NEM MŰVÉSZET, CSIRKE

A fajok eredete / Sirály, Nézőművészeti Fesztivál 2011
2010.09.21.

Ki rendezhetne jobb filmet a csirkéknek Mucsi Zoltánnál? Ki írhatna viccesebb dialógusokat egy pszeudo-darwinista komédiához Tasnádi Istvánnál? Minden adott a durranáshoz, mégis csak egy pukkanás a vége. NAGY GERGELY MIKLÓS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

DESZKA, PUZZLE

IV. Deszka Fesztivál, Debrecen
2010.03.17.

Egyenletesen színvonalas mezőny, néhány kiugróan izgalmas előadás, meg tartalmas beszélgetések-viták jellemezték az idei, immár negyedik Deszka Fesztivál első négy napját. KOVÁCS DEZSŐ BESZÁMOLÓJA. Tovább a cikkhez

„ÖREG VAGY”

Tasnádi István: Fédra Fitness / KoMa Társulat - ALKA.T, POSZT 2009, DASZSZ 2009, KDF 2009, dunaPart Platform 2011
2009.09.10.

Beavató színházként, színpadot sose látott tizennyolc évesek számára tökéletes választás lenne a fitneszterembe helyezett, testépítők világában játszódó Phaidra-történet. Csak valahogy el is kéne csábítani őket az előadásra. KOVÁCS BÁLINT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SZÁLKÁS

III. Deszka Fesztivál, Debrecen
2009.03.05.

A kortárs magyar dráma színpadon előadva cirka másfél órát vesz igénybe, szünet nélkül játsszák egy szűk, klausztrofób térben, és arról szól, hogy milyen szerencsétlenek vagyunk – szerelemben, munkában, életvitelben és gondolkodásban egyaránt. Vagy nem. JÁSZAY TAMÁS ÖSSZEFOGLALÓJA. Tovább a cikkhez

SZOBAFÓBIÁK

Szputnyik Hajózási Társaság: Bérháztörténetek 0.1 / MU Színház, 7. Nemzetközi Kortárs Drámafesztivál, POSZT 2009
2009.01.08.

Bútorozatlan szobában találja magát a MU Színház kamaratermébe érkező néző. Matrac, szék – más nemigen kerül a relatíve tágas térbe. Ez a szoba a cselekmény helye, merthogy a Szputnyik előadása - némiképp ellentmondva önnön címének - nem a házra, hanem a lakásra fókuszál. URBÁN BALÁZS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SEM PARA, SEM VARIETÉ

Tasnádi István: Paravarieté / Yorick Stúdió, Marosvásárhely
2008.08.03.

Amikor Ezerarcú Fregoli üdvözöl bennünket, még nem gyanakszunk. Aztán lemegy egy szám, kettő, három, s a közönség tagjai mind dermedtebben néznek egymásra; mintha nem egészen hinnénk, hogy azt látjuk, amit látunk… URBÁN BALÁZS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A HATODIK ÉRZÉK HIÁNYA

Tasnádi István: Tranzit / Hevesi Sándor Színház, III. Deszka Fesztivál
2008.04.10.

„Ultramodern darab – mondja a színházból kifelé jövet az ismeretlen néző (a kritikus pedig hallja és elteszi magának) –, a félelmeinkről szól.” Ez is egy megfontolandó vélemény Tasnádi István Tranzit című színművéről. STUBER ANDREA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

GRAPEFRUIT, KŐ

Tasnádi István: Magyar a Holdon / III. Deszka Fesztivál
2008.03.13.

Minden magyar állampolgárnak jár egy telek a Holdon, hiszen a földi létet elviselhetetlenné tettük. A felparcellázás megtörtént; afrikai, ázsiai és óceániai holdbéli telekszomszédaink lettek, és maradtak a románok és a szlovákok. Egy jóságos cég állja az utazási költségeket. URBÁN BALÁZS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

LEHMANN ÚR ÉS A KONTEXTUS

Berlin Blues - Budapesti Kamaraszínház
2008.01.23.

Forgóajtón át jutunk a Budapesti Kamaraszínház Ericsson Súdiójának apró nézőterére - „egyesével tessenek, mert beszorulnak!” -, amely erre az estére blues-kocsmává alakult, asztalokkal, bárpulttal, a komplett zenekarnak felállított dobogóval, sőt, galériával. KARSAI GYÖRGY KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez