A REFORMKOR NAGYJAI - BICSKÁVAL ÉS CSÜLÖKKEL

Jolsvai András: Nincsen számodra hely
2019.09.30.

„60 ezer forintot ajánlottam föl, hogy mire,azt igazában nem is tudom tisztán, de magyar nyelvészeti akadémia lett belőle.” (Gróf Széchenyi István Naplójából) VÁNDOR JUDIT ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

ASZTALNÁL, MUNKARUHÁBAN

Háy János: Kik vagytok ti? Kötelező magyar irodalom
2019.08.02.

Találkozások élménybeszámolói ezek az írások. Nem irodalomtörténeti kalauz, nem is tudományos munka ez. Nem akar az lenni. De ha még sokáig rosszul reklámozzák, ez lesz az a könyv, amit merő tévedésből „pihévé szednek hűvös kócsagok”. Kár lenne. GABNAI KATALIN ELEMZÉSE. Tovább a cikkhez

KI MERNE ISTENNEK VISSZASZÓLNI?

Beszélgetés Háy János íróval
2019.08.02.

Nem tankönyv, nem irodalomtörténet, ha egyszerűen mondanám, az én prózám, mondja a szerzője a magyar irodalom Bornemisza Pétertől Víg Mihályig megírt Kik vagytok ti? című könyvéről, amely vitákat indított el, érzelmeket kavart. Tovább a cikkhez

EMBERVIZSGÁLAT IRODALOMMAL

Milbacher Róbert: Léleknyavalyák - avagy az öngyilkolás s egyéb elveszejtő szerek természetéről
2018.12.09.

„Mert a tudósi munka is, mint minden egyéb a világon, öldöklő létharcz”. MESTERHÁZI MÓNIKA RECENZIÓJA. Tovább a cikkhez

AZ EGY SZERELEM

Vörösmarty Mihály: Csongor és Tünde / Maladype Színház
2017.12.13.

Hogyan lehet egy polgári lakás szobájában egy kozmikussá felnagyított nap alatt bejárni az egész világot és választ kapni létünk legelemibb kérdéseire? Egy időmértékes verselésű szöveggel, némi beatbox-szal kevert operával, és bravúros színészi megoldásokkal. Tovább a cikkhez

CSONGOR, A TRENDI

Vörösmarty Mihály: Csongor és Tünde / Kecskeméti Katona József Színház
2015.03.31.

Lételméleti dimenziók egyáltalán nincsenek (ami Vörösmarty-játékról lévén szó, meglehetősen problematikus). KOVÁCS DEZSŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MÁSIK ÉNÜNK SPORTSZATYORBAN

Vörösmarty Mihály: Csongor és Tünde / Nemzeti Színház
2012.10.16.

Erős, tempós beszéddel igyekszik tolmácsolni a szünet nélkül adott, alaposan megrövidített drámai költemény verssorait a Nemzeti Színház előadása. Önmaga ellen teszi, mivel lényege nem a szóban, hanem a bábos-bábus darabközelítés figurakettőző szimbolikájában lenne. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

VÖRÖSMARTY A CYBERTÉRBEN

tunde@csongor.hu / Nyíregyházi Móricz Zsigmond Színház, A Tánc Fesztiválja, Veszprém, 2009
2009.05.14.

Játszhatatlan drámából mindjárt három is akad a magyar színháztörténetben: Az ember tragédiája, a Bánk bán, no meg a Csongor és Tünde. Ladányi Andrea ez utóbbit most másodszor teleportálta a virtuális valóságba, hogy megnézze, vajon ott mi történik vele. JÁSZAY TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez