SOKK, HATÁS

Gisèle Vienne: Jerk (Faszfej) / Budapesti Őszi Fesztivál
2008.10.15.

A színház egyre kevésbé hagyja, hogy a nézőtér sötétjében kényelmesen hátradőlve szórakozzunk: bevon, provokál, felháborít, közreműködővé tesz. Mára ezt is megszoktuk és ismerjük, köszönjük és kérjük (vagy nem). JÁSZAY TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A SZABADZENE OLTÁRÁNÁL

IV. Újbuda Jazz Fesztivál
2008.09.19.

Az Újbuda Jazz Fesztiválra idén is érkeztek jeles amerikai avantgárd muzsikusok, de a magyar fellépőkben sem kellett csalatkoznunk. VÉGSŐ ZOLTÁN ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

MÉLYTENGER

Fehér Ferenc: Villanyszék trónusán / MU Színház
2008.07.08.

A nő zöld sátorszoknyájának fogságában és menedékében nézi terméketlen pillantással a semmit. A férfi villódzva sistergi körbe, de a dermedésben nem csiholódik tűz. Végtelenített keresztutat jár néhány méterre a céltól, a másik nemtől. HALÁSZ GLÓRIA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

EGYTŐL EGYIG

III. Nemzetközi Monotánc Fesztivál / MU Színház
2008.06.10.

A jelen cikk első részének címében feltett kérdésre így is válaszolhatunk: egytől (az) egyig. Mert az korántsem mindegy, mikor nyúl az alkotó az egyszemélyes műfajhoz. Ahogy nagyon nem mindegy az sem, ki az az alkotó. JÁSZAY TAMÁS CIKKE. Tovább a cikkhez

HONNAN HOVÁ?

III. Nemzetközi Monotánc Fesztivál / MU Színház
2008.06.09.

A kritikus semminek sem tud örülni: épp hozzászokott, hogy minden decemberben Dunaújváros bájosan ásatag szocreál kulisszái és méretes hóakadályai között rendezik meg a „monotáncosok” fesztiválját. JÁSZAY TAMÁS CIKKE. Tovább a cikkhez

BESZÉL A TEST, TÁNCOL A SZÓ

Az ismeretlen kutatása / MU Színház
2008.05.25.

Ha szavakkal akarom elmesélni Az ismeretlen kutatása műhelymunka során létrejött két előadást, máris belesétáltam a csapdába. Azok ugyanis a mozgás keltette jelentések megfoghatatlanságáról és csalfaságáról beszélnek. MAUL ÁGNES KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

INNEN SZÉP GYŐZNI

MU Terminál C est / MU Színház
2008.05.22.

A Bábel-Világban kaotikus szózuhatag ömlik a nyakunkba műkedvelő színházi keretek között, a Plain viszont egy professzionális, átgondolt, érzéki, elegáns koreográfia, mely alaposan megdolgoztatja a táncosokat. TÓTH ÁGNES VERONIKA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

LOPOTT ÁLMOK

Réti Anna: Éjszakai műszak / MU Színház
2008.05.07.

Ha születési körülményeit tekintjük, az Éjszakai Műszak a Lélek pulóver nélkül című előadásért járó Lábán Rudolf díjjal járó pénzből született. Valójában azonban álmokból szőtte új koreográfiáját Réti Anna. Rengeteg ötlettel, meglepő képekkel, melyek talán soká kisértenek minket (rém)álmainkban. Tovább a cikkhez

BURLESZK

cie. drift: Tönkretehetetlen / MU Színház
2008.04.23.

Anti-attrakciósorozat, akrobatikus Pilobolus-paródia, komikus bukástörténet a svájci compagnie drift Peter Schelling ötletéből készült Tönkretehetetlen című előadása. Velejéig önironikus, mozgásszínházi burleszk – felsőfokon. TÓTH ÁGNES VERONIKA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SZÉTÁZOTT MAZSOLÁK

Darvasi László: Bolond Helga / MU Színház
2008.04.18.

Ha egy előadás legizgalmasabb és legszínházibb pillanata az, amikor a borítását vesztett bőr masszázsszéket működés közben látjuk az üres színpadon... PAPP TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez