NYERÍTENI, FINTOROGNI, LEGYINTENI

Deadpool
2016.02.10.

A maga műfajában szórakoztató film a Deadpool, csak épp nem az a reveláció, aminek szánták. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

EMIGRÁCIÓ A SZERELEMBE

Brooklyn
2016.02.03.

Bajos volna megmondani, mennyire az Oscar-verseny legtúlértékeltebb játékosa John Crowley drámája, ám az biztos, hogy az egyik leginkább túlbecsült. Még akkor is, ha felesleges bármiféle eredetiséget várva leülni elé. SZABÓ ÁDÁM KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SZAKÍTS, HA BÍRSZ!

A nagy dobás
2016.02.03.

Adam McKay minden jelzáloghiteles (legyen az akár svájci frank alapú) okulására elkészítette A nagy dobást, avagy miért rohadt a kapitalizmus. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

HA MINDEN KÖTÉL SZAKAD

Egy tökéletes nap
2016.01.27.

Kedves, jó szándékú, de egyszer nézős mozi az Egy tökéletes nap a délszláv háború abszurditásáról és banalitásáról, egy központi metafora köré szőve. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

FÉLREVISZI A JÓÍZLÉS

A dán lány
2016.01.27.

A dán lány egy transgender-elméleti bevezető kurzus és egy kosztümös Oscar-giccs fura hibridje. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MAJD MEGSZERETITEK EGYMÁST

Mustang
2016.01.20.

Zabolátlan tinilányok házasságba törésének keserű története ritkán tapasztalható életigenlő energiával jelenik meg a török elsőfilmes rendezőnő alkotásában. A Mustang a Saul fia versenytársa az Oscar-díjért folyó harcban. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

TÚLÉLNI A VADONT

A visszatérő
2016.01.13.

Alejandro González Iñárritu A visszatérő című filmje a három legfontosabb Golden Globe-ot, a legjobb filmnek, rendezésnek és a legjobb férfi főszereplőnek (Leonardo DiCaprio) járót már elnyerte a most induló díjszezonban. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ZSENINEK LÁTJA

Steve Jobs
2016.01.13.

A Steve Jobs egy szokatlan biopic az Apple-guru életéről Aaron Sorkin és Danny Boyle tálalásában. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KI MÉRGEZTE MEG A KÁVÉT?

Aljas nyolcas
2016.01.07.

Hiába forgatták 70 mm-es szélesvászonra, Tarantino legújabb mozija egyben a legkevésbé filmszerű is, de ő az egyetlen rendező, akinél ez korántsem jelent rosszat. CSIGER ÁDÁM KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez