„BÁRKIBŐL JOBB TÁNCOST FARAGOK”

Interjú Anton Lachky koreográfussal
2018.11.10.

Anton Lachky a Közép-Európa Táncszínház meghívására először készít előadást magyar társulattal. A Trafóban bemutatásra kerülő Special Society második próbanapján sebességről, koncepcióról, és arról a kihívásról beszélgettük, melyet egy ismeretlen társulattal való munka tartogat. DOHY ANNA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

A MÚLTTAL SZEMBEN

Eszter Salamon és Amir Reza Koohestani előadásai Brüsszelben / Kunstenfestivaldesarts 2018
2018.08.27.

A 2018-as fesztivál rendkívül gazdag programjából két művészt emelek ki. Tovább a cikkhez

„KIKAPARNI A KORTÁRS TÁNC HELYÉT A TÁRSADALOMBAN”

MAAT Kicks Off / Chair
2018.08.27.

Tovább a cikkhez

EURÓPA FELFEDEZÉSE

Tánc és cirkusz / Sziget 2018
2018.08.20.

Fordított arányosság: minél inkább bezárkózik az ország az év 358 napján szögesdrótok meg kerítések mögé, a Sziget annál tekintélyesebb szeletet mutat mindabból, ami ezeken a határokon túl fekszik. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

Címkék: Sziget 2018

KIS IDŐ, NAGY ÉLMÉNY

28. THEALTER, 2018
2018.08.16.

A 28. THEALTER fesztivál úgy beszélt a múltról, hogy közben a jelenről szólt és a jövőre mutatott. Úgy politizált, hogy közben nem felejtett el művészet lenni. Tovább a cikkhez

Címkék: THEALTER 2018

ÚJRAÉLESZTÉS

Béjart Ballet Lausanne: A varázsfuvola / Margitszigeti Szabadtéri Színpad
2018.08.13.

Sokszor az az érzésünk, nem is kész koreográfia ez, hanem valami lejáró próba, ahol egyszer sete-sután, máskor színpadiasan, de mindenképpen illusztratív szándékkal megpróbálják térben elhelyezni az operai történetet, szereplőket, viszonyokat. KRÁLL CSABA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

AZ EMBER NYOMÁBAN

26. Várnai Nemzetközi Színházi Fesztivál
2018.07.16.

Helyzeti hátrányból indul a várnai fesztivál: a bolgár tengerparton, a naptári nyár elején ugyan kinek volna kedve sötét színháztermekben üldögélve múlatni az időt? JÁSZAY TAMÁS BESZÁMOLÓJA. Tovább a cikkhez

A TÁNC EREJE

The Great Gatsby / Margitszigeti Szabadtéri Színpad, Budapesti Nyári Fesztivál
2018.07.15.

Lehet a nagyszabású balett-show műfaját szeretni, vagy nem szeretni, de a The Great Gatsby című produkció profizmusához nem fér kétség. DOHY ANNA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

HONNAN JÖTTÜNK, KIK VAGYUNK, HOVÁ MEGYÜNK?

Company Wayne McGregor: Autobiography / Trafó, BTF 2018
2018.05.29.

Önmaga megismerésére azóta próbál módszereket kidolgozni az ember, amióta öntudatra ébredt. Elmélyülés, meditáció, transzállapot, a szélsőségek megtapasztalása, közösségi és egyéni megoldások mind szerepelnek a palettán. Tovább a cikkhez

„MINDIG LÁTSZIK AZ EMBER”

Beszélgetés Robert Sturmmal, a Wuppertali Táncszínház produkciós vezetőjével
2018.05.29.

2009, Pina Bausch halála óta nem volt egészestés bemutató a Wuppertali Táncszínház hétszázfős nézőtere előtt. 2018 kora nyarán két premier is követte egymást: az első Dimitris Papaioannou Seit Sie/Since She című hetvenperces darabja. Tovább a cikkhez

LET IT GO

Tünet Együttes: Burok - a táguló idő összehúzódásai / Trafó
2018.05.02.

Szülni nagy szívás, de azért megéri. Erről szól a Tünet Együttes új előadása, a Burok. Vagyis inkább a mondat első feléről. PUSKÁS PANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

EGYEDÜL, A VILÁG PEREMÉN

Akram Khan Company: Xenos
2018.04.15.

Akram Khan azt írja az előadáshoz kiadott ismertetőben, hogy munkái közül a Xenos áll legközelebb személyes művészi útkereséséhez. NÁNAY FANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

Címkék: Akram Khan Company

SZERELMES TÖRTÉNET A NEGYEDIK DIMENZIÓ HATÁRÁN

Arno Schuitemaker: I will wait for you / Trafó
2018.03.13.

Kezdj el figyelni egy árnyékot! Mozdulatlannak tűnik, noha tudjuk, hogy a Nap járásával együtt vándorol. Vajon képesek lennénk-e elég ideig és elég koncentráltsággal figyelni ahhoz, hogy az idő összezsugorodjon, és az árnyék a szemünk láttára vándoroljon át a szobán? DOHY ANNA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

AZ ELLENTMONDÁSOK TERÉBEN DOLGOZUNK

Interjú Mészáros Mátéval
2018.02.04.

A Hinoki után ismét a Trafó színpadára készít koreográfiát Mészáros Máté. A United Space of Ambivalence főpróbahetéhez közeledve eredetiségről, színházi terekről és inspirációkról beszélgettünk, na meg arról, milyen hónapokon keresztül hat férfi táncművésszel dolgozni. DOHY ANNA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

TÖRTÉNÉSBEN LENNI

Molnár Csaba: Watch me happening / SÍN Kulturális Központ
2018.01.28.

Szentségtelen és magasztos, profán és ironikus, civil és elemelt, szimpla és rétegzettebb jelek és történések mosódnak össze látszólag összefüggéstelenül, mégis sajátos megközelítésben, egyéni csomagolásban Molnár Csaba szólójában. KRÁLL CSABA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez