AKINEK A SZERENCSE MUZSIKÁL, JÁRJA

Beszélgetés Mohácsi Jánossal / Színikritikusok Díja 2011
2011.09.11.

"A katarzis nem a kis élmények boltja, hanem a nagy élmények nagyáruháza." Folytatjuk beszélgetés-sorozatunkat a Színikritikusok Díjára jelölt alkotókkal. PROICS LILLA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

AVAGY ELMENNEK ŐK

Vízkereszt, avagy elmentek ti a jó kurva anyátokba / Kaposvári Egyetem Művészeti Kar
2011.08.21.

Mi mással énekelhetné el hattyúdalát a Kaposvári Egyetem végzős Mohácsi-osztálya, mint a Vízkereszttel? És hol máshol, ha nem Petörkén? És hogy máshogy, ha nem így? MARKÓ RÓBERT ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

TRASH REALITY

Darvas Benedek - Pintér Béla: Parasztopera / Pécsi Nemzeti Színház, POSZT 2011
2011.06.08.

A kevés előadást megért pécsi Parasztoperát nézve nem lehet figyelmen kívül hagyni a „felhasználás” kérdését. Mohácsi András színpadképe (a sok összepréselt hulladékbála) metaforikusan akár az adaptáció problémájára is utalhat. OROSZLÁN ANIKÓ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ERKÖLCSTELEN SZEKRÉNY

Heltai Jenő: Naftalin / Weöres Sándor Színház, Szombathely
2011.05.30.

Mohácsi János pályájának jellegzetessége, hogy a nagyformátumú vállalkozások szüneteiben a rendező kifejezetten szórakoztató célzattal „bolondít meg” olyan komédiákat, melyeknek a világa csak látszólag áll távol az övétől. URBÁN BALÁZS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MEGHALNI KÖNNYŰ, ÉLNI NEHÉZ

Kovács Márton–Mohácsi István–Mohácsi János: Egyszer élünk, avagy a tenger azontúl tűnik semmiségbe / Nemzeti Színház, POSZT 2011
2011.02.27.

A megtörtént eseményekből kiinduló, a valóságot mesébe oltó, a rejtőzködő költészetet, az (ön)ironikus groteszket és a brutális abszurditást ötvöző mű múltunkkal és jelenünkkel való szembenézésre késztet. NÁNAY ISTVÁN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MEGOLDJA LÍRAIBBAN

Molnár Ferenc: Játék a kastélyban / Csiky Gergely Színház, Kaposvár
2011.02.09.

Molnár Ferenc dramaturgiájának keresztezése Mohácsi Istvánéval; régi és új kaposvári színészek találkozása Mohácsi János rendezői professzionalizmusával; életbevágó kérdésekre való rákérdezés: az évad egyik legfontosabb előadása. MARKÓ RÓBERT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

TEXTUÁLIS ZAKLATÁS

Mohácsi István: Francia rúdugrás / Pécsi Nemzeti Színház
2010.12.09.

Susan Sontag írja, hogy a tragédia és a komédia leginkább egymáshoz való viszonyukban határozhatók meg. A ma közhelyesnek tűnő kijelentés azt is implikálja, hogy nincsenek tiszta műfajok, illetve bármely erre való törekvés a hatás, az élmény rovására mehet. OROSZLÁN ANIKÓ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

NYELVÉBEN ÉG

Szakértők koncert / POSZT 2010
2010.06.13.

A POSZT zenés ajándékkosara a kaposvári színészekből, hallgatókból és budapesti kollégáikból álló kórus és a Mohácsi János színdarabok komponistáiból, zenészeiből álló rezes-húzós-ütős banda koncertje volt a Dóm előtt. Sajátosan nemzeti színű, fanyar és vidám előadás. SISSO ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

A SZÍNE ÉS A FONÁKJA

Michael Frayn: Veszett fejsze / Szatmárnémeti Északi Színház Harag György Társulat, POSZT 2010
2010.06.09.

Ne is álmodj a POSZT-ról, kajánkodnak színészei a feldúlt rendezővel, aki csak pislog, magába szállva, szegény. Már minden megtörtént, ami csak megtörténhetett a festett kulisszák előtt és mögött. A premiernek annyi, de virul a színház. KOVÁCS DEZSŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A JÓ, A ROSSZ, A SZÉP, A GONOSZ

Tóth Ede: A falu rossza / Kaposvári Csiky Gergely Színház
2010.05.31.

Boriska fel akarja lógatni magát. Dobálja a csomózott kötelet fölfele egy magasan kiálló gerendára, de a mutatvány sehogy nem akar sikerülni. A humorral dúsított, iróniába áztatott népszínmű virgonc derűvel szólal meg Kaposváron. KOVÁCS DEZSŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez