FÉLELEMBŐL SEMMIT SEM LEHET CSINÁLNI

Beszélgetés Hajdu Szabolccsal
2020.05.17.

Online mutatta be legújabb filmjét Hajdu Szabolcs. Mióta a saját színdarabjából forgatott Ernelláék Farkaséknál elhozta a Karlovy Vary filmfesztivál fődíját 2016-ban, leginkább színházban dolgozott. Főként saját darabjaival, bár legutóbb a Radnóti Színházban a Glóriát rendezte. Tovább a cikkhez

IDEGRONCSDERBI

Békeidő
2020.04.26.

Hajdu Szabolcs új filmje olyan nyíltan és közvetlenül beszél az életünkről, ahogy magyar film ritkán szokott. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A LEZUHANT TÁRSADALOM

Nyomorultak
2020.03.12.

A friss César-díjas Ladj Ly külvárosi drámája forradalmi újdonságokat ugyan nem fogalmaz meg, azonban így is megrázó erejű, szikár és végtelenül kiábrándult alkotás. ZALÁN MÁRK KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2020

LENYŰGÖZŐ REINKARNÁCIÓ

Emma.
2020.03.12.

Jane Austen regényének sokadik adaptációja nem csupán vizuális pompát ígér, de tartalmában és szereplőiben is kiemelkedik elődei közül. FÁTRAI KATA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2020

KÖZÉPRE TARTS!

Spenser az igazság nyomában
2020.03.08.

Könnyed, gördülékeny szórakozást eredményezett Peter Berg és Mark Wahlberg sorrendben ötödik együttműködése, a Spenser az igazság nyomában. Bár azóta, hogy letértek az igaz történetek megfilmesítésének biztos ösvényéről, nem sikerült igazán maradandó alkotást összehozni. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2020

VAKTÁBAN LÖVÖLDÖZ

Talpig fegyverben
2020.03.05.

Ilyen, amikor egy őrült akciófilm többet próbál mondani, mint amit meg tud fogalmazni. Rohanás közben lövi magát lábon, de sajnos még ez sem tudja lassítani. HARSÁNYI DOMONKOS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2020

TÚLRAGOZOTT ÉLETBÖLCSELETEK

Zárójelentés
2020.02.28.

Szabó István régóta várt jutalomjátéka valódi sztárparádét vonultat fel a rendező múltjából, de nem csak stábjában jelenik meg a nosztalgia. Helytállás egy változó világban, múló értékrendek, ármánykodás és múlttal való számvetés egy profi módon középszerű alkotásban. HARSÁNYI DOMONKOS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

FÜTTYNOIR

A hegyek szigete
2020.02.27.

Corneliu Porumboiu, a román újhullám szatirikusa Hitchcock nyomába eredt, de csak l’art pour l’art zsánerjátékot talált ott. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

TAPADÁSMENTESEN

Sötét vizeken
2020.02.27.

A chemtrail és a laposföld-hívők korában könnyen hihetnénk összeesküvés-elméletnek, ha egy film azt állítja, a világ egyik legnagyobb vegyipari vállalata, a teflont és a lycrát is kifejlesztő óriáscég, a DuPont az 50-es évektől szisztematikusan mérgezi a bolygónkat. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2020

PALESZTINA AZ EGÉSZ VILÁG

A Mennyországnak kell lennie
2020.02.21.

Elia Suleiman, a „palesztin Buster Keaton” olyan bravúrosan beszéli a némafilmvígjátékok nyelvét, hogy azzal szavak nélkül is rengeteg elmond arról, hogyan élünk manapság. Modern burleszk és globális abszurd egy filmtörténeti ínyencségben. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2020