OTHELLO MINIMÁL

William Shakespeare: Othello / Harlekin Bábszínház
2020.05.25.

Arcok mozdulatlansága és egy történet mozgékonysága, egy osztályterem, és benne tényleg csak a legszükségesebb eszközök. Vajon hogyan lehet a leginkább minimálisra redukálni Othello tragédiáját ahhoz, hogy ne veszítsünk el belőle semmi fontos részletet? PUSKÁS PANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MOST LÁTSZ, MOST NEM LÁTSZ

Szabó Attila: Motyó király birodalma / Harlekin Bábszínház, Eger
2020.03.31.

Ha valaki megkérdezné, mikor jó egy gyerekelőadás, valószínűleg valami olyasmit mondanék rá, mint amit a Harlekin előadásáról kifelé menet láttam: ha a gyerekek utána nevetgélve, izgatottan elemzik, hogy melyik szereplő mikor viselkedett jól és mikor nem. ELEFÁNTI EMMA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

LEGYŐZNI A SZÖRNYETEGET

Csukás István: Pom Pom meséi / Harlekin Bábszínház, Eger
2020.02.10.

Gyerekekkel színházba menni az egyik legjobb élmény, mert nagyon kegyetlen nézők. Ha valami nem tetszik, beleszólnak, másra figyelnek, előkerül valami ennivaló, de az a minimum, hogy elkezdenek egymással beszélgetni. Ha viszont valami tetszik nekik, akkor egészen átadják magukat az élménynek. Tovább a cikkhez

"MINTHA AZ EMBEREK FÉLNÉNEK AZ ÚJTÓL"

Beszélgetés Szűcs Rékával
2020.01.23.

A Kolibri Stúdiójából indult, most a Harlekin Bábszínház színésze és rendezője, következő rendezésének bemutatóját januárban láthatja az egri közönség. Szűcs Rékával pedagógiáról, fejlődésről, a gyerekek igényeiről és a fogyasztói társadalom zsákutcáiról beszélgettünk. PUSKÁS PANNI INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

FONTOS NEKEM A ZENE

Beszélgetés Éry-Kovács Andrással
2019.12.17.

Budaörsön, két vendégelőadás közötti szünetben beszélgetünk negyvenéves pályájáról, az egri Harlekin Bábszínházról, amelynek igazgatója. NÁNAY ISTVÁN INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

MESE AZ IDŐRŐL ÉS A BIZALOMRÓL

Lázár Ervin: Szegény Dzsoni és Árnika / Harlekin Bábszínház, Eger
2019.11.25.

Ha azt mondanák nekem, hozzak fel példákat műalkotásokból, amelyek megindítóan beszélnek a bizalomról, akkor első körben két név jutna eszembe: az egyik Pina Bausch, a másik Lázár Ervin. PUSKÁS PANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

EZT ÜZENIK NEKÜNK A GÖRÖGÖK

Szophoklész – Jon Fosse – Madák Zsuzsanna: Antigoné / Harlekin Bábszínház, Eger
2019.06.12.

Barna csomagolópapírok a kellékei Madák Zsuzsanna osztálytermi színházi nevelési előadásának, az Antigonénak. A csapat kreativitása és játékossága azt bizonyítja, ennyi is elég a thébai mondakör szellemes megjelenítéséhez. PUSKÁS PANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ÁLLAMPOLGÁRI ENGEDETLENSÉG

A csillagszemű juhász / Harlekin Bábszínház
2019.02.17.

Magyar népmeseként definiálja magát A csillagszemű juhász egri bemutatója, még sincs népmese szaga a hároméves kortól ajánlott produkciónak. KOLLÁR ZSUZSANNA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ANYÁD SZERET

Diótörő herceg és a patkányok / Harlekin Bábszínház, Eger
2018.12.11.

Gyerekszínészekkel és scooterekkel száll alá a kötődés pokolbugyraiba a Diótörő bábmusical. GERGICS ENIKŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

RÉGI-ÚJ MESÉK

Magyarországi Bábszínházak 14. Találkozója / Kecskeméti Ciróka Bábszínház
2018.11.06.

A Magyarországi Bábszínházak 14. Találkozóján az derült ki, amit már korábban is gyanítottam, hogy lehet a gyerekekkel okosan olyan témákról beszélgetni, mint a válás, az ismeretlentől való félelem, a hatalomhoz való viszony vagy a poszttraumás stressz szindróma. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez