ÉN VAGYUNK, MI VAGYOK

Io sono / Közép-Európa Táncszínház
2011.04.04.

A Közép-Európa Táncszínház Io sono című szólófüzére teljesen átalakult az októberi premier óta. A kísérleti-kísérletező darabnak szánt koreográfiába az idő múlásával az „én” mellé egyre hangsúlyosabban betolakodott a „mi”, az egyén(iség) mellé a közösségi szerep. KRÁLL CSABA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

NEM AZ A CARMEN

Antonio Gades Társulat: Carmen / Thália Színház, Budapesti Tavaszi Fesztivál 2011
2011.04.03.

Egyszerre koppanó cipők, tüzes tekintetek, lehengerlő össztáncok, ámulatba ejtő szólók és szívbemarkoló dalok. Szélsőséges indulatok, felszín alatt lappangó tragédia, büszke férfiak és egy öntörvényű nő. Kivételes profizmus és maximális összhang. Kell ennél több? MAUL ÁGNES KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

FELCÍMKÉZVE

Szegedi Kortárs Balett: Testek filozófiája
2011.03.28.

Nagyvonalú cím, leegyszerűsített, előre gyártott üzenetek: a Testek filozófiája könnyen fogyasztható klisék mentén halad. Amúgy pedig nagy siker. TÓTH ÁGNES VERONIKA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

NE EZ A DAL LEGYEN!

Nyílt levél önmagunknak – a Trafó-ügy kapcsán, de nem csak arról
2011.03.25.

Egy határozott kijelentés, mielőtt a bizonytalan részletekben elvesznénk: a Trafót meg kell őrizni. Sőt: hagyni kell. Hagyni annak, ami. UPOR LÁSZLÓ VÁLASZA. Tovább a cikkhez

Címkék: Trafó

HARCMEZŐ

Válasz Králl Csaba nyílt levelére
2011.03.23.

Furcsa műfaj ez a nyílt levelezés. Az ember nem is nagyon tud mit kezdeni vele. Párbeszédnek tűnhet, de valójában monológok sora. Az igazság keresésének semmiképpen nem terepe. Szubjektumokra épülő, érzelmektől sem mentes, az íróját reflektorfénybe helyező, de valójában létező műfaj. Tovább a cikkhez

Címkék: Bozsik Yvette, Trafó

TRAFÓ: EZ ITT A VÉG?

Nyílt levél Bozsik Yvette-hez
2011.03.22.

Március 21-én a parlamentben Szőcs Géza, a NEFMI államtitkára föllebbentette a titkot a Trafó további sorsáról; kijelentette, hogy Markó Ivánnak és Neked szánják azt az épületet, amely eddig befogadó színházként a nemzetközi és magyar kortárs kultúra fellegvára volt. KRÁLL CSABA NYÍLT LEVELE. Tovább a cikkhez

Címkék: Bozsik Yvette, Trafó

VAJÚDNAK A HEGYEK

MU Terminál VI. évfolyam, B est / MU Színház
2011.03.21.

Miért akar minden fiatal táncos alázatos kísérleti nyúl lenni?! Emberkísérlet a MU Terminálnál: ki mer combfixben kiabálni, fekete festékben tocsogni, hullazsákban hemperegni? Innen üzenem a táncosoknak: tanuljanak meg nemet mondani. TÓTH ÁGNES VERONIKA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A BANÁNSZOKNYA HOL MARADT?

Bozsik Yvette Társulat: Tűzmadár
2011.03.17.

Bronz Vénusz. Fekete Gyöngy. Kreol Istennő. Ismerős nevek? Hát persze, a banánszoknyás, zseniális, hiperaktív Josephine Bakert nevezte így közönsége. Nem értem, hogy tarthatunk újra itt. TÓTH ÁGNES VERONIKA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

TÜNTETŐLEG ROSSZ

Tünet Együttes - united sorry: Propaganda! / Trafó
2011.03.09.

Úgy érzem, megvezettek. Egy gondosan felépített stratégiával, termékként eladott előadásra váltottam jegyet, de a Propaganda! (azt játssza, hogy) harcosan elveti a propaganda hagyományos eszközeit, ellene tüntet. Amilyen frappáns a pr-ja, annyira félresikerült az előadás. MAUL ÁGNES ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

TOTÁL BRUTÁL

Nigel Charnock – Forte Társulat: Revolution / Képek Ideje - Temps d’Images Fesztivál 2011, Trafó
2011.03.01.

Valahogy így néz ki az a táncelőadás, amelyik magasról tesz az elvárásokra, nota bene a kortárs tánccal kapcsolatos elvárásokra is, s bár végig táncolnak benne, valójában színház. Ha nem is revolution a Revolution, mindenképpen erőteljes energiarobbanás. KRÁLL CSABA CIKKE. Tovább a cikkhez

ÚTKÖZBEN

Akram Khan Company: Vertical Road
2011.02.20.

Az Erőszakik című filmben Ralph Fiennes Bruges-be küldi Colin Farrell-t, mielőtt megöletné: egyfajta búcsúajándéknak szánja ezt, mivel szerinte a flamand város a legszebb hely a világon. Bruges tényleg gyönyörű, de ennél sokkal több: kulturális élete is igen élénk. MEGYERI LÉNA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

NYALÓKA VALÓKA

Duda Éva: Stopposok / Merlin Színház
2011.02.16.

Duda Éva társulata - miközben egy majdnem-szerelmes pár bevásárlókocsiban gurul, egy fitnesz-alteregó feszes ruciba göngyölt vaskos férfiassággal ugrál, egy reménybeli csillag nyakkendőt gyűröget, és spricctől hűl a férfiizom - bort tesz a rezsóra, hadd forrjon nekünk. SZOBOSZLAI ANNAMÁRIA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

PONTOS ILLESZTÉS, TÖRÉKENY EGYSÉG

Humus vertebra / Trafó
2011.02.10.

Rajzolt csimpánzok és ördögök, komikusan tébláboló madárijesztők, többfunkciós fadobozok, tangó és nyüszítés. Sokféle látványelem és hangulat rétegződik egymásra Karine Ponties koreográfiájában. MAUL ÁGNES KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Trafó

ESZTER MEG A RENDSZER

Salamon Eszter: És akkor / Trafó
2011.02.08.

Az egyiket veri a férje. A másikból matekzsenit akar faragni az apja. A harmadiknak ügyelnie kell a testére, meg arra, hogy ne legyen gyereke. Nincs szabadság, mindig a szegények szívják meg az adót, a tenger mélyén pedig szépséges vízi csillaggá fullad az ember... SZOBOSZLAI ANNAMÁRIA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

Címkék: Salamon Eszter, Trafó

HARAGBAN A VILÁGGAL

Jónás Zsuzsa: Visszavonhatatlan / Közép-Európa Táncszínház
2011.02.01.

Amikor egy nagyszerű táncos koreografálásra adja a fejét, az emberben vegyes érzések kavarognak: vajon lesz-e olyan jó alkotóként is, mint előadóként? MEGYERI LÉNA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez