AZ OLVASÓNAK FONTOSABB

Beszélgetés Molnár Piroskával / Színikritikusok Díja 2012
2012.09.09.

A Nemzeti Színház előadásában, A tanítónőben nyújtott alakításáért kapott jelölést Molnár Piroska, a Színikritikusok Díja női mellékszereplő kategóriájában. A magyar kritikáról kérdeztük. PROICS LILLA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

ELEGANCIA ÉS OLDOTTSÁG

32. Színikritikusdíj-átadó gála a Nemzeti Színházban
2012.09.09.

A színházi szakma közös ünnepének idén a Nemzeti Színház ad otthont. 2012. szeptember 16-án este 8-kor kiderül, hogy a színikritikusok szerint kik voltak az elmúlt évad legjobbjai a hazai színpadokon. Tovább a cikkhez

A SZÍNÉSZET NEM ÚJSÁGÍRÁS

Beszélgetés Máté Gáborral / Színikritikusok Díja 2012
2012.09.03.

Sorozatunkban a színikritikusok díjának idei várományosait szólaltatjuk meg. Máté Gábort, a Katona József Színház A mi osztályunk-előadásának rendezőjét kritikáról, díjról, szembesítésről kérdeztük. STUBER ANDREA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

NEMZETI LÉTKÉRDÉS

Hamlet/Nemzeti Színház
2012.07.31.

Örök körforgás, amelyben már-már mindegy, ki uralkodik. Mindegy lenne, de mégsem az, mert a helyzet fokozódik, az élet romlik, az ifjú Hamlet vállát pedig nagyobb súly nyomja, mint eddig bármikor. CZENKLI DORKA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

FINOM ERŐSZAK

Marina Abramović: Az üresség nyolc leckéje / Mélycsarnok
2012.03.04.

A világhírű szerb művésznő több évtizedes pályafutása során összeszabdalta, megégette, megmérgezte, megfojtotta magát, és a tűrőképesség határáig préselte, ostorozta, szúrta, pörkölte testét és lelkét. A Mélycsarnokban inkább a művész neve üt – az viszont nagyot. FÜRTH ESZTER ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

ÉLETKÉPES ELŐADÁS

Bródy Sándor: A tanítónő / Nemzeti Színház
2012.02.19.

Bródy Sándor falusi zsánerképeinek minden mozzanata magyarázatra szorul, jóllehet semmi lényegi nem változott: az urambátyám ma korrupció néven ismert, a „fajmagyar szupremácia” egyszerűen rasszizmus, a makulátlan tanítónő pedig ugyanúgy jön, lát és továbbáll, ahogy eddig is. LÉNÁRT ÁDÁM ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

AZ EGY GYŰRŰ

Ulrich Hub: Náthán gyermekei / Nemzeti Színház
2012.02.14.

A rasszizmus, a faji és vallási megkülönböztetés, a kiközösítés mindig hálás témája a művészetnek. A kultúra kezdetei óta a világ nem sokat változott e téren. Mindig lesznek csoportok, akik gyűlölnek majd másik csoportokat. Összeférhetetlenek vagyunk és kész. PUSKÁS PANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A BESZÉLGETÉS FOLYTATÁSA

Sütő András: Egy lócsiszár virágvasárnapja / Nemzeti Színház - POSZT 2012
2012.01.26.

A kritikus ítéletalkotását általában nem befolyásolhatja más, mint az előadás láttán átélt, tudatosított élménytények, melyeknek – tágabb ismereteibe ágyazva – pontos, érdeklődést keltő nyelvi formát kell adnia véleménye tolmácsolásához. Néha azonban kissé változhat a helyzet. TARJÁN TAMÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

ISTENT KERESVE

Megnevezhetetlen; Cherry-Brandy / Nagy József Regionális Kreatív Műhely, Centre Chorégraphique National d’Orléans, Café Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál 2011
2011.11.02.

A megtévesztő névre „átkeresztelt” budapesti őszi fesztivál egyik vendégművésze Nagy József (Szkipe) volt, akinek két igen eltérő karakterű, ám azonos lényegű produkcióját lehetett látni. NÁNAY ISTVÁN ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

MESTERSÉGE CÍMERE

A pecsenyehattyú és más mesék / Vaskakas Bábszínház
2011.10.23.

Banga Ferenc képmutogatós táblarajzai helyett Pelsőczy Réka rendezői keze nyomán a Vaskakas bábszínészeinek karakterformáló és tárgyanimációs készsége teremt új, éltető közeget Parti Nagy Lajos meséinek – a sokszínűség arca mögé rejtve a mesterség minden csínját és fokát. MIKLÓS MELÁNIA ELEMZÉSE. Tovább a cikkhez