – mondta Zalán Tibor a Műcsarnokban nyár végén megrendezett Bábképzetek című kiállítás megnyitóján. A kiállítás alkalmat adott arra, hogy beszélgessünk a bábokról, színházról. Mindarról, ami Németh Ilona élete. Tovább a cikkhez

LÉLEKBÚVÁR A FÉLEMELETEN

Eric-Emmanuel Schmitt: Az ismeretlen / Rózsavölgyi Szalon
2017.10.16.

Úgy zajlik a konfliktus, hogy az erőviszonyok már nem a régiek, elbizonytalanodtak a státuszok: lényegében ki a gyerek és ki a gondviselő. STUBER ANDREA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A SZÍNHÁZCSINÁLÓ

Spiró György: Az imposztor / Jászai Mari Színház, Tatabánya
2017.01.30.

Szikszai Rémusz hozott is ajándékot meg nem is a tatabányai társulatnak és nézőknek. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez