MINT A MESÉBEN: UTAZUNK
Könyv /

MINT A MESÉBEN: UTAZUNK

Tittel Kinga: Mesélő Budapest, A várnegyed titkai, A Duna kincsei

Tittel Kinga rendhagyó útikönyvsorozata gyerekeknek már a hatodik kiadásnál tart, és több mint 15.000 eladott példányt számlál. Nem ritka ez egy bestseller esetében, az azonban nem szokványos, hogy egy alapos tárgyi tudással, komoly művészi igénnyel elkészített kiadvány ennyire népszerű legyen. Tovább a cikkhez

RÓKASZÍV
Színház /

RÓKASZÍV

Vuk / Vaskakas Bábszínház

Vuk története – felnőtt fejjel nézve – olyan, mintha a bibliai József életét követnénk, a fölívelő egyiptomi időkben. Neki drukkolni annyi, mint hódolni a hősnek, a maga erejéből sikeresnek, a szerző-védő, épeszű és könyörtelen gyereknek, s a bájjal teli, ifjúi férfierőnek. GABNAI KATALIN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

CSAK INNEN EL
Színház /

CSAK INNEN EL

Krausz Attila – Tasnádi István: Tipli / Kolibri Pince

Ülök a Kolibri Pincében, nézem a Tipli című előadást, és egy jelenet után rájövök, hogy ezeket a srácokat én ismerem valahonnan. PUSKÁS PANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KILÓG A LÚDLÁB
Színház /

KILÓG A LÚDLÁB

Fazekas, Benkó, Fábián, Zságer-Varga: Matyi elszabadul, avagy sok lúd disznyót győz / Szegedi Nemzeti Színház

A fiatal, tanulni és a világot megjavítani vágyó munkaerő csomagol és indul külföldre, miután a sötét nagyúr bezáratta az iskolákat meg a kórházakat. Ezekre nincs pénz, helyette viszont futja szoborállításra meg látványépítkezésre. Hol járunk vajon? JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

MENNYIRE “JUNIOR”?
Színház /

MENNYIRE “JUNIOR”?

Madách Imre: Az ember tragédiája „junior” / Kecskeméti Katona József Nemzeti Színház

Az előadás címe: Az ember tragédiája “junior”. Vajon mit takar, miben nyilvánul meg a “junior jelleg"? Cseke Péter negyedéves kaposvári osztálya majdnem teljes létszámban és rengeteg szerepben vesz részt a kecskeméti Kelemen László Kamaraszínházban bemutatott, ifjúságnak szánt előadásban. Tovább a cikkhez

OTHELLO MINIMÁL
Színház /

OTHELLO MINIMÁL

William Shakespeare: Othello / Harlekin Bábszínház

Arcok mozdulatlansága és egy történet mozgékonysága, egy osztályterem, és benne tényleg csak a legszükségesebb eszközök. Vajon hogyan lehet a leginkább minimálisra redukálni Othello tragédiáját ahhoz, hogy ne veszítsünk el belőle semmi fontos részletet? PUSKÁS PANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

TÁNCOLÓ BETŰTÉSZTÁK
Színház /

TÁNCOLÓ BETŰTÉSZTÁK

Lackfi János: Paradicsomleves betűtésztával / Vaskakas Bábszínház

Egy kisgyerekeknek szóló revü sok mindenre lehet jó: például felnőtt nézőjét rádöbbentheti arra, hogy milyen egyoldalú a színházról alkotott képe. FRITZ GERGŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez