TEGEZVE MAGÁZÁS

Tennessee Williams: Vágyvillamos / Radnóti Miklós Színház - POSZT 2012
2011.11.17.

A bemutatóhoz a rendező és a díszlettervező új fordítást készített, melynek egyik jellegzetessége, hogy metszőn váltogatja a tegezést és a magázást. A két megszólításmód maga is kiélezett párbeszédet folytat Zsótér Sándor dialógusszínházában. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

BÖRTÖNROKOKÓ

Kander – Ebb – Fosse: Chicago / HOPPart, POSZT 2011
2011.06.13.

A Szikra Cool Tour House-ban tartotta utolsó Chicago előadását a POSZT előtt a HOPPart Társulat. Zsótér Sándor rendezése, amely elnyerte tavaly a legjobb zenés előadás díját, úgy tűnik, könnyedén befoglal bármilyen teret, főleg, ha az egy volt filmszínház. SISSO ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

A FALOVACSKA TÚLSÓ OLDALA

Eugène Labiche–Marc Michel: Egy olasz szalmakalap / József Attila Színház
2011.03.22.

Infantilis dilinyó vagy monumentális idiotizmus? A pipacsos olasz szalmakalap az ősbemutató óta, kerek százhatvan éve eteti meg magát egy francia lóval és a mindenkori közönséggel. Nagyon tud valamit a nevettetésről. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

FÉRJHEZMENNI, FÉRJHEZMENNI, FÉRJHEZMENNI

Beaumarchais: Figaro házassága / Maladype
2011.01.30.

Zsótér Sándor remek választása, hogy Törőcsik Marival játszatja el Marcelina, a vénlány szerepét. A fekete ruhában esküvőt követelő nő - aki csak egy célt lát maga előtt: „Férjhezmenni hozzá, férjhezmenni” - egyszerre karikaturisztikus és végtelenül tragikus jelenség. SEBŐK BORBÁLA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

SZÍNHÁZ ÉS ZSURNALISZTIKA

Notóriusok VII. / Katona József Színház, Sufni
2010.12.16.

Két ok is van, hogy Meller Rózsira emlékezve folytatódjék a múltfaggató sorozat. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A BLAHÁNÁL

Bertolt Brecht: Félelem és macskajaj a Harmadik Birodalomban / Ódry Színpad, POSZT 2011
2010.12.07.

Attól félek, idén is Zsótér Sándor nevéhez fűződik majd az évad (egyik) legkiválóbb előadása. Természetesen nem Zsótér sikerétől, hanem a premier fojtogató időszerűségétől félek. Illetve attól, hogy legjobb esetben is háromszázan látják összesen, így a kutya sem figyel rá. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ÓLOMCIPŐ

Paul Claudel: Selyemcipő / Gárdonyi Géza Színház, Eger
2010.10.24.

Paul Claudel négy nap eseményeibe végtelenített drámája a hitről és Zsótér Sándor rózsafüzéreinek találkozása az egri színpadon. SZABÓ-SZÉKELY ÁRMIN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

OPERETTEN INNEN ÉS TÚL

Harmath Imre – Fényes Szabolcs: Maya / Gárdonyi Géza Színház, Eger, POSZT 2010
2010.04.05.

Zsótér Sándor és az operett találkozása korántsem véletlen, mégis: legalább annyira meglepő, mint amennyire szükségszerű. Az egri debütálás legfőbb erénye, hogy az operettjátszás közkézen forgó kliséinek megmutatása mellett bőven jut hely azok parodizálására is. JÁSZAY TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ÁLLOMÁSDRAMATURGIA

Goethe: Faust / Budapest Bábszínház
2010.03.03.

Az alapötlet – Faust utazásait a New York-i metróba tenni – markáns indítás; Balázs Zoltán a Budapest Bábszínház nagyméretű színpadán meggyőzően használ ki számos játéklehetőséget, miközben az állomásról állomásra haladást is újraértelmezi. THOMAS IRMER KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

HAMLET JUNIOR

Shakespeare: Hamlet / József Attila Színház
2010.01.31.

A legfontosabb szerepet a színház függönye kapta. Csimpaszkodó színésztest súlyától zárul, nyílik. Hamlet homloka izzadságát törli belé, mások függönyhengerben pörögnek cselekményen kívülre. A dán herceg tragédiája: színjáték, és a címszereplő rendezi. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez