NEM SÉTAGALOPP

Partizán Színházi Találkozó / Partizán
2021.07.12.

Karsai György kiemeli, hogy a nemrég véglegesen felszámolt Pécsi Országos Színházi Találkozó egyik nagy vívmánya a találkozás volt: a magyar színházi szakma egy helyen, egy időben beszélgetett egymással. Gulyás Mártonnak, ha nem is Pécsen, de ismét sikerült leültetni a szakma egy töredékét. Tovább a cikkhez

MINDENKINÉL VOLTAK HATÁRÁTLÉPÉSEK

Beszélgetés Urbanovits Krisztinával
2020.10.12.

Mekkora elszántság kell ahhoz, hogy a diplomás művészettörténész úgy döntsön, néhány sikertelen felvételi után mégis Kaposvárra megy segédszínésznek, majd hogy létrehozzon egy független társulatot? Tovább a cikkhez

ÉS AKKOR JÖTT AZ ASCHER...

A Revizor Dekameronja – 46. nap
2020.04.26.

Negyvenszer láttam. De lehet, hogy ötvenszer. És csak a harmadik és negyedik felvonást. Az elsőt és másodikat élőben talán kétszer. CSÁKI JUDIT NAPLÓJA. Tovább a cikkhez

NAGYON KÖZELI KINCSECSKÉK

A fecsegő potyautas 89.
2020.04.10.

Karanténunk cirka harmincadik napján kifejezett késztetést kezdtem érezni egyfajta nem túl körvonalazott, nem túl formában tartott ordítás elkövetésére. SZÍV ERNŐ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

ÁTVILÁGÍTÁS

Michael Haneke: A fehér szalag / Katona József Színház
2019.10.24.

Ascher Tamás, mint már annyiszor, most is – szagoltat. Alkotótársaival együtt, orrunk alá nyom valamit, amitől fuldokolva próbálnánk elfordulni, csak hát nem lehet. Letagadni meg még úgy sem. GABNAI KATALIN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A KATASZTRÓFA ELŐTTI PILLANAT

Beszélgetés Botos Évával
2019.09.12.

Nem íróként vagy rendezőként ismerjük Botos Éva nevét, az általa gründolt csRSnyést most mégis a Színikritikusok díja várományosai között találjuk az évad legjobb független színházi előadásainak listáján. JÁSZAY TAMÁS INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

LEHET-E EZT MÉG FOKOZNI?

Kerekes János - Barabás Tibor - Darvas Szilárd - Gádor Béla: Állami Áruház / Kecskeméti Katona József Színház
2019.05.09.

Nehéz dolog lehetett az ötvenes években élni, erre az Állami Áruház című szocialista operett igazán jó példa. Most se könnyű – ezt pedig Fábián Péter és Benkó Bence kecskeméti rendezése bizonyítja. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

FÉLELEM ÉS RETTEGÉS A BUDAPEST BÁBSZÍNHÁZBAN

Neil Gaiman: Coraline / Budapest Bábszínház
2019.02.04.

Túlzás lenne azt állítani, hogy csak a körülöttem ülő gyerekek parázták szét magukat a Budapest Bábszínház Coraline című előadásán. De a gyerekek és én is szeretünk azért egy kicsit félni. PUSKÁS PANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MINIATŰR NOKIÁSDOBOZ

Alekszandr Szuhovo-Kobilin: Az ügy – avagy Normális Eljárás / Katona József Színház
2019.01.07.

Jó lenne tudni, miért. Mármint miért került színre Szuhovo-Kobilin Az ügy című darabja a Katonában; mit látott benne Ascher Tamás, aki megrendezte, és miért nem látom én, amit ő látott. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

CSIRKÉK ÉS LEVENDULÁK

Rossz versek
2018.12.26.

Reisz Gábor minden bizonnyal feltalálta az önéletrajzot mint filmes műfajt. Nem, nem az életrajzi filmet (biopic) találta fel, azzal Dunát lehetne rekeszteni, hanem az önelemző lírát, a szubjektív naplót nagyjátékfilmen. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez