FONCSOR

Kovács Gerzson Péter – TranzDanz: Diverzity / MU Színház
2013.10.17.

Huszonöt éves a TranzDanz: Kovács Gerzson Péter műhelyében a magyar táncművészet színe-virága megfordult az elmúlt negyed században. A társulatvezető, aki kipróbált művésztársak, fiatal ígéretek sorát emelte és emeli munkáiba, e választásaiban ritkán nyúl mellé, vagy inkább soha. Tovább a cikkhez

ÉRTED HARAGSZOM

L1danceFest / Bakelit, MU színház
2013.10.10.

Lelkesen amatőrködő izraeliek, nevetésben kibontakozó németek, gender témát megpiszkáló magyarok – és a sor természetesen folytatódik, mert folytatható: tizenhárom nemzet tizenöt előadása az idei ötnapos L1 feszten, melynek a közepét szúrtuk ki szemlézésre magunknak. KRÁLL CSABA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

LELTÁR ÉLETEKRŐL

Tünet Együttes: Apropó / MU Színház
2013.07.09.

Decemberben ünnepelte fennállásának tizedik évfordulóját a Tünet Együttes, a társulat vezetője idén lett negyvennégy éves, nem meglepő hát, hogy a társulat körül megszaporodtak az idő múlásával, a számvetéssel, a halál gondolatával foglalkozó darabok. VARGA ANIKÓ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

EGY ÉS OSZTHATATLAN

Artus: egy meg egy az egy / Trafó
2013.05.06.

Tovább a cikkhez

MINDENTŐL FÜGGETLENÜL

Hungarian Showcase 2013 / Kedd, szerda, csütörtök
2013.03.11.

Az előző beszámolóban már érintettem a függetlenség kérdését, most van itt az ideje a kifejtésnek: a showcase soron következő három napján látható kilenc előadásból hetet budapesti független színházi csapatok készítettek. JÁSZAY TAMÁS BESZÁMOLÓJA, 2. RÉSZ. Tovább a cikkhez

ÉN IS SZERETNÉK JÁTSZANI

Káva Kulturális Műhely: Bábok / MU Színház
2013.02.26.

A résztvevőkre épített színházi előadás rengeteg veszélyt rejt, a néző sokszor kényelmetlen, kiszolgáltatott szituációkban találhatja magát. Hogy mi a receptje a közönség fájdalommentes beavatásának, arra a Káva Kulturális Műhely tudja a választ. PUSKÁS PANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

FELSZABADÍTANI A KREATIVITÁST!

Kortárs TáncGenerációk Szemle / Trafó, MU Színház, Nemzeti Táncszínház
2012.11.01.

A művészet az utcán, a plázában, a piacon, a metrón, a mozgólépcsőn, az építkezésen, az aluljáróban, akárcsak a valódi hajléktalanság, a demokrácia iskolája. KRÁLL CSABA ÖSSZEFOGLALÓJA, 2. RÉSZ. Tovább a cikkhez

KREATÍV SZÍNHÁZAT AZ ISKOLÁKBA!

Tantermi Színházi Szemle / FÜGE Produkció, MU Színház
2012.05.14.

A tantermi színház egyik fontos célja a művészet segítségével kreatív szemléletet vinni az iskola falai közé. A műfaj nem kiforrott, keresi hatékony formáit, de az idei szemle tanúsága szerint is komoly művészi és pedagógiai lehetőségeket rejt. SZ. DEME LÁSZLÓ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

APÁM ÉS A KORTÁRS TÁNC

Hodworks: Ahogy azt az apám elképzelte / MU Színház
2012.05.06.

Hód Adrienn legújabb, Molnár Csabával és Marco Torrice-vel közös koreográfiája a tánc határaira kérdez rá, miközben szétdúlja annak megszokott kereteit: a fekete függönyökkel és padlóval határolt teret, a köznapi világból zenével és sötéttel kiszakított illúzióbarlangot. VARGA ANIKÓ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

Címkék: Hodworks, MU Színház

KÉPEK IDEJE: BACON, FREUD, LYNCH

Gergye Krisztián Társulata: Folyamatos jelen / Trilógia Maraton II/1-2-3, MU Színház
2012.04.17.

„Előre elnézést kérünk a valóságunkért” – a Folyamatos jelen második stációjában elhangzó mondat nem éppen túlcsiszolt, de feltétlenül igaz a trilógia mindhárom előadására. KRÁLL CSABA ÍRÁSA, 2. RÉSZ. Tovább a cikkhez