MIÉRT NEM WERK?
Színház /

MIÉRT NEM WERK?

Simkó Beatrix: A kredenc a pincében maradt / Trafó

Az „elő-adás” a Trafó célkitűzésének megfelelve nem egy élőben streamelt színházi előadás. Interjúk, próbafelvételek és az elméleti háttérmunkába való betekintés segítségével kerülünk közelebb ahhoz, amit az alkotók erről a témáról szeretnének átadni. Felmerül azonban a kérdés: miért nem werkfilm? Tovább a cikkhez

CSUMÁRA FÁJ
Színház /

CSUMÁRA FÁJ

Fantomfájdalom: Táncdráma Trianon évfordulója / Székesfehérvári Balett Színház

2013-ban a Barackfáról szólt az Összetartozás dala. 2020-ban új gyümölcsöt találtak a Tündérkertben, amely a Kárpát-medencei magyarság közös múltját és jelenét, s ha magját elültetjük, talán még fenntartható jövőjét is szimbolizálja: a Fantomfájdalom színpadán piros és zöld almák gurulnak. Tovább a cikkhez

FOGJ EGY SÉTAPÁLCÁT ÉS LÉGY VIDÁM!
Színház /

FOGJ EGY SÉTAPÁLCÁT ÉS LÉGY VIDÁM!

Anthony Burgess: Gépnarancs / Miskolci Nemzeti Színház

A Gépnarancs színpadi adaptációjának művészi feladványa arra a játékra emlékeztet, amikor valaki a sor elején suttogva elindít egy mondatot, majd az utolsó hangosan kimondja azt a többieknek. Tovább a cikkhez

ICH BIN SO GUT
Színház /

ICH BIN SO GUT

Maladype Színház – Fehér Ferenc: Metropolisz

Merész vállalkozás, ha egy koreográfus egy színházi társulatnak némafilmet adaptál színpadra. Fehér Ferenc, persze, mindig merész volt, én pedig kíváncsi: vajon mennyit képes abból a mélyen önmagából táplálkozó mozgásnyelvből a rendezői munkába transzponálni? KOMJÁTHY ZSUZSANNA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

EMLÉK ÉS VARÁZSLAT
Színház /

EMLÉK ÉS VARÁZSLAT

A Revizor Dekameronja – 23. nap

Fordítási gyakorlat haladóknak, avagy mi a kapcsolat a klasszikus zene és a kortárs tánc, egy élő előadás emléke és a laptopon újratöltött élmény között? JÁSZAY TAMÁS NAPLÓJA. Tovább a cikkhez

A LADÁNYI
Színház /

A LADÁNYI

A Revizor Dekameronja – 50. nap

Aki a Tánc Világnapján született, annak ez munkaköri kötelessége, mármint a gátak, határok, kötöttségek nélküli, akárhogy nézem, úgy tűnik: teljes értékű létezés. JÁSZAY TAMÁS NAPLÓJA. Tovább a cikkhez

DOLGOZNI KELL AZÉRT, HOGY DOLGOZHASSUNK
Színház /

DOLGOZNI KELL AZÉRT, HOGY DOLGOZHASSUNK

Interjú Meczner Verával és Cortés Sebastiánnal, a StageHive platform alapítóival

A StageHive az európai előadó-művészeti világ szakemberei számára létrejött kommunikációs platform. Tovább a cikkhez