MEGÉR(T)ETT GONDOLATOK

Háy János: A bogyósgyümölcskertész fia / Átrium és Mentőcsónak
2021.07.08.

Háy János műve színészt próbáló feladat elé állítja Kovács Mátét, aki azonban a darab előrehaladtával egyre otthonosabban érzi magát az Átrium új, kreatív megoldásokra csábító Bisztrószínpadán. A kérdés ezek után már csak az, vajon mennyire enged a darab ennek a csábításnak. KESZTE BÁLINT ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

MEG-MEGÁLLVA

KirakART Fesztivál
2021.06.10.

Az abszolút járványbiztos módja a színházcsinálásnak, ha üveg mögé kerül a produkció, a néző pedig az utcán marad. A KirakART-on alig félórás performanszok, minikoncertek, installációk töltötték meg élettel az üzletek, kávézók utcára néző üvegszekrényeit. Tovább a cikkhez

A TEREMTÉSHEZ ÚJ FRISSÍTÉS ÉRHETŐ EL

David Javerbaum: Isteni végjáték / Átrium
2021.01.07.

A világot egy nárcisztikus pszichopata teremtette, de már dolgozik rajta. GERGICS ENIKŐ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

„EGYÜTT TALÁLJUK KI A SÍNT, AMIN VÉGIG MEGYÜNK”

Beszélgetés Schnábel Zitával
2020.12.01.

A Theaterpreis Hamburg német nyelvterületen fontos színházi díj, amivel a virágzó hamburgi színházi életben az évad legjobb teljesítményeit ismerik el. November 30-án hozták nyilvánosságra, hogy Schnábel Zita kapja a legjobb díszletért járó díjat Bodó Viktor A kastély című előadásának teréért. Tovább a cikkhez

WE ALL COME FROM PUSSIES

29. THEALTER / 7-9. nap
2019.08.18.

Mindannyian. Persze, ettől függetlenül nagyon is különbözünk. A különbségek elvileg és alapvetően jók, de sokszor tragikus történéseket és komoly társadalmi, politikai problémákat generálnak, témákat adva olyan előadásoknak, mint amilyeneket idén a THEALTER utolsó három napján láthattunk. Tovább a cikkhez

NINCS RÉPA

Nassim Soleimanpour: Fehér nyuszi, vörös nyuszi / Átrium
2019.06.07.

Nem tudom, hogy Nassim Soleimanpour jól járt-e vagy rosszul azzal, hogy az első magyarországi premierjét Alföldi Róbert hozta létre. CSÁKI JUDIT ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

HALÁL A MIGRÁNSRA?

Reginald Rose: 12 dühös ember / Átrium
2019.02.25.

Képes-e tizenkét különböző habitusú és társadalmi beágyazottságú férfi túllépni a felületes benyomásain és belé égetett előítéletein – ez a tétje az amerikai darab magyar előadásának. NÁNAY ISTVÁN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A SZABAD AKARAT DIADALA?

Cigány magyar / a Tudás Hatalom és a Mentőcsónak Egység előadása
2019.02.22.

Szeretjük azt hinni, hogy akinek nem alakult jól az élete, az maga felelős a kudarcért. Miért nem tanult rendesen és/vagy dolgozott serényebben, miért hozott rendre rossz döntéseket, miért követte el mindig ugyanazokat a hibákat, miért kereste magának a bajt, minek ment oda. Tovább a cikkhez

„AHOL GYÁVASÁG VAN, OTT VISSZAJÖN A KACSINTÁS”

Beszélgetés Alföldi Róberttel
2018.09.16.

A félelem megeszi a lelket (Átrium), A salemi boszorkányok (Szombathely) és III. Richárd (Radnóti Színház) - ez csak pár darab a produkciók közül, amelyekben Alföldi Róbert az elmúlt évadban dolgozott. Tovább a cikkhez

"AZ A KOMFORTOS, HA KIMOZDULOK A KOMFORTZÓNÁMBÓL"

Beszélgetés Hernádi Judittal
2018.09.09.

A legjobb női alakítás díjának jelöltje; a színikritikusok szavazatai alapján A félelem megeszi a lelket című előadásban az évad egyik kiemelkedő alakítását nyújtotta. "A szabadúszás úttörője", mondhatnánk, ha szeretnénk a nagy szavakat. Hernádi Judit. CSÁKI JUDIT INTERJÚJA. Tovább a cikkhez