KÉT ÓRA MÉG JENNIFER LOPEZ HÁTSÓJÁBÓL IS SOK

A Wall Street pillangói
2019.09.27.

Metoo ide vagy oda, nem könnyű felhőtlenül örülni a férfiakat megkopasztó sztriptíztáncosnők elhúzódó bulijának A Wall Street pillangóiban. BUJDOSÓ BORI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2019

SZÉTNYÍLT A KOREAI OLLÓ, ÉS MÁR GYILKOLNAK IS VELE

Élősködők / 16. CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztivál 2019
2019.09.26.

A zsánerkutyulós filmek mestere annyira fanyar viccet mesélt a szegények és gazdagok közti szakadékról, meg az erőszakról, mely annak mélyében fogan, hogy Cannes-ban mindjárt Arany Pálmával jutalmazták. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ATYA MATAT A GATYÁBAN

Isten kegyelméből
2019.09.26.

Lyoni pedofil pap áldozatainak önfeltárása és bosszúhadjárata egy kissé suta Ozon-filmben, amely leginkább az egyén felőrlődéséről szól. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2019

HOGYAN BUKIK MEG A RENDSZER?

A rendszer
2019.09.26.

Mielőtt bárkiben hiú ábrándokat keltene, a címben lefektetett kérdést csak felteszi, de nem válaszolja meg a spanyol A rendszer című film. Viszont szórakoztató rálátást enged arra, hogyan mennek a dolgok egy nyugati ország politikai boszorkánykonyhájában. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2019

NEM KURVA, AKI FÉL EGYEDÜL

Akik maradtak, Foglyok / 16. CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztivál 2019
2019.09.24.

Az Oscar-díjas Mindenki rendezője és a friss Oscar-nevezett Tóth Barnabás is a Rákosi-korszakban keresett és talált szíverősítő történeteket. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

REKVIEM A SZUPERHŐSÖKÉRT

The Boys
2019.09.24.

Különleges képességekkel és túlvilági lényekkel telített tömegkultúránkban nem sokat vár az ember egy sokadik szuperhősös sorozattól. Az Amazon legújabb produkciója mégis sikeresen rántja ki a szőnyeget a műfaj merev lábai alól. HARSÁNYI DOMONKOS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

Címkék: Sorozatok

RAMBO HALOTT

Rambo 5: Utolsó vér
2019.09.20.

Sylvester Stallonéban az utóbbi másfél évtizedben az volt a legszimpatikusabb, hogy ha két legismertebb figurájáról volt szó, nem csinált belőlük szánalmas bolondot. Egészen idáig. KOVÁCS GELLÉRT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2019

MÉLYREPÜLÉS A KALITKÁBÓL

Az aranypinty
2019.09.18.

Az irodalmi filmadaptációk buktatóinak ékes példájaként Az aranypinty egyszerre fárasztóan hosszú és fullasztóan tömör, ami különösen elkeserítő, ha a sztárgárda remek munkájára tekintünk. HARSÁNYI DOMONKOS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2019

XYZ

Eufória
2019.09.17.

Az HBO Eufória címre keresztelt sorozata nyolc sokkoló részen keresztül tárja fel, milyen az élete annak a Z generációnak, amelyet főként az internet nevelt fel. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

BOLYGÓKÖZI VÁLASZOK

Ad Astra - Út a csillagokba
2019.09.12.

Az Ad Astra – Út a csillagokba filozofikus hangvételű sci-fi, amelynek a középpontjában egy űrutazás áll, avagy ilyen az, amikor a 2001: Űrodüsszeia találkozik az Apokalipszis mosttal. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ÉLET, ÖRÖM, AUSCHWITZ

A létezés eufóriája
2019.09.11.

A Sóvirág próbafolyamatát megörökítő, Locarnóban és Szarajevóban is díjazott A létezés eufóriája jóval több szimpla werk- vagy holokausztfilmnél. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2019

ELLAPOSODÓ BOHÓCTRÉFA

Az - 2. fejezet
2019.09.05.

Stephen King gyerekevő bohóca megint rekordokat döntöget: ezúttal a világ leghosszabb horrorfilmjében hozza ránk a frászt. Annyiszor, hogy a végére már eluntuk. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2019

A BELSŐ VIETNÁM

Apokalipszis most – A végső vágás
2019.09.05.

Felfedezni a dzsungelben a bennünk élő Marlon Brandót – erre biztat Francis Ford Coppola gyönyörű lázálma és Új-Hollywood legvadabb mutatványa, az új időkhöz igazított Apokalipszis most. NAGY V. GERGŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2019

RAKONCÁTLANKODIK A BOJLER!

Downton Abbey
2019.09.04.

Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2019

KIÁBRÁNDULTSÁGBÓL JELES

Az amerikai birodalom bukása
2019.08.29.

A moralizálás is olyan, mint a tabletta. Csak addig csúszik, amíg van rajta egy kis édes zománc: a humor. Ám ha ez lekopik, marad a lelkiismeret-furdalás csupasz keserűsége. A gyógyulás illúziója nélkül. Ezért bukik el végül Denys Arcand új mozija is. PAPP SÁNDOR ZSIGMOND KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2019