MI, IDEGENEK
Andrew Haigh: All of Us Strangers

Az All of Us Strangers finom, legtöbbször csendes, szomorú film a magányról, kapcsolódásról, vágyakozásról és a szeretet transzcendens erejéről. Generációkat és idősíkokat összekötő meleg love story. Andrew Haigh angol író-rendező megmutatja, mivel küzdenek azok, akár 1987-ben, akár 2024-ben, akiknek nem adatott meg a normalitás, a többség kényelme. A meséje nem didaktikus, nem érzelgős, csak mély érzelmekkel szeretni tanít. MESTERHÁZY LILI KRITIKÁJA.

Tovább a cikkhez

Hirdetés

szepmu Fortepan revizor
budaors 20240118
szepmu kapuk
orlai lavina 20240110

Hirdetés

72 dpi
btm 20240224 revizor
szfvar 20240118
6szin kizarolag revizor
maimano munoz revizor
bun es bunhodes

MERÉNYI ÁGNES ÁPRILISI KULTURÁLIS AJÁNLÓJA

Áprilisi ajánlóm fókuszába jórészt történelmi és társadalomtörténeti művek kerültek. Egy kétes eredetű bécsi gyűjtemény, lakhatás- és menzatörténet, a rendszerváltozás korszakának vonatjegyhamisítási sztorija, G.W. Pabst filmrendező viszonyulása a hitleri hatalmi gépezethez. Talán a zenei események lógnak csak ki a sorból. De nem kell mindent kényszeresen egy dobozba szuszakolni. MERÉNYI ÁGNES AJÁNLÓJA.

Bírom a kritikát. Na, erre befizetek!
Ezeket a cikkeket előfizetőink olvashatják. Már előfizetőnk vagy? Lépj be!
Belépek Előfizetek
Tovább a cikkhez

A MÁGIKUS NÉGYZET ÉS A KIHAGYOTT LEHETŐSÉG
À la recherche de Vera Molnar – Vera Molnar művei és kortárs reflexiók / Ludwig Múzeum

2023 decemberében hunyt el Vera Molnar magyar származású francia művész, aki az elsők között foglalkozott computer arttal és generatív művészettel: már 1976-ban beemelte sorozataiba a Fortran programozási rendszert. A Ludwig Múzeum április közepéig látogatható kiállítása az 1924-ben született magyar születésű művész életművét kíséreli meg bemutatni kortárs reflexiókkal karöltve. MARTINCSÁK KATA KRITIKÁJA.

Tovább a cikkhez

A FESZTIVÁL NAGYOBB, MINT ÉN
Interjú Carlo Chatriannal, a Berlinálé művészeti igazgatójával

Öt év és egy lenyűgöző érzékenységű kurátori szemlélet kikristályosodása után menesztették a Berlinálé igazgatói tandemjét. Interjúnkban Carlo Chatrian művészeti igazgató értékeli az elmúlt éveket, és az is kiderül a beszélgetésből, hogy követett-e el hibát a német kultuszminiszter... GYENGE ZSOLT INTERJÚJA.

Bírom a kritikát. Na, erre befizetek!
Ezeket a cikkeket előfizetőink olvashatják. Már előfizetőnk vagy? Lépj be!
Belépek Előfizetek
Tovább a cikkhez

ERRE VANNAK A TESTVÉREK
Sean Durkin: Vaskarom

A pankráció megjátszott világa mögött zajló valós sorstragédiának és a Von Erich családnak állít emléket Sean Durkin rendezése, mely egyszerre sportfilm, szellős biopic, felemelkedés- és bukástörténet, de leginkább lélektani dráma hordozott traumákról, testvériségről és egy megdöbbentő családi átokról. CSOMÁN SÁNDOR KRITIKÁJA.

Bírom a kritikát. Na, erre befizetek!
Ezeket a cikkeket előfizetőink olvashatják. Már előfizetőnk vagy? Lépj be!
Belépek Előfizetek
Tovább a cikkhez

Hirdetés

magveto krasznahorkai 20240117
btm kozepkor 20240115
szepmu 20240224 revizor
orlai mikor hazudtam 20240110
babszinhaz krabat kicsi revizor

SCHIFF ÚR ZONGORÁZIK, SCHIFF ÚR VEZÉNYEL…
Schiff András és a drezdai Sächsische Staatskapelle koncertje / Wiener Konzerthaus

…méghozzá a drezdai Staatskapelle zenekarát, sokadszor, a 2020-21-es évadban ugyanis az együttes rezidens művésze volt, és már a történelmi kilencvenes években is velük vette lemezre Beethoven összes zongoraversenyét. Még ha mindezt nem is tudtuk volna, a bécsi Konzerthaus-beli koncerten jól kivehető volt a szólista és zenekar, karmester és zenekar közötti harmónia, a rutinos együttműködésen túlmutató művészi affinitás. GYENGE ENIKŐ BESZÁMOLÓJA.

Tovább a cikkhez

HÁRMAN BESZÉLGETNEK
Grigorij Szokolov zongoraestje / Müpa Budapest

Vajon él-e még Robert Schumann képzeletének szülötte, a Dávid-szövetség? Jár-e még koncertre a szenvedélyes Florestan, az álmodó lelkű Eusebius és a mérleg nyelve, a bölcsen megfontolt Raro mester? Jár bizony, de még mennyire: a három vitapartner legutóbb az orosz zongoraművész, Grigorij Szokolov szólóestjét hallgatta meg a Müpában. Koncert utáni eszmecseréjüket CSENGERY KRISTÓF hallgatta ki és jegyezte le.

Bírom a kritikát. Na, erre befizetek!
Ezeket a cikkeket előfizetőink olvashatják. Már előfizetőnk vagy? Lépj be!
Belépek Előfizetek
Tovább a cikkhez

A KEMÉNYKALAPOS GYILKOS
William Shakespeare: Macbeth / Pinceszínház

Bajban lennék, ha meg kellene mondanom, Tóth András pinceszínházi Macbeth-rendezésének számomra mi a kulcsfogalma, kulcsmomentuma. Nem azért, mert nem találni ilyet az előadásban – éppen ellenkezőleg; akár hosszú listát is írhatnék a produkció olyan ötleteiről, felvetéseiről, formai elemeiről, amelyek egy eredeti interpretáció kulcsai lehetnének. Amivel éppúgy jellemezném a bemutató erényeit, mint problémáit. URBÁN BALÁZS KRITIKÁJA.

Tovább a cikkhez

EGÉSZ NÉPEMET?
Színházi nyelvújítás: egy szakmai beszélgetés margójára – Vidnyánszky, L. Simon, Szász Zsolt, Smid Róbert

Ez a színházi nyelvújítás, ez valahogy beakadt a szervezőknek, mert újítás, az nincsen a láthatáron sem a Benczúr Ház hetvenes évek patináját mutató dísztermében, ahol az egyik írószövetség van otthon, és ahol az egyik asztalon – mindjárt a pogácsa és az üdítő mellett – gusztusosan elrendezve a Szcenárium nevű kiadvány kínálja magát, a Nemzeti Színház „művészeti folyóirata”, krémszínű fényes műnyomó papíron, jó drága, viszont szintén a hetvenes évek divatja. CSÁKI JUDIT ÍRÁSA.

Bírom a kritikát. Na, erre befizetek!
Ezeket a cikkeket előfizetőink olvashatják. Már előfizetőnk vagy? Lépj be!
Belépek Előfizetek
Tovább a cikkhez

INSTA-MOSOLY A CSALÁDI FÉNYKÉPALBUMBAN
Ruben Östlund–Tim Price: Lavina / Belvárosi Színház

Egy sikeres film színpadi adaptációja esetében mindig elsődleges kérdés, tud-e valamit hozzátenni vajon az eredetihez. Véleményem szerint az Orlai Produkció és a Katona József Színház közös előadása, a Lavina megugorja ezt az akadályt azzal, hogy Svédországból Magyarországra hozza ezt az alapvetően Franciaországban játszódó történetet. PUSKÁS PANNI KRITIKÁJA.

Tovább a cikkhez

HALLGASS! DE MIT?
A hazai podcast-univerzum

Egyre bővül a magyar podcast-birodalom, hazai audió tartalmaink széles skálán mozognak, mind témájuk, mind hangvételük tekintetében. Miközben a podcastek száma és hallgatottsága fokozatosan növekszik, azt látjuk, hogy a podcast még mindig kevéssé kutatott műfaj. TÓTH-GYÓLLAI ORSOLYA ÍRÁSA.

Bírom a kritikát. Na, erre befizetek!
Ezeket a cikkeket előfizetőink olvashatják. Már előfizetőnk vagy? Lépj be!
Belépek Előfizetek
Tovább a cikkhez

MÁRCIUSI VÉNEK
Lóth Balázs: Most vagy soha!

Rákay Philip, Szente Vajk, Kis-Szabó Márk forgatókönyvírók és Lóth Balázs rendező filmje, a Most vagy soha! több mint kétórás film az 1848-as magyar forradalom huszonnégy órájáról. De ez a látványos, keresetten régimódi film nem fog lángra lobbantani senkit. Természetesen nem is ez a célja. MESTERHÁZY LILI KRITIKÁJA.

Tovább a cikkhez