SZÜLÉSI SZABADSÁG

Interjú Sebestyén Abával
2019.09.30.

A Radnóti Színház 10 című Székely Csaba-ősbemutatóját három díjjal ismerték el a színikritikusok: a legjobb új magyar dráma, a legjobb előadás és a legjobb zene kategóriában. A produkció rendezőjét, Sebestyén Abát kérdeztük – amikor még nem ismertük a kritikusok szavazásának eredményét. Tovább a cikkhez

PERSONAL JESUS

Székely Csaba: 10 / Radnóti Miklós Színház
2019.01.29.

A Tízparancsolat a maga erkölcsi imperatívuszával szilárd alapja lehetne egy legeslegjobb világnak – de könnyen lehet, hogy nem határtalan boldogság, hanem halálos unalom szakadna ránk. Székely Csaba minden esetre a pompás dramaturgiai sorvezetőt vette észre benne. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A STRUKTÚRA KÉNYSZERE

Székely Csaba: 10 / Radnóti Színház
2019.01.29.

Szuper ez az előadás – gondoltam az első felvonás végén, és visszaültem a másodikra. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

„A KÉRDÉST FÖL KELL TENNI”

Beszélgetés Bányai Kelemen Barnával
2016.09.06.

Sokan emlékeznek a Székely Csaba írta és Sebestyén Aba rendezte marosvásárhelyi Bányavakságra, amit többször játszottak nálunk is. A tört magyarsággal beszélő román rendőr figuráját Bányai Kelemen Barna játszotta. Egy éve a szombathelyi Weöres Sándor Színházhoz szerződött. Tovább a cikkhez

MAGYARORSZÁG EMLŐSEINEK ATLASZA

Klubdélelőtt / Klubrádió
2014.11.24.

Első hallás után alighanem a szürreális jelzőt használtam volna, ám miután négy egymást követő héten meghallgattam Kun Zsuzsa szombat délelőtti rádióműsorát, éppenséggel az vált bizonyossá, hogy mindez igenis maga a valóság. A műkedvelő rádiós műsorkészítés valósága. LÁSZLÓ FERENC CIKKE. Tovább a cikkhez

A DIKTATÚRA LÉLEKTANA

Székely Csaba: Szeretik a banánt, elvtársak? / Yorick Stúdió, Marosvásárhely – Thália Színház, Határon Túli Magyar Színházak Szemléje
2014.06.07.

Egy mentálisan sérült fiú beszél, majdnem másfél órán át Székely Csaba Ceauşescu-kort megidéző monodrámájában. KOVÁCS DEZSŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A NŐ, AKIT SOHA NEM SZERETTEK

Euripidész – Székely Csaba: Alkésztisz / Marosvásárhelyi Nemzeti Színház - POSZT 2014
2014.06.07.

Van-e köztünk olyan ember, aki életét áldozná a szeretetért? Sorin Militaru rendezése igenlő választ ad a kérdésre, de biztosít minket arról is, hogy velük együtt tűnik el a világból a jó. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

ÖSSZNÉPI RABLÉT

23. THEALTER, Szeged / Hetedik és nyolcadik nap
2013.07.29.

Tagadhatjuk, de attól még legtöbbünk be van zárva saját szűkös vagy tágas(nak gondolt) cellájába. Előítéletek és elvárások, vélt és valós sérelmek, tegnapi és mai traumák zátonyai között kormányozzuk életünk hajóját. JÁSZAY TAMÁS BESZÁMOLÓJA. Tovább a cikkhez

JÓ, DE NEM ELÉG, NEM ELÉG JÓ

Helyzetjelentés a XIII. POSZT-ról
2013.06.08.

Schilling Árpád a kultúrkampfról ír, Bodrogi Gyula is utazott ekhós szekéren, a nemzetközi helyzet fokozódik, zajlik a poszt. Látunk azért előadásokat is, ezekről fogok írni. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

WELCOME TO TRANSYLVANIA

Székely Csaba: Bányavakság / Yorick Stúdió – Marosvásárhelyi Nemzeti Színház Tompa Miklós Társulata (a Tháliában)
2013.06.03.

Sűrű drámaiságú, stilizált miliő, üzembiztos poénok, masszív alakítások: Székely Csaba trilógiájának második része tragédiába forduló gyilkos szatíra. A vizsgálódás centrumában ezúttal a korrupció áll. KOVÁCS DEZSŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez