BOKÁIG ÉR

Ponchielli: Gioconda / Erkel Színház
2019.02.27.

Időről időre a másodvonalbeli operákat is érdemes elővenni, de ilyenkor valahogy mindenből több kell: tehetségből, kreativitásból, körítésből. Almási-Tóth András Gioconda-rendezése azonban mindössze a kismedencébe merészkedett be. LÁSZLÓ FERENC ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

SERESS REZSŐ DARABOLVA

A Magyar Rádió Szimfonikus Zenekarának koncertje
2019.02.18.

Vajda Gergely minden szuicid gondolatot kigyomlált Seress Dezső agyonverhetetlen örökzöldjéből, és az is kiderült, miben rokon egymással Stravinsky és John Adams. CSABAI MÁTÉ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

NYÍLT FORRÁSBÓL

Zoltán Lantos’ OpenSource – Sonaris
2019.02.17.

Ügyesen keveri a kártyákat új lemezén Lantos Zoltán, a végeredmény ugyanis, hiába táplálkozik rengeteg forrásból, egyetlen pillanatra sem hallatszik eklektikusnak, sokkal inkább organikus egésznek. RÁTOSI MILÁN ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

AZ ÖRÖM ÁRNYALATAI

Várdai István és a Manchester Camerata / Zeneakadémia
2019.02.13.

Második budapesti vendégszereplésén Takács-Nagy Gábor angol együttese, a Manchester Camerata ugyanúgy Várdai István csellóművésszel lépett fel, mint négy évvel ezelőtt; ezúttal azonban Vigh Andrea hárfaművésszel megerősítve. MALINA JÁNOS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

HÉZAGMENTES ILLESZKEDÉS

A Human Feel a BMC-ben
2019.02.10.

Kár, hogy időnként a hangmérnök is beszállt a színpadi vadulásba, de így is óriási és maradandó élmény volt a Human Feel legelső magyarországi koncertje. RÁTOSI MILÁN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SZÉGYENKEZNI NINCS OK

A Chanticleer a Zeneakadémián
2019.02.04.

Bár a tíz alapítóból egy sem tagja már az énekegyüttesnek, a San Franciscó-i illetőségű Chanticleer jó egészségben fordult rá fennállásának 31. évére. Sőt, már jó ideje kissé kibővített felállásban, tizenkét énekessel lépnek fel, mint most, január 27-én is, a Zeneakadémián. MALINA JÁNOS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

KÖZELEDŐ FÉNY

A Liszt Ferenc Kamarazenekar koncertje
2019.01.29.

A Liszt Ferenc Kamarazenekar hangversenyének fénypontját egy kortárs hegedűverseny jelentette, és lubickoltak a neoklasszikában. CSABAI MÁTÉ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

CUPIDO ÉS A FAGY

Paul McCreesh és a Gabrieli Consort & Players a Zeneakadémián
2019.01.29.

A Zeneakadémiának a vokális zene mestereit bemutató koncertsorozatában január 22-én a szerző, Henry Purcell mellett az előadók is olyanok voltak, akiket a mesterek kategóriájába sorolhattunk. MALINA JÁNOS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SZÁZADUTÓ, SZÁZADELŐ

Michel Tabachnik, Bertrand Chamayou és a Fesztiválzenekar koncertje a Müpában
2019.01.25.

Három szerelmes sóhaj és néhány csattanós pofon: ritkán kínálkozik alkalom arra, hogy a kritikus egy koncert műsorát ilyen tömören foglalja össze. CSENGERY KRISTÓF ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

DRÁGÁM, ERRE A ZENÉRE LEPERGETT ELŐTTEM AZ ÉLETEM!

Georg Friedrich Haas: in vain / Müpa
2019.01.20.

Végre magyar együttestől is elhangzott a 21. század első remekműve, az in vain, és én meditációval töltöttem a nagy részét. Hol a kiút Escher lépcsőjéből? CSABAI MÁTÉ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

SIMON SAYS

Simon Rattle és a Londoni Szimfonikus Zenekar / Müpa
2019.01.16.

Simon Rattle nem tett engedményeket budapesti műsorával: Bartók legmerészebb művét Bruckner mellőzött szimfóniájával társította. CSABAI MÁTÉ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

VISSZA A GYÖKEREKHEZ

A Hungarian Quartet bemutatkozása a Zeneakadémián
2019.01.10.

Különféle művészeti ágak történetében sokszor megesett már, hogy valaki az újat kereste és eközben egy régi érték nyomára bukkant – de az is, hogy valaki a régihez szeretett volna visszatérni, és létrehozott valami újat. CSENGERY KRISTÓF KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ZSENIK ÉS KONZSENIK

Óbudai Danubia Zenekar 25
2019.01.07.

Megalakulásának 25. évfordulóját születésnapi gálakoncerttel ünnepelte az Óbudai Danubia Zenekar december 30-án a Zeneakadémián. MALINA JÁNOS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

PÉCSI ANZIKSZ SZÖKŐKUTAKKAL

A Pannon Filharmonikusok koncertje
2018.12.15.

Leonardo Sini, a tavalyi Solti Karmesterverseny győztese vezényelte a Pannon Filharmonikusokat vendégkarmesterként a pécsi Kodály Központban december 8-án. MALINA JÁNOS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MAYA-BAJA VAN

Fényes Szabolcs: Maya / Budapesti Operettszínház
2018.12.14.

A címhez magyarázatul és mentség gyanánt: bizony ilyenek a poénok az Operettszínház idei utolsó nagyszínpadi bemutatóján. A Maya előadása felerészt élvezhető, ám a gyakori rossz pillanatokban mintha csak Kiss B. Atilla igazgatói pályázatának rosszalló kitételeit illusztrálná. LÁSZLÓ FERENC ÍRÁSA. Tovább a cikkhez